Toon posts:

[Win98] Internet werkt niet.

Pagina: 1
Acties:
  • 191 views sinds 30-01-2008
  • Reageer

Verwijderd

Topicstarter
Ik heb gezocht, maar helaas...
Op een oud bakkie van iemand anders moet ik internet weer aan de gang zien te krijgen.
Voorheen werd er altijd met een modem ingebeld, maar nu komt Windows steeds met de melding dat de poort in gebruik is.
Diegene heeft thuis ook ADSL, dus ik heb die modem vervangen voor een NIC zodat 'ie in de router geprikt kan worden.
Nu is het zo dat de NIC gewoon een IP-adres en alle overige info krijgt van de router, ik kan alles pingen, maar ik kom gewoon niet op internet.
Waarschijnlijk ligt het aan een volledig brakke installatie van Windows98, maar voordat ik een format doe wil ik graag weten of ik nog iets anders over het hoofd zie.
Iedere komt het 'page can not be displayed' scherm tevoorschijn.

Verwijderd

Zijn de modeminstellingen goed?

• JvS
  • Registratie: Februari 2000
  • Laatst online: 14:48

JvS

Ik heb hem zelf ook

een een of andere ranzige proxy ingesteld? Krijgt-ie wel een goed IP en gateway en DNS van de router doorgestuurd?

[ Voor 47% gewijzigd door JvS op 23-09-2003 12:32 ]

4x APsystems DS3; 4x495Wp OZO/WNW 10° ; 4x460Wp OZO/WNW 10°; Totaal 3820Wp

• Krypt
  • Registratie: April 2000
  • Laatst online: 15:27
Dat je de melding krijgt dat de poort al in gebruik is, duidt erop dat er een ander programma actief dat het modem in gebruik heeft; fax programma oid..

Maar wat bedoel je dat je alles kan pingen.. kun je intern pingen of ook extern (internet)? Kun je op dns namen pingen of alleen op ipnummers als het om pingen via het internet gaat..
Als je wel een server op het internet kan pingen op ip nummer maar niet op naam komt dit waarschijnlijk omdat je ADSL modem/router je dns requests niet forward.. stel anders op je clients als DNS server het ip in van je ADSL modem/router of anders een DNS van een willekeurige provider (195.241.48.33 & 195.241.49.33 voor Tiscali DNS'en)

Pvouput live

• Super_Grover
  • Registratie: Juni 2001
  • Laatst online: 11-08 14:13

Super_Grover

Gaat niet.......bestaat niet!!

heb je eerst het modem software matig verwijderd? Toen pas hardwarematig, anders zitten er nog instellingen in het register en dan blijft ie lastig doen! Werkt adsl al of moet je dat proberen op die pc?

Verwijderd

In je netwerkeigenschappen van je nic het ip het subnetmast de gateway en de dsn servers ff handmatig instellen. Ook bij internet eigenschappen ff zorgen dat hij niet je oude verbinding probeert te gebruiken voor het internet. Theoretisch zou dit moeten werken. Kijk anders ff in het andere systeem (ik neem aan dat dat er staat aangezien je een router hebt) hoe dat ingesteld staat
suc6

Verwijderd

Topicstarter
Ik heb die PC nu hier op kantoor staan, dus hij zit gewoon in het netwerk geprikt.
Als ik kijk bij 'winipcfg' staat alles goed: ip, gateway, dns, enz.
Ik kan ook pingen naar de DNS-servers van Tiscali, en het vast instellen van die servers helpt ook niet.

• Krypt
  • Registratie: April 2000
  • Laatst online: 15:27
En kan je ook pingen op dns namen? bijv. naar "www.tweakers.net"?
Zoja. dan is er een Iexplorer instelling niet goed; kijk dan, zoals JvS al aanhaalde, eens of je een proxyserver hebt ingevuld bij de verbindingseigenschappen van je Iexplorer..

Pvouput live

Verwijderd

Topicstarter
Pingen op naam werkt niet, maar als ik het ip van bv ilse.nl in de browser intik werkt het ook niet.
Ik gebruik geen proxyserver overigens. (staat ook niet ingesteld ;) )

[ Voor 27% gewijzigd door Verwijderd op 23-09-2003 13:38 ]

• laurens0619
  • Registratie: Mei 2002
  • Laatst online: 15:11
dan is dus de dns server neit goed. probeer deze anders even handmatig in te kloppen

CISSP! Drop your encryption keys!

Verwijderd

Topicstarter
laurens0619 schreef op 23 september 2003 @ 13:44:
dan is dus de dns server neit goed. probeer deze anders even handmatig in te kloppen
Heb ik al gedaan, helpt niet.

• laurens0619
wat heb je dan ingeklopt? probeer anders even:
194.159.73.135
of
213.206.72.179

kan je deze adressen overigens wel pingen vanaf die machine?

Verwijderd

Topicstarter
Ik kan alle ip-adressen gewoon pingen.
Het lijkt inderdaad op een DNS probleem, maar dan zou ik wel in de browser op ip moeten kunnen connecten.

• laurens0619
ah ik had niet goed gelezen :) ik dacht dat je zei: dat ik bv ilse.nl intik (ipv ip van ilse.nl :) )

zit er geen firewall tussen te kloten toevallig? Of een firewall client in het systeem (onder configuratie scherm) want die kan er dan ook nog om kloten

Verwijderd

Topicstarter
Ik zet nu XP erop, anders blijf je zoeken. ;)
Pagina: 1