Archiveren van geluidseffecten in een muziekstudio

Pagina: 1
Acties:

• YellowCube
  • Registratie: December 2001
  • Laatst online: 17:10

YellowCube

Wait...what?

Topicstarter
Weet iemand een goed database programma om geluidseffecten op een pc/netwerk te archiveren/managen.

Ik zat o.a. te denken aan het kunnen zoeken op specifieke effecten (bijv. deur, dichtslaand, krakend) en ze vervolgens te kunnen beluisteren etc.

het progamma is speciaal voor een geluidsstudio waar met name met .wav gewerkt wordt die bovendien op 48 kHz i.p.v 44 kHz gesampled zijn (dit i.v.m met de hardware die hier gebruikt wordt)

Probleem is dat ik bij m'n zoektocht meestal wat meer low-end programma's tegenkom die speciaal voor MP3/OGG managment zijn zodat je ook allerlei mooie album hoesjes etc kan toevoegen.
De meeste programma's hebben vaak niet de mogelijkheid om met .wav te werken en al helemaal niet met 48 kHz.

Iemand een suggestie?

edit:

als het meer in het audio en hi-fi forum past, verplaats 'm dan maar

[ Voor 7% gewijzigd door YellowCube op 23-09-2003 11:32 ]

My doctor says that I have a malformed public-duty gland and a natural deficiency in moral fibre and that I am therefore excused from saving the world

• sjaakaq
  • Registratie: September 2003
  • Laatst online: 03-09 20:59

sjaakaq

It might get loud

Allereerst natuurlijk de geluidjes goed benamen; dus niet 016274.wav oid, maar dichtslaande_deur.wav, neem aan dat je dat al wel hebt??

leoaq.fm // Jeune Loop

• -=bas=-
  • Registratie: Oktober 2000
  • Laatst online: 17-07 05:15
Is er niet wat te maken met webpagina's die naar de files linken?

Senile! Senile Oekaki

• YellowCube
  • Registratie: December 2001
  • Laatst online: 17:10

YellowCube

Wait...what?

Topicstarter
leokennis schreef op 23 September 2003 @ 14:17:
Allereerst natuurlijk de geluidjes goed benamen; dus niet 016274.wav oid, maar dichtslaande_deur.wav, neem aan dat je dat al wel hebt??
ja, dat is allemaal wel ok.

My doctor says that I have a malformed public-duty gland and a natural deficiency in moral fibre and that I am therefore excused from saving the world

• KingRichard
  • Registratie: September 2002
  • Laatst online: 17-08 19:31

KingRichard

former Duke of Gloucester

Ik zou zoiets zelf maken in Access denk ik. Zelfs al je een Access-newbie bent, moet je binnen een dagje toch iets kunnen bakken. Maar ik zie in je startpost geen argumenten om hier een programma voor te hebben. Wat is er mis met een goede mappenstructuur en Windows Media Player?

a horse! a horse! my kingdom for a horse! (exeunt)
[got.profile] | [t.net.profile] | [specs]