Toon posts:

[FreeBSD 5.1] GDM en pcmcia NIC

Pagina: 1
Acties:

Verwijderd

Topicstarter
Ik heb uiteindelijk toch FreeBSD 5.1 draaien op mijn bak.
Nu zit ik nog met een paar problemen waar ik geen antwoord op heb.

Ik krijg GDM niet aan't praat en mijn pcmcia NIC doet het niet.
Ik heb het FreeBSD handbook doorgenomen en op internet gezocht.
er zijn meerdere mensen die problemen hebben met pcmcia ondersteuning onder FreeBSD 5.1.
Mijn pcmcia NIC wordt wel herkend maar door een timeout error stop ie ermee.
ik heb een xircom 10/100Mb nic.
Ook krijg ik gdm niet aan't praat, wat ik wil is dat gdm automatich opstart zodat ik een grafische login scherm krijg. Ik heb ook het gdm.sh voorbeeld script gecopieert naar /etc/rc.d

Wie kan mijn daarbij helpen.

Verwijderd

Topicstarter
niemand ;(

• AVL
  • Registratie: Januari 2000
  • Laatst online: 25-09-2022

AVL

OHMSS

Wees eens wat duidelijker. Krijg je een foutmelding van gdm, of gebeurt er helemaal niets? Scripts van voor het starten van ports horen thuis in /usr/local/etc/rc.d, niet in /etc/rc.d. Is het script wel executable?

"I'd rather have a bottle in front of me than a frontal lobotomy."

Verwijderd

Same here. Sig11's als gdm-binary gdmgreeter of gdmlogin start en pcmcia onder 5.1 staat bij mij iig garant voor hangende systemen als ik van pcmcia kaart wissel.

Wat voor kernel config draai je (GENERIC of iets customs?) Mogen we de relevante dmesg output zien van zowel je pcmcia adapter als je ethernet adapter. Heb je je kaart in je laptop zitten als je je machine opboot of steek je hem na het opbooten erin?

Over gdm kan ik kort zijn, daar ben ik zelf nog niet achter (en ik heb het nodige strace werk erin zitten. De logfiles zijn niet veel duidelijker en ook de debugging mode van gdm laat niets nuttigs zien.). Er is (nog) niets over te vinden in de freebsd bug database. Je gebruikt neem ik aan de meest recent ports?

Tevens, het kicken van een topic binnen 24h is not-done op dit forum. De volgende keer op letten anders gaat je topic op slot.