GBA SP vraagje over US adapter

Pagina: 1
Acties:

• kingnbajam
  • Registratie: November 2001
  • Laatst online: 20-09-2022
Ik heb een probleempje met mijn Gameboy Advance SP... het is namelijk een US versie en de adapter past daardoor niet in de stopcontact hier in Nederland... :'(

Wat is hier de oplossing voor? Ik heb een vermoeden dat er een soort apparaatje is die je op de adapter kan pluggen, waardoor het hier ook te gebruiken is... maar ik weet eerlijk gezegd niet wat ik nu zou kunnen doen.

Kan iemand me misschien helpen? Alvast bedankt!!

• Bosmonster
  • Registratie: Juni 2001
  • Laatst online: 11-02 11:25

Bosmonster

*zucht*

Zoek een wereldstekker. Omdat het om een amerikaanse aansluiting gaat moet je deze mogelijk ff in amerika bestellen (wereldstekkers in NL zijn NL->anders.. jij moet Amerika->NL :P).

Maar misschien hebben ze wel uitgebreidere wereldstekkers ergens te koop in NL.

[ Voor 20% gewijzigd door Bosmonster op 23-09-2003 12:13 ]

• Jan_V
  • Registratie: Maart 2002
  • Laatst online: 18:49
Je moet niet alleen een wereldstekker kopen.
Wanneer je dat doet en je sluit hem aan, dan ontploft de adapter (en misschien de SP ook wel), omdat deze maar op 110V en zo werkt.
Je moet een stepdown converter zien te krijgen. Deze zijn wel te vinden, maar je moet wel goed je best doen wil je hem vinden. Zelf heb ik in Leeuwarden en Sneek in alle elektronicawinkels gekeken en gevraagd en ze hadden het maar in 1 winkel (Service Partner), maar dan moesten ze het nog wel eerst uit een magazijn halen, dus dat duurde nog een kwartiertje, omdat dat magazijn aan het andere kant van de stad was.

Een stepup-converter is makkelijker te verkrijgen heb ik toen vernomen, want die wilden ze me overal wel aansmeren zo'n ding dat 110V->220V doet.

Jij moet dus een 220V->110V met amerikaanse stekker erop, zodat je daar de adapter op kunt zetten.

Zelf had ik de SP bij dvdboxoffice.com vandaan en er nooit over nagedacht dat ze daar ook het amerikaanse systeem hebben. Maar ja door schade en schande leert men :D

Battle.net - Jandev#2601 / XBOX: VriesDeJ

• Bosmonster
  • Registratie: Juni 2001
  • Laatst online: 11-02 11:25

Bosmonster

*zucht*

Neem aan dat zo'n convertor wel in een goeie wereldstekker ingebouwd zit.. wat heb je anders aan dat ding?

• Jan_V
  • Registratie: Maart 2002
  • Laatst online: 18:49
Ja, in die van mij zit wel een amerikaanse aansluitbron.
Zelfs verlengstukjes, zodat je deze situatie kunt maken (wel doelloos) am->eu->am

Battle.net - Jandev#2601 / XBOX: VriesDeJ