RE: [DOS] SB Live! 5.1 not pci detected

Pagina: 1
Acties:
  • 40 views sinds 30-01-2008

• Willie
  • Registratie: Juni 2000
  • Niet online
[rml][ DOS] SB Live! 5.1 not pci detected[/rml]

Ik zit nog steeds met mijn probleem, ik heb veel op internet gezocht, en overal zeggen ze dat je drivers nodig hebt die in een directory DOSDRV (sbeinit.exe enz) staan. Dat heb ik. Ik krijg alleen niet goed wat ik in de autoexec.bat en config.sys moet veranderen. Als iemand nou zo vriendelijk zou willen zijn om mij te helpen inplaats van direct lame een topic te sluiten.

Ik hoef alleen te weten wat ik precies moet veranderen aan mijn autoexec.bat en config.sys.

Op dit moment staat er dit in:

(autoexec.bat)
SET MIDI=SYNTH:1 MAP:E MODE:0
SET BLASTER= A220 I5 D1 H5 P330 T6
SET CTSYN=C:\drv\creative\dosdrv
C:\DRV\CREATIVE\DOSDRV\SBEINIT.COM

Als ik bij windows kijk naar het irq van mijn sounblaster live! 5.1 staat er als irq 19. Als ik I5 naar I19 verander in de hierboven genoemde regels helpt dat niks. Wat kan ik nog meer proberen ?

[ Voor 3% gewijzigd door Willie op 23-09-2003 14:10 ]

• Tachyon
  • Registratie: Januari 2000
  • Laatst online: 05-02 22:10

Tachyon

pop the glock

Als ik bij windows kijk naar het irq van mijn sounblaster live! 5.1 staat er als irq 19. Als ik I5 naar I19 verander in de hierboven genoemde regels helpt dat niks.
DOS kent geen IRQ's groter dan 15. Je systeem staat waarschijnlijk ingesteld op APIC, waardoor hogere IRQ's mogelijk worden. Kijk eens of je dat uit kunt zetten in je BIOS.

If we do not change our direction, we will likely end up where we are heading.

• Krypt
  • Registratie: April 2000
  • Laatst online: 29-04 07:40
Je draait dus in een Virtual Machine... Een virtual machine is kwa "hardware" op elke host hetzelfde, maw. als je die VM op een andere machine draait dan blijft ie dezelfde "hardware" houden..

Dit wil dus zeggen dat in je Virtual Machine je SB Live helemaal niet bestaat.. VMWare emuleert een standaard SB 16 Compatible soundcard Sound Blaster Ensoniq AudioPCI adapter (de nieuwe VMWare dus een Ensoniq), en daarvoor moet je dus je drivers voor hebben.. dit staat ook vermeld op de VMWare site die moto-moi in je vorige topic al aanhaalde

[ Voor 11% gewijzigd door Krypt op 23-09-2003 14:19 ]

Pvouput live

• Willie
  • Registratie: Juni 2000
  • Niet online
Klopt, maar dan krijg ik dezelfde drivers. Die vmware site verwijst namelijk voor drivers naar een ensoniq audiopci, alleen kun je die niet voor dos downloaden, bovendien werken al die sb drivers wel met elkaar. Ik moet alleen weten wat ik moet veranderen in me autoexec en config.

[ Voor 48% gewijzigd door Willie op 23-09-2003 14:22 ]

• Krypt
  • Registratie: April 2000
  • Laatst online: 29-04 07:40
VMware Workstation provides a sound device compatible with the Sound Blaster Ensoniq AudioPCI and supports sound in Windows 95, Windows 98, Windows Me, Windows NT, Windows 2000, Windows XP, Windows Server 2003 and Linux guest operating systems. The VMware Workstation sound device is enabled by default.
Staat geen DOS bij; ik denk dat je pech hebt..
Je kunt het wel met een iets grote omweg doen.. Windows als Guest OS installeren en hierop VMSOUND installeren, die emuleert weer een SB Pro (dacht ik) onder een dosprompt.

Maar als je als HOST al een Windows OS draait dan kun je VMSOUND ook daarop installeren om zo je spelletjes te spelen..

Pvouput live

• blaataaps
  • Registratie: Juli 2001
  • Niet online
Het is niet de bedoeling een topic zonder overleg weer te openen. Als je denkt dat je een nieuw topic moet en mag openen, mag je dat overleggen met de moderator die je vorige gesloten heeft, in dit geval: moto-moi, moto-moi@tweakers.net dus.
Pagina: 1

Dit topic is gesloten.