[Mail] Migratie mail client

Pagina: 1
Acties:

• TiMMieJ
  • Registratie: Juli 2001
  • Laatst online: 16:54

TiMMieJ

PSN: Orixez

Topicstarter
Wij hebben nu hier op werk pegasus mail maar willen hier vanaf omdat het niet echt lekker werkt.

We zijn nu op zoek naar een andere client die net zo goed via het netwerk werkt als pegasus want dat is het grote sterke punt van pegasus mail.
Het gaat er hier dus vooral om dat als een user op een andere werkplek aanmeld dat deze dan meteen daar zijn mail krijgt (en dus niet van standaard 1 user uitgaat). Dit omdat iedereen door het gehele gebouw kan zitten. Het inloggen gebeurt door middel van een netware server 4.12.

Onze mailserver is Postfix. Het gaat hier dus om een mailpakket die veel ondersteuningen heeft. Zelf zat ik al te kijken naar the bat die er wel leuk uitziet en eudora maar dat is veel te onoverzichtelijk standaard. Nu weet ik niet of er voor eudora ook skins zijn maar dat kan ik nog wel uitzoeken.

Ik ben meer benieuwd naar wat jullie van deze clients vinden en of er nog andere zijn die dit kunnen.

• TiMMieJ

TiMMieJ

Topicstarter
Na veel vlieg en probeer werk vind ikzelf eudora het dichtst in de buurt komen van pegasus.
En dan is dit puur op het netwerk gebied door middel van achter je snelkoppeling je netwerk drive plakken. En doordat je dan een mapping maakt naar een home directory kan iedereen overal inloggen en zijn eigen mail ophalen en lezen.

• Remco
  • Registratie: Januari 2001
  • Laatst online: 04-09 08:17
net zoals exchange/outlook dus ;)

Maar is het verstandig om allerlei skins te gaan verzinnen op een mail-client ?

The best thing about UDP jokes is that I don't care if you get them or not.

• TiMMieJ

TiMMieJ

Topicstarter
Ja alleen het mooiere van dit is dat je geen goud kwijt bent aan exchange ;)

En skins jah veel gebruikers werken thuis met OE 5 - 6 dus is het wel makkelijk als je met een ander pakket werkt om het gevoel door middel van een overeenkomende GUI vertrouwd te maken.

• Remco
  • Registratie: Januari 2001
  • Laatst online: 04-09 08:17
Tja, exchange veel euri

Alleen afwachten of het niet te buggy word met die skins. Of is het geen code die wijzigt ?

The best thing about UDP jokes is that I don't care if you get them or not.

• TiMMieJ

TiMMieJ

Topicstarter
Over het algemeen zijn het gewoon icoontjes die je aanpast, dus gewoon een paar plaatjes veranderen...
we moeten alleen eerst nog testen of het werkt met het software pakket wat wij in het bedrijf gebruiken. Dit omdat er enkele koppelingen zijn vanuit de database van het pakket naar de e-mailclient.
Pagina: 1