Toon posts:

[XP] Registry Recovery elke keer

Pagina: 1
Acties:

Verwijderd

Topicstarter
Elke keer als ik Windows XP opstart krijg ik de melding:

Registry Recovery

On of the files containing the system's Registry had to be recovered by use of a alternate copy. The recovery was successful.

Voor de rest werkt alles daarna prima en is er geen probleem te ontdekken. Het is een verse installatie van Windows en hij begon het opeens te doen. Ook niet nadat een of ander programma was geinstalleerd, maar echt opeens.

Wie weet hoe ik dit kan oplossen?

Grtz Guusje

• jazz
  • Registratie: Mei 2002
  • Laatst online: 19-02 09:02
Je register is corrupt..
error numbers..
'T is error 1014.. meer heb ik er eigenlijk ook niet over kunnen vinden.. :/

Ow en hier is iemand met hetzelfde probleem..

[ Voor 25% gewijzigd door jazz op 23-09-2003 14:43 ]

Verwijderd

Schijf eens nazien, in eventviewer kijken of er atapi fouten zijn. Een register raakt niet zomaar corrupt

Verwijderd

Topicstarter
Maar wat ik al zei, ik heb gewoon een nieuwe install gedaan en na ongeveer een dag zonder problemen geeft hij nu opeens telkens na het opstarten die fout en werkt voor de rest prima.

En jazz, degene uit de link die jij geeft heeft een probleem dat zijn pc niet wil opstarten tijdens de installatie van Windows 2000, dat lijkt me iets anders. Wel bedankt voor het zoeken btw.

• Flame17
  • Registratie: Januari 2002
  • Laatst online: 07-01 21:01

Flame17

Captur EDC 130

heb je quick format gedaan of gewone format, indien je een quick hebt gedaan, raad ik je aan om ff de normale format te doen, ik had dit van het weekend ook volgens Quick format gedaan en toen kreeg ik elke keer dat ik kon kiezen tussen Home of Pro bij het opstarten, na de normale format was dat opgelost en ook de dll foutjes waren verholpen.

Er van uitgaande dat je dus een eerst een recovery cd had en nu dus een "normale Windows".

Windows11 Enterprise 64 bit@SSDKingston 300, AMD Ryzen 7 5700G, Sapphire RX460 4gb, Corsair DDR4 16 gb.

• F0kke
  • Registratie: Januari 2001
  • Laatst online: 02-07-2025
Installeer de trail versie van Tune-Up Utilities (http://www.tune-up.com/) en run de TuneUp Registry Cleaner. Verhielp bij mij het probleem.

Ik weet dat dit topic 2 jaar oud is, maar ik denk dat deze post misschien nog iemand kan helpen die dit in de search tegenkomt.

• Ook
  • Registratie: September 2000
  • Laatst online: 14-12-2025

Ook

Yes I can!

Op m'n werk heb ik dit ook en wordt het veroorzaakt door update KB840987 (icm het aanloggen op een NT4 domein). Als fix installeren wij die patch dus niet (of wordt ie verwijderd als ie er al op zit).

Uninstallen van KB840987 gaf in dit topic met dezelfde foutmelding trouwens wat nieuwe problemen, dus geen succes gegarandeerd!!
[rml][ XP] Foutmelding register bij opstarten werkstation[/rml]

edit:
Shit, ik zag dus niet dat die post 2 jaar oud was :(
Nou, ja als referentie toch nog iets toegevoegd!

[ Voor 15% gewijzigd door Ook op 07-06-2005 08:11 ]

Wees consequent, maar niet altijd

Pagina: 1