ethereal REALTIME follow TCP stream mogelijk??

Pagina: 1
Acties:

• slash24
  • Registratie: November 2002
  • Laatst online: 12-08 15:39
Hallo, ik ben bezig om alle texten die via mijn irc server gaan te monitoren met ethereal. Dit in verband met de JOTI (Jamboree on the internet) van de scouting.
Omdat er op scoutlink servers erg naar taalgebruik, maar ook naar gedrag wordt gekeken (word filtering alleen helpt dus niet) wil ik de scouts in mijn netwerk zelf een beetje in de gaten kunnen houden.

Port scanning met ethereal werkt al en handmatig kan ik ook de gelogde packets bekijken en de irc texten zien, maar dit lukt nog niet realtime.
telkens op follow tcp stream klikken geeft me wel de laatste update van de chat lines in de stream, maar is er een mogelijkheid tot auto refresh ofzo??

• laurens0619
  • Registratie: Mei 2002
  • Laatst online: 15:11
dat kan je tog gewoon aageven als je op capture klikt? realtime ofzo. idd vaak geneog gedaan

CISSP! Drop your encryption keys!

• slash24
Klopt, de packet capture is ook wel realtime, maar de optie om de TCP stream followen (tools > follow tcp stream) is er niet in realtime te zetten, die moet je telkens handmatig aanklikken....

• Olaf van der Spek
  • Registratie: September 2000
  • Niet online
Kun je niet gewoon hidden op de server (als admin) inloggen en direct meekijken?

• slash24
?? ik ben hier normaal niet echt mee bezig: hoe dacht je dat te doen dan? we gebruiken tijdens het evenement een scoutlink server van scouting nederland om te chatten, denk niet dat scouting NL mij een login voor hun server gaan geven (laat staan als admin)

• Bor
  • Registratie: Februari 2001
  • Laatst online: 16:36

Bor

Coördinator Frontpage Admins / FP Powermod

01000010 01101111 01110010

Gewoon inloggen als mede-chatter maar niets zeggen?

Over Bor | Vraag & Aanbod feedback | Frontpagemoderatie Forum

• slash24
Zou kunnen als er niet in X-tal channels tegelijk zou worden gechat

• Olaf van der Spek
  • Registratie: September 2000
  • Niet online
Je had het over 'mijn' server, dus ik dacht dat je in ieder geval admin was. Kun je zelf geen server opzetten en die gebruiken?

• bolke
  • Registratie: Oktober 2000
  • Laatst online: 08-06 11:47

bolke

Klikt nu met een Canon R

Er zijn toch Intrusion detectie systemen zoals Snort die het een en ander in de gaten kan houden.

De rules goed in elkaar zetten en je kan een heleboel loggen.

http://www.hroling.nl

• alt-92
  • Registratie: Maart 2000
  • Niet online

alt-92

ye olde farte

Laat je de gebruikers ook weten dat al hun verkeer gemonitored wordt?
(ivm juridische aspecten enzo)

ik heb een 864 GB floppydrive! - certified prutser - the social skills of a thermonuclear device

• slash24
bolke schreef op 27 September 2003 @ 15:34:
Er zijn toch Intrusion detectie systemen zoals Snort die het een en ander in de gaten kan houden.

De rules goed in elkaar zetten en je kan een heleboel loggen.
Progsels als SNORT kan ik alleen voor Linux vinden?!?
Zijn er ook zulke dingen te krijgen voor windows?? Laat het eens even weten als je wilt.

Door BackSlash32 - Saturday 27 September 2003 17:21

Laat je de gebruikers ook weten dat al hun verkeer gemonitored wordt?
(ivm juridische aspecten enzo)

Natuurlijk krijgen ze dit bij voorbaat al te horen en ze weten dat de organisator van het evenement (scouting nederland) OOK alles logt EN monitort. Verder hebben we hier te maken met een scouting georganiseerd weekend wat bedoeld is voor kinderen die over scouting willen praten. Er zijn een aantal regels opgesteld (wat mag wel en niet, maar ook wat MOET wel en niet.) WAT ze typen zal mij een rotzorg zijn, als ze zich maar aan de regels binnen onze organisatie houden. Verder lopen wij ook door het clubgebouw rond om op hun eigen screens te kijken en eventueel te attenderen op "foutjes" die ze maken. We hebben het hier dus over een bijzonder geval.
Pagina: 1