ISDN, CAT5 UTP - klopt deze bekabeling?

Pagina: 1
Acties:

• CmdrKeen
  • Registratie: Augustus 2000
  • Laatst online: 27-05 21:11

CmdrKeen

Krentenboltosti

Topicstarter
Beste mensen, ik heb een NT1-kastje waar een UTP CAT5 uitkomt met het gebruikelijke netwerkschema: half oranje, oranje, enz. - alle acht de aders zoals een straightcable voor computernetwerken. Deze kabel gaat naar een Homevox ISDN-centrale. Vlak vóór die centrale gaat de CAT5-kabel door een verloopstukje over in een kabel met vier aders (gewoon telefoon dus).

Ik hoop dat jullie het tot zo ver kunnen volgen.

Nu moet er een computernetwerkkabel van de plek waar het NT1-kastje is naar de plek waar die Homevox staat. Ik wil diezelfde kabel gebruiken, als het kan.

Op FAQ Network Troubleshooting staat een schema, maar mijn vraag is: werkt dit ook voor ISDN en computer over één kabel?

Gewoon proberen, zou je zeggen. Zou ik normaalgesproken ook doen, maar de kabel is al aan de korte kant, en als het een paar keer mislukt, moet ik een nieuwe kabel trekken en daarvoor moet ik de muur openbreken. Ik wil het dus in één keer goed doen...

/edit:
- Sorry voor de wazige topictitel.
- De kabel is ongeveer 20 meter lang.

[ Voor 5% gewijzigd door CmdrKeen op 23-09-2003 13:39 ]

Bloed, zweet & koffie

Verwijderd

Ja, het kan... maar kijk gruwelijk goed uit, want als je de ISDN-aansluiting in je netwerkkaart stop is als je mazzel hebt je netwerkkaart kapot en als je minder mazzel hebt meer.

• CmdrKeen

CmdrKeen

Krentenboltosti

Topicstarter
Hmmm.. bijzonder bedankt voor deze waarschuwing. Misschien moet ik dan toch maar gewoon een tweede kabel trekken...

Bloed, zweet & koffie

• djluc
  • Registratie: Oktober 2002
  • Laatst online: 16:31
Verwijderd schreef op 23 september 2003 @ 13:46:
Ja, het kan... maar kijk gruwelijk goed uit, want als je de ISDN-aansluiting in je netwerkkaart stop is als je mazzel hebt je netwerkkaart kapot en als je minder mazzel hebt meer.
Dan heb ik denk ik nog meer mazzel gehad, want ik heb het ook weleens verkeerd om gedaan. Ik ben toen gaan kijken en zag dat de verkeerde lampjes knipperden, omwisselen en het werkte weer 100% ok.

• CmdrKeen

CmdrKeen

Krentenboltosti

Topicstarter
...Zegt-ie nou...

* CmdrKeen veegt het zweet van z'n voorhoofd en zet de moker even opzij.

Bloed, zweet & koffie

Verwijderd

djluc schreef op 23 September 2003 @ 17:02:
[...]

Dan heb ik denk ik nog meer mazzel gehad, want ik heb het ook weleens verkeerd om gedaan. Ik ben toen gaan kijken en zag dat de verkeerde lampjes knipperden, omwisselen en het werkte weer 100% ok.
Dan heb je inderdaad mazzel gehad, want op een ISDN lijn staat 60 Volt en daar kunnen de meeste netwerkaarten heel slecht tegen... :(

• snoei
  • Registratie: Maart 2001
  • Laatst online: 15:44

snoei

kabels... :D

laat het nu wel zo zijn dat isdn op andere pinnetjes zit als een netwerkaansluiting (gigabit niet dan)
Pagina: 1