[RedHat 9] 3COM netwerkkaart werkt niet meer

Pagina: 1
Acties:

• schot
  • Registratie: September 2000
  • Laatst online: 27-09-2025
Ik zit met het volgende vreemde probleem.

Het hier een RedHat 9 computer staat, die tot vandaag altijd netjes zijn ipadres van de DHCP server kreeg. Maar vandaag lukte dit niet meer. Ik kreeg de melding failed te zien, en hij kon kennelijk geen IP adres krijgen. Nu heb ik op de server een exclusion range gemaakt en heb ik deze server een vast ipdres gegeven. Maar ook nu werkt het niet. Ik vanaf mijn Windows 2000 client de redhat server niet pingen, en vanaf de redhat machine kan ik ook geen windows servers pingen. Het lijkt erop dat de netwerkkaaart helemaal niet meer werkt. Het is een 3COM (3C905C-TX). Ik draai dit systeem ook echter dualboot met een Windows server 2003, en deze werkt nog gewoon goed met pingen en andere. Het moet dus aan linux liggen, alleen waar???

• Lancer
  • Registratie: Januari 2002
  • Laatst online: 08:56

Lancer

What the......

Modules geladen (lsmod)?
Meldingen in /var/log/messages ?
dmesg output?

Je kunt niet in een systeem meten zonder het systeem te beinvloeden.... (gevolg van de Heisenberg onzekerheidsrelatie)

• Defspace
  • Registratie: Mei 2000
  • Laatst online: 17-04 23:56

Defspace

Administrator

Er zit een één of ander vaag probleem in de 3com drivers van Redhat 9.
Zeker icm een 2e of 3e NIC.

Het heeft bij mij ook wel eens gewerkt. Maar sinds de laatste install is het mij ook niet meer gelukt om het aan de praat te krijgen.

Ik heb dus maar een vast ip-adres ingevoerd aangezien ik een vrij vast "dynamisch" ip heb.

(Misschien als ik er weer wat moeite voor zou doen dat het wel gaat lukken. Maar vast werkt voor mij ook prima)

Maar met wat klooien met redhat-config-network moet je een end komen. Daarmee is het mij ook ooit wel eens gelukt. 1e, 2e NIC weggooien en opnieuw aanmaken. Hou daarbij ook de MAC adressen in de gaten dat het juiste MAC aan de juiste ethx zit. Hier ging hij iig nog wel eens de fout in zover ik mij kan herinneren.