Na een zoektocht op GoT en google, heb ik nog net niet de juiste oplossing voor mijn probleem gevonden: vanuit een module wil ik in VBA (duh) een specifiek bestand elders op het netwerk kunnen openen als een soort snelkoppeling dus(via een macro "procedureuitvoeren" vanuit een menu-item in mijn geval). Doordat het netwerkpad en de filename natuurlijk bestaat uit namen met spaties (grrr, maar ja de goeie ouwe 8.3 dos tijd is nou eenmaal voorbij), levert dit een extra probleem op.
Tot nu toe heb ik gespeeld met dit soort codes, maar het lukt steeds net niet:
waarbij ik sDataPath ook volledig heb uitgeschreven (maar daar zeurt-ie dus over spaties bij het opzoeken van de file, ook m.b.v. space$(), of chr(160) of (32).
Het is dus niet de bedoeling dat het externe bestand geimporteerd wordt in access, maar dat het extern wordt geopend in zijn eigen programma, zoals geregistreerd is in windows.
Kan iemand mij aan een oplossing helpen?
Tot nu toe heb ik gespeeld met dit soort codes, maar het lukt steeds net niet:
code:
1
2
3
4
5
6
7
8
| Function openascii() Dim sPath As String Dim sDataPath As String sDataPath = "specia~1.xls" sPath = "C:\Program Files\Microsoft Office\Office\EXCEL.EXE " & sDataPath Shell sPath, vbMaximizedFocus End Function |
waarbij ik sDataPath ook volledig heb uitgeschreven (maar daar zeurt-ie dus over spaties bij het opzoeken van de file, ook m.b.v. space$(), of chr(160) of (32).
Het is dus niet de bedoeling dat het externe bestand geimporteerd wordt in access, maar dat het extern wordt geopend in zijn eigen programma, zoals geregistreerd is in windows.
Kan iemand mij aan een oplossing helpen?