[JAVA] UnorderedList in JEditorPane

Pagina: 1
Acties:

• JSchut
  • Registratie: Februari 2002
  • Laatst online: 21-08 08:30
Ik wil dus een unorderedList maken in een JEditorPane....

Nu heb ik het volgende gebruikt om dit voor elkaar te krijgen:

code:
1
new HTMLEditorKit.InsertHTMLTextAction("unorderdlist", "<ul><li></li></ul>",HTML.Tag.UL, HTML.Tag.LI, HTML.Tag.BODY, HTML.Tag.UL);

Dit gaat opzich wel goed
Elke keer als je op de button klikt voet ie 1 nieuwe "bullet" toe
Alleen wanneer je met je cursor aan het einde van je laatste "bullet" staat en je gebruikt bovenstaande code dan voegt hij 2 "bullets toe" :?

Hoe kan dit en hoe kan ik dat voorkomen?

PSN jschut_82 | Xbox: JSchut82

• Alarmnummer
  • Registratie: Juli 2001
  • Laatst online: 09-07-2024

Alarmnummer

-= Tja =-

JSchut schreef op 23 September 2003 @ 12:05:
Ik wil dus een unorderedList maken in een JEditorPane....

Nu heb ik het volgende gebruikt om dit voor elkaar te krijgen:

code:
1
...

Dit gaat opzich wel goed
Elke keer als je op de button klikt voet ie 1 nieuwe "bullet" toe
Alleen wanneer je met je cursor aan het einde van je laatste "bullet" staat en je gebruikt bovenstaande code dan voegt hij 2 "bullets toe" :?

Hoe kan dit en hoe kan ik dat voorkomen?
Het is idd zeer eigenaardig dat er zomaar code wordt toegevoegd aan die JEditorPane. Ik gebruik dat kreng zelf eigelijk helemaal niet meer omdat het voor geen meter html kan renderen en eigelijk het hele textgebeuren van Swing te traag en te complex vind om mee te werken. Misschien kan je kijken naar een ander html component? Ik gebruik zelf http://www.netcomuk.co.uk/~offshore/index.html voor het renderen van HTML, misschien dat je daar iets minder problemen mee hebt.

Ik weet verder niet hoe goed calpa is met het dynamtisch opbouwen van html content.

[ Voor 17% gewijzigd door Alarmnummer op 23-09-2003 13:09 ]

• JSchut
mmmmmm Mijn verhaal klopt niet helemaal

hij voegt namelijk altijd een extra bullet toe als je aan het einde van een tekst staat op een willekeurige bullet.....

Het moet hier toch ook mee kunnen :?

wanneer ik de "<ul><li></li></ul>" verander in "<ul><li>test</li></ul>" dan voet hij eerst een lege bullet toe en daarna pas deze met de tekst test :?

[ Voor 17% gewijzigd door JSchut op 23-09-2003 13:21 ]

• Alarmnummer
  • Registratie: Juli 2001
  • Laatst online: 09-07-2024

Alarmnummer

-= Tja =-

Probeer eens uit te lezen wat voor opmaak tekst dan in het document van dat textcomponent staat. Dan kan je tenminste zien wat er fout is gegaan, en kan je daarna wel uitzoeken waarom het is fout gegaan.

• JSchut
Ok ik heb het probleem gevonden , maar ik zou niet weten hoe dit op te lossen is......

Het probleem is het volgende

Als je tussen <li></li> staat dan krijg je dit: <li><li></li><li> enb daar maakt ie zelf <li></li><li></li><li></li> van.... en daar heb je dus de lege LI tag die ik krijg..... opzich wel logisch natuurlijk maar is dit niet af te vangen?

• Jochem Knoops
  • Registratie: November 2000
  • Laatst online: 30-07 17:54
als hij zelf de sluitings tags genereert kan je dan nioet alleend e opening tags erin etten hij vult dat toch aan.

• JSchut
JochemKnoops schreef op 23 September 2003 @ 14:48:
als hij zelf de sluitings tags genereert kan je dan nioet alleend e opening tags erin etten hij vult dat toch aan.
Ja dat heb ik al geprobeerd maar dan plakt ie meteen die </li> erachter :(

Is er niet een andere standaard functie in java die zoiets als dit kan?

[ Voor 13% gewijzigd door JSchut op 23-09-2003 15:16 ]

• Jochem Knoops
public static class HTMLEditorKit.InsertHTMLTextAction
extends HTMLEditorKit.HTMLTextAction

InsertHTMLTextAction can be used to insert an arbitrary string of HTML into an existing HTML document. At least two HTML.Tags need to be supplied. The first Tag, parentTag, identifies the parent in the document to add the elements to. The second tag, addTag, identifies the first tag that should be added to the document as seen in the HTML string. One important thing to remember, is that the parser is going to generate all the appropriate tags, even if they aren't in the HTML string passed in.

For example, lets say you wanted to create an action to insert a table into the body. The parentTag would be HTML.Tag.BODY, addTag would be HTML.Tag.TABLE, and the string could be something like <table><tr><td></td></tr></table>.

There is also an option to supply an alternate parentTag and addTag. These will be checked for if there is no parentTag at offset.
HTMLEditorKit.InsertHTMLTextAction(String name, String html, HTML.Tag parentTag, HTML.Tag addTag, HTML.Tag alternateParentTag, HTML.Tag alternateAddTag)
code:
1
new HTMLEditorKit.InsertHTMLTextAction("unorderdlist", "<ul><li></li></ul>",HTML.Tag.UL, HTML.Tag.LI, HTML.Tag.BODY, HTML.Tag.UL);

Volgens mij maak jij dus eidere keer een ul aan binnen een ul,

• Jochem Knoops
code:
1
new HTMLEditorKit.InsertHTMLTextAction("unorderdlist", "<li></li>",HTML.Tag.UL, HTML.Tag.LI, HTML.Tag.BODY, HTML.Tag.UL);

zou mogelijk wel goed gaan.

• JSchut
nee dat gaat ook niet goed.... en ik maak geen UL binnen een UL aan daarom staat "HTML.Tag.UL, HTML.Tag.LI" als eerste..... omdat ie dan alleen maar de "LI" mag neerzetten ..... en dat gaat wel goed.

• Jochem Knoops
sorry ik ben ff ziek geweest, is het probleem inmiddels opgelost ?
Pagina: 1