[Delphi] Externe bestanden in exe opslaan

Pagina: 1
Acties:

• eghie
  • Registratie: Februari 2002
  • Niet online

eghie

Spoken words!

Topicstarter
Hoe kan ik eigenlijk externe bestanden in 1 exe opslaan met delphi :?
Het is namelijk zo dat ik een programma gemaakt heb die een externe exe aanroept. Nu wil ik die exe in mijn gecompilde progje hebben staan, dus dat je eigenlijk maar 1 bestand naar iemand hoeft te sturen en zonder dat hij eerst unzipt. Delphi compiled namelijk ook de dll's die die nodig heeft mee.

Dus hoe prop je eigenlijk meerdere exe's in 1 zonder unzippen :?

• curry684
  • Registratie: Juni 2000
  • Laatst online: 13-08 16:46

curry684

left part of the evil twins

Resources.

Professionele website nodig?

• eghie
  • Niet online

eghie

Spoken words!

Topicstarter
thnx nu heb ik iig een zoekopdracht voor de delphi help. Ik ga het zo ff uitproberen.

• Tomatoman
  • Registratie: November 2000
  • Laatst online: 00:12

Tomatoman

Fulltime prutser

Extra rommel in een executable stoppen is met resources prima mogelijk, maar het is bepaald geen nette oplossing. Virusscanners kunnen nog wel eens alarm geven, maar bovenal is een executable niet bedoeld voor dataopslag (daar zijn duizenden andere bestandsformaten voor ontwikkeld). Je zou eventueel een zelfuitpakkende executable kunnen maken met bijvoorbeeld Winzip.

Een goede grap mag vrienden kosten.

• Tomatoman
  • Registratie: November 2000
  • Laatst online: 00:12

Tomatoman

Fulltime prutser

Mocht je de exe trouwens - tegen beter weten in - willen opslaan in je hoofdexecutable, dan dien je een resource van het type RC_DATA te gebruiken.

Een goede grap mag vrienden kosten.

• eghie
  • Niet online

eghie

Spoken words!

Topicstarter
Ik gebruik het eigenlijk om verschillende redenen, voor school enzo. Want op school kan je niks installeren dus ook geen unzip progje. En toch wil ik alles in 1 bestand hebben.

• BoomSmurf
  • Registratie: Maart 2003
  • Laatst online: 28-05 11:50

BoomSmurf

Am-Ende!

Niet net smiet smet!

Dat virusscanners meldingen gaan geven is omdat het misbruikt kan worden, is geen reden om het niet te gebruiken (verder gebeurd dat over het algemeen alleen bij het schrijven van resources, niet bij het lezen). Dat er speciaal formaten voor zijn om data op te slaan, tja, boeien! Dat weegt niet op tegen de handigheden van resources. Icons e.d. worden ook opgeslagen in de EXE, niet in speciaal daarvoor bedoelde ICO bestanden, en zo zijn er nog wel tig voorbeelden te bedenken.

Gewoon doen wat handig is, en in dit geval (en veel andere gevallen) zijn resources gewoon het handigst.

NB, IMHO is het het handigste om een resource script (.RC) te maken, die te compilen met BRCC32 en die in de EXE te linken met "{$R bestandsnaam}" in één van je units. Uit je EXE halen is te doen dmv TResourceStream.

• SchizoDuckie
  • Registratie: April 2001
  • Laatst online: 18-02-2025

SchizoDuckie

Kwaak

TfileStorage is een component wat ik me kan herinneren dat ik gebruikte :) Kon je bijv. gewoon een mp3'tje mee in je exe stoppen :)

Is vast wel te vinden op torry.net

Stop uploading passwords to Github!

Pagina: 1