Toon posts:

computerdisco

Pagina: 1
Acties:

Verwijderd

Topicstarter
Ik heb een vreemd probleem. Als ik mijn computer uitzet blijft die aan een uit knipperen (ongeveer 2x per seconde) Alle lampjes doen ook mee zelfs mijn printer. en als ik mijn comp te lang laat knipperen vind die soms kaarten niet meer of mijn muis Ik heb al alle instellingen in mijn bios zo gezet dat die niet meer ergens van aan moet gaan. ook heb ik geen WOL ingestelt
Weet iemand hoe dit komt en wat ik eraan moet doen.
:?

Ik heb een Shuttle AK266a mobo

Verwijderd

Blijft je reset knop hangen?

• Laurent
  • Registratie: Oktober 2000
  • Niet online
Lijkt me een beetje onlogisch; de reset knop hoort ook gewoon in Windows (b.v.) te werken; uit de topicstart maak ik op dat de PC alleen blijft 'restarten' als de PC uit is geschakeld (via Windows?).

Topicstarter: Heb je dit probleem ook als je in de BIOS op de power knop drukt, of 5 seconden lang inhoudt (in b.v. DOS)?

• Valkyre
  • Registratie: April 2002
  • Laatst online: 20-05 21:59

Valkyre

Kitesurf FTW!

is je kast wel geaard?
en eventueel de voedingskabel ook aarden.

iRacing Profiel

Verwijderd

Topicstarter
ja de pc blijft ook restarten als ik hem uitzet in de bios, in dos heb ik nog nooit geprobeerd

mijn pc is niet geaard maar er zijn ook geen geaarde stekkers hier. ik kan hem weleens verbinden met de verwarming

Verwijderd

Heb je al eens aan slaapstand gedacht.?
De meeste windows versies vooral win ME, 2000 en XP kunnen hier niet zo goed tegen en komen dan niet goed terug online. Ook zul je zien dat multimedia bestanden niet goed meer afspelen en zoals je al zei, hardware niet goed meer werkt. En moet je dus rebooten.
Check ff of dit uit is in het configscherm/energie beheer en zet alles wat uitgeschakeld kan worden op nooit uitschakelen.

suc6

Verwijderd

Topicstarter
Nee hij staat niet in slaapstand, en het is ook niet de reset knop die blijft hangen. Want hij start gewoon op. Maar het kan wel zo zijn dat als hij de opdracht krijgt power down dat hij dat ziet als reset, reset, reset...enz. Nog iets vreemd waar ik achterkwam toen ik mijn pc ging aarden aan de verwarming... toen vonkte het kabeltje heel erg en mijn stereo ging heel erg brommen... Zou het een kapotte (lekke) condensator kunnen zijn? Ook als de comp. niet op stroom is aangesloten de stereo jack eruit is dan nog vonkjes... Staat mijn verwarming onderstroom of is dit gewoon een condensator die langzaam leeg loopt

Verwijderd

Topicstarter
Sorry voor het rare einde clickte even verkeerd maar als jullie me verder kunne helpen zou ik jullie eeuwig dankbaar zijn (nou ja zolang ik deze pc nog heb zal ik jullie dankbaar zijn)

• SilentStorm
  • Registratie: November 2000
  • Laatst online: 18-03 14:45

SilentStorm

z.o.z

Dat laatste, als je m er een tijd tegenaanhoud dan houd het wel op. :)

Localhost is where the heart is

Verwijderd

Flash je mobo eens opnieuw en als je al aard, aard dan niet rechtstreeks van de kast af maar doe dat dan via een geaard stroomblok, is alles gelijk in 1 keer geaard.

Verwijderd

Vonken zijn meestel niet goed.

Probeer eens een andere voeding. het kan best wezen dat de voeding gewoon niet spoort

• Laurent
  • Registratie: Oktober 2000
  • Niet online
Verwijderd schreef op 25 September 2003 @ 11:28:
Vonken zijn meestel niet goed.

Probeer eens een andere voeding. het kan best wezen dat de voeding gewoon niet spoort
Dat er vonken van af komen ligt waarschijnlijk niet aan de voeding hoor. Zonde om dan direct een nieuwe voeding te halen. Als je even de search gebruikt merk je wel dat er meerdere mensen zoiets hebben meegemaakt. Het beste is om dan direct het hele stopcontact te aarden, of gewoon gebruik te maken van een algeaard stoptcontact.

Heb je geen geaard stopcontact in je kamer kan je even proberen de PC aan te sluiten in de keuken. Het stopcontact in de keuken is 9/10 keer wel geaard.

Verwijderd

Ik heb op de pc ook last van dit fenomeen, Als ik de voedingsstekker insteek en de voedingsswitch staat aan begint hij al op te strarten, geen beeld ofzo mr de schijven beginnen op te spinnen fans beginnen te draaien, ....,
zo om de 2 seconden met bijhorende dico lichtjes, als ik de startknop indruk start hij wel gewoon door.
Resetknop doet wat hij moet doen, niks abnormaals.
moet dus de pc afsluiten en dan derna de voedingsswitch manueel afzetten.

Hopelijk is er hier een oplossing voor, is wel redelijk ambetant

p.s. Alles is hier geaard

[ Voor 3% gewijzigd door Verwijderd op 01-10-2003 11:39 ]

Pagina: 1