Toon posts:

[access] Waarde in veld auto opzoeken

Pagina: 1
Acties:

Verwijderd

Topicstarter
Ik heb een formulier gemaakt in acces 2000.

Het is een orderinvoerformulier. Wanneer men de naam van de klant selecteert uit het invoerveld met keuzevak (deze leest alle klantnamen uit tabel klantgegevens) dan moet hij automatisch hierbij de ID zoeken en deze plaatsen in tabel orderboek samen met de overige invoer gegevens.

Dit moet toch vij basic zijn? Ik kan er alleen niks over vinden.

edit:

Er is een relatie (1opveel) tussen klantgegevens en orderboek.

edit2:

Formulier heeft dus een invoerveld met keuzevak met code (SELECT [Introductiebestand].[ID], [Introductiebestand].[BedrijfsNaam1] FROM Introductiebestand; ). Nu moet er na de keuze van de bedrijfsnaam dus in tabel orderboek.id de waarde komen behorende bij de naam

[ Voor 32% gewijzigd door Verwijderd op 23-09-2003 15:01 ]

• Batsies
  • Registratie: Mei 2002
  • Laatst online: 27-01-2022

Batsies

E-Developing

Select ID where naam = & naam zoiets toch

E-Developing

Verwijderd

Topicstarter
Zo iemand iets meer kunnen helpen?

• Boss
  • Registratie: September 1999
  • Laatst online: 06-09 18:12

Boss

+1 Overgewaardeerd

Ik kan je eigenlijk maar 1 tip geven: bekijk de database NoordenWind, die bij Access zit. Deze zit vol met voorbeelden en duidelijke uitleg.

Zo te lezen heb je geen idee waar je mee bezig bent en wat de achterliggende gedachte is bij het maken van databases en een user interface.

Als je dan een duidelijke vraag hebt, kunnen we je verder helpen.

The process of preparing programs for a digital computer is especially attractive, not only because it can be economically and scientifically rewarding, but also because it is an aesthetic experience much like composing poetry or music.

• Arnout
  • Registratie: December 2000
  • Laatst online: 05-09 12:34
Achter het AfterUpdate() event van de combobox een stukje code schrijven die een nieuwe record aanmaakt in de tabel orderboek.