aantal MB per uur internetten

Pagina: 1
Acties:
  • 51 views sinds 30-01-2008

• compie
  • Registratie: November 1999
  • Niet online
Als ik een uurtje internet (surfen, mailen, chatten) hoeveel MB verbruik ik dan ongeveer? Ik ga dus niks downloaden maar gewoon wat rondsurfen enzo.
Dat wil ik weten want ik ga misschien ADSL nemen maar daar zit wel een datalimiet op van 250 MB. Hoeveel uur zou je daarvan ongeveer kunnen internetten dan?

• StaticZ
  • Registratie: September 2000
  • Laatst online: 08:06
Als jij in een uurtje bijv. 10 e-mailtjes van 5mb ophaalt zit je dus al aan 50 MB.
Installeer gewoon DU-Meter en je hebt mooi overzichtje wat je ongeveer gebruikt.

http://www.dumeter.com/

[ Voor 8% gewijzigd door StaticZ op 23-09-2003 13:09 ]

• Dukey
  • Registratie: November 2000
  • Laatst online: 12-04 22:43

Dukey

Ik heb dit getypt hier -->

Installeer DUMeter of iets dergelijks. Ga vervolgens wat uurtjes rondsurfen en je krijgt een mooi overzicht in een log.

edit:
Te laat ;)

[ Voor 9% gewijzigd door Dukey op 23-09-2003 13:08 ]

Ook wel de allergrootste _ _ _ _ _ (vul in met blokletters)

• Zeddicius
  • Registratie: September 2003
  • Nu online

Zeddicius

Conscience do cost

StaticZ schreef op 23 September 2003 @ 13:07:
Als jij in een uurtje bijv. 10 e-mailtjes van 5mb ophaalt zit je dus al aan 50 MB.
Installeer gewoon DU-Meter en je hebt mooi overzichtje wat je ongeveer gebruikt.
waar kan je DU-Meter vandaan halen als ik vragen mag?

Verwijderd

Kan je die niet zelf programeren in C++ ??? Ik zie net je CV op je website :)

• ikbenwouter
  • Registratie: Februari 2003
  • Laatst online: 14-05 10:46

ikbenwouter

! w t R

........................................................................................................................................................

• Rataplan
  • Registratie: Oktober 2001
  • Niet online

Rataplan

per aspera ad astra

Zeddicius schreef op 23 September 2003 @ 13:08:
waar kan je je DU-Meter vandaan halen als ik vragen mag?
[google=du meter download]

Om niet te zeggen: nee, dat mag je niet vragen :)

edit:
Laat :(

[ Voor 5% gewijzigd door Rataplan op 23-09-2003 13:10 ]

Journalism is printing what someone else does not want printed; everything else is public relations.

• SmartDoDo
  • Registratie: Oktober 2002
  • Laatst online: 02:04

SmartDoDo

Woeptiedoe

Zeddicius schreef op 23 september 2003 @ 13:08:
[...]

waar kan je DU-Meter vandaan halen als ik vragen mag?
Googel B)

• Zeddicius
  • Registratie: September 2003
  • Nu online

Zeddicius

Conscience do cost

Yes I know it.........now

Verwijderd

10 mailtjes van 5Mb? Als je die met een modem binnenhaalt ben je dus al 5 uur bezig he! Lijkt me dat 10 mailtjes van 2k realistiser zijn, dan zit je op 20k, 0,02MB!
Je hebt daar inderdaad leuke meetprogrammatjes voor, anders wordt het allemaal zo hypothetisch. Hangt namenlijk natuurlijk ook sterk af van b.v. je leessnelheid en of je liever websites met plaatjes bekijkt dan websites met pure tekst. Maar wil je toch een getal horen dat enigssinds normaal zou kunnen zijn (afhankelijk van veel! o.a. van de gebryuiker) dan zou ik zeggen: 10Mb/uur.

• StaticZ
  • Registratie: September 2000
  • Laatst online: 08:06
Verwijderd schreef op 23 September 2003 @ 13:12:
10 mailtjes van 5Mb? Als je die met een modem binnenhaalt ben je dus al 5 uur bezig he! Lijkt me dat 10 mailtjes van 2k realistiser zijn, dan zit je op 20k, 0,02MB!
Je hebt daar inderdaad leuke meetprogrammatjes voor, anders wordt het allemaal zo hypothetisch. Hangt namenlijk natuurlijk ook sterk af van b.v. je leessnelheid en of je liever websites met plaatjes bekijkt dan websites met pure tekst. Maar wil je toch een getal horen dat enigssinds normaal zou kunnen zijn (afhankelijk van veel! o.a. van de gebryuiker) dan zou ik zeggen: 10Mb/uur.
Dat van 10 mailtjes van 5mb was als voorbeeld bedoelt!
JE kunt nooit schatten wat een gebruiker aan mb's verbruikt daarom heb ik hem ook naar du meter verwezen.

• klokop
  • Registratie: Juli 2001
  • Laatst online: 30-03 19:56

klokop

swiekie swoeng

neem dan NetMeter (=freeware) Werkt net zo goed als DUmeter.

"Passing silhouettes of strange illuminated mannequins"

• compie
  • Niet online
Verwijderd schreef op 23 September 2003 @ 13:09:
Kan je die niet zelf programeren in C++ ??? Ik zie net je CV op je website :)
daar ben ik natuurlijk veel te lui voor :)

Verwijderd

250 per dag of per maand.. per maand moet je maar niet doen dan kan je beter modem houden, per dag is ok voor surfen

[ Voor 4% gewijzigd door Verwijderd op 23-09-2003 13:29 ]

• compie
  • Niet online
Djoekie schreef op 23 september 2003 @ 13:08:
Installeer DUMeter of iets dergelijks. Ga vervolgens wat uurtjes rondsurfen en je krijgt een mooi overzicht in een log.

edit:
Te laat ;)
Ja dat kon ik wel doen, maar ik zit nu niet thuis en ik moet snel beslissen of ik dat ADSL abbo ga nemen.
Maar kan niemand een schatting geven? En ik ga geen bestanden van 50 MB rond mailen natuurlijk. Echt puur surfen/mailen/chatten dus.

• ikbenwouter
  • Registratie: Februari 2003
  • Laatst online: 14-05 10:46

ikbenwouter

! w t R

Ik weet niet of je soms aan zonnet adsl zat te denken? Kun je beter Tiscali nemen, die geven 2GB per maand en het eerste half jaar geen datalimiet..dat abo is alleen 5 euro per maand duurder maar ook 2 keer zo snel downloaden en 4 keer zo snel uploaden.

........................................................................................................................................................

• ultimateharry
  • Registratie: Juni 2002
  • Laatst online: 00:00

ultimateharry

Team Slayer:-)

Verwijderd schreef op 23 September 2003 @ 13:15:
250 per dag of per maand.. per maand moet je maar niet doen dan kan je beter kabel houden, per dag is ok voor surfen
Inderdaad, 250 per maand is schandalig weinig.
Kan het me bijna niet voorstellen.
Ik zou anders toch echt voor een andere abbo gaan.

• stamp
  • Registratie: Juni 2000
  • Niet online
Ik raad op mn werk demon aan 19.95 voor 512down en 256up Fair Use Policy maar het beste kan je kijken op www.speedtest.nl of www.mordax.nl
al zijn ze niet altijd even uptodate

[ Voor 10% gewijzigd door stamp op 23-09-2003 13:30 ]

Then we ate some mescaline and went swimming - Hunter S. Thompson.

Verwijderd

Als je je gedrag gelijk houdt als met een modem dan vindt ik 10MB/uur geen gek getal!

• Vlugge Japie
  • Registratie: Juli 2003
  • Laatst online: 10-05-2023
ultimateharry schreef op 23 September 2003 @ 13:18:
[...]

Inderdaad, 250 per maand is schandalig weinig.
Kan het me bijna niet voorstellen.
Ik zou anders toch echt voor een andere abbo gaan.
Dat soort abbo's heten niet voor niets "ADSL surf" etc...
Het is dus alleen bestemd voor mensen die even snel was op willen zoeken, een mailtje verzenden en dat soort dingen.( dus niet voor tweakers, die films en mp3's downloaden ;) ).

• Kevinp
  • Registratie: Juni 2001
  • Laatst online: 18-05 16:10
250 mb is wel erg weinig, ik zou een ander abbo nemen, waar je iets meer verkeer mag genereren.

heb net 2 min gesurft met stopwatch van du meter. had al 0.75 mb dataverkeer.
Ff precies uitgerekend wat ik per uur surfen zou gebruiken (is ook afhankelijk van de sites) hier is dat ruim 21 mb. Als je dat iedere dag zou doen kom je aan 643 mb dataverkeer.

[ Voor 58% gewijzigd door Kevinp op 23-09-2003 13:50 ]

d'r is maar één ding in het leven wat moet, en dat is dood gaan.

• Dukey
  • Registratie: November 2000
  • Laatst online: 12-04 22:43

Dukey

Ik heb dit getypt hier -->

klokop schreef op 23 September 2003 @ 13:13:
neem dan NetMeter (=freeware) Werkt net zo goed als DUmeter.
Deze is idd prima (gebruik hem zelf) en ik zou hem ook aanraden boven DU Meter maar ik denk dat de topicstarter een overzichtje wilt hebben van zijn bandbreedte activiteiten. En dat kan helaas nog niet met Netmeter.

Ook wel de allergrootste _ _ _ _ _ (vul in met blokletters)

• intoxicated
  • Registratie: Januari 2001
  • Niet online

intoxicated

Haaaai :w | ALT-S

Ik denk dat de topicstarter dit met een *beetje* eigen research best zelf kan bedenken. Je hebt onlangs een mail van Compubiter ontvangen; lees die nog eens goed door.

"Anyone who does not agree with me is mentally sick, and should be shot I'm afraid to say."
- Pastor Richards @ VCPR

Pagina: 1

Dit topic is gesloten.