[Nieuw]cmosjumper aan de buitenkant van je kast

Pagina: 1
Acties:
  • 184 views sinds 30-01-2008
  • Reageer

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Spice
  • Registratie: Augustus 2000
  • Laatst online: 25-06-2024

Spice

- Mijn vader is een tovenaar -

Topicstarter
Moeilijk waar ik dit moest posten, ik vond de jumper wel bij [DOC] passen.
Op de Comdex was/is een nieuwe shuttle XPC (barebone) te bewonderen.
Het plaatje maakt veel duidelijk denk ik.
Afbeeldingslocatie: http://www.tbreak.com/reviews/imageview.php?image=4517
Links naast DC-in zit ie.
Dat is het 2e leuke net als vroeger bij de C64 is de voeding buiten de kast te vinden als ik de tekst goed begrepen heb, de DC-in is dan de connector voor deze losse voeding.

Just call me angel of the morning, angel. Just touch my cheek before you leave me, baby. Just call me angel of the morning, angel.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Anoniem: 75962

ik wil ook een cmosjumper achterin me kast. dat is verrekt handig, ik heb namelijk nogal een casemod en ik moet nogal moeite doen om heel die shit open te krijgen, [deurtje eraf te halen]. dan is dit een stuk makkelijker

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Anoniem: 73128

Lijkt me niet heel moeilijk om een cmosjumper buiten je kast te monteren. Sloop ergens een paar jumper modules vanaf beetje solderen en klaar. Wel grappig idee.... Koehandel gaat er eens overnadenken :9

[ Voor 1% gewijzigd door Anoniem: 73128 op 23-09-2003 11:11 . Reden: Typo ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• 418O2
  • Registratie: November 2001
  • Laatst online: 09:40
beetje jammer dat dit in een shuttle zit, want als er wel 1 iets is zonder OC potentie...

maarja, zo vaak heb je hem niet nodig (ik niet iig)

nw mobo = extreem oc'en, na 2-3 dagen heb je door hoe ver je kan en dan heb je hem niet meer nodig imho

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Saeverix
  • Registratie: Maart 2002
  • Laatst online: 17-06 18:04
je kunt er ook gewoon een knopje aan solderen, en die in je frontbay modden... houd je ff paar sec knopje(of schakelaar) ingedrukt en je bios is leeg... en in t front lijkt me nog makkelijker dan achter op je pc...

Chookity-pok

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Resistor
  • Registratie: April 2001
  • Niet online

Resistor

Niet meggeren!

Saeverix schreef op 23 september 2003 @ 11:15:
je kunt er ook gewoon een knopje aan solderen, en die in je frontbay modden... houd je ff paar sec knopje(of schakelaar) ingedrukt en je bios is leeg... en in t front lijkt me nog makkelijker dan achter op je pc...
Als het op het front zit en je drukt hem een keer in als je computer aanstaat...
Het is heel makkelijk zelf te maken: je pakt gewoon een kabeltje waarmee de leds aangesloten worden, die zet je over de jumper, en aan het andere eind soldeer je een paar pinnetjes waar een jumpertje overheen gezet kan worden.
Die kan je dan aan de buitenkant zetten.

What will end humanity? Artificial intelligence or natural stupidity?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Anoniem: 73128

[quote]Resistor schreef op 23 September 2003 @ 11:18:
[...]

Als het op het front zit en je drukt hem een keer in als je computer aanstaat...

Wel iets om bij stil te staan.... 8)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• YoupY
  • Registratie: Oktober 2002
  • Laatst online: 08-06-2024
Het enige nadeeltje is dat voor sommige moederborden het vereist is om de batterij eruit te halen. Op zich is het een erg mooi idee, maar wanneer je alsnog in je kast moet zijn om je batterij te verwijderen heeft het helaas niet zoveel zin.

Gelukkig kan ik zelf die batterij beter bij dan m'n jumper. Die zit namelijk behoorlijk dicht op het koelblok van m'n southbridge.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• phYzar
  • Registratie: November 2001
  • Laatst online: 09:29
Deze heeft het al langer

Zie het niet in de beschrijving staan op deze site, maar onlangs heb ik deze gekocht en er zat weldegelijk een cmos Reset button op.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Spice

Spice

Topicstarter
Ik hoor niemand over de voeding?

Just call me angel of the morning, angel. Just touch my cheek before you leave me, baby. Just call me angel of the morning, angel.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Anoniem: 72090

Dat vroeg ik me ook al af, waar zijn de pics van de voeding? Als het zo'n groot "deer" is heb je nog niks aan een barebone

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Anoniem: 91634

IK snap het nu er niet van in. Ik kan ook even de Home toets indrukken waneer ik me pc aanzet, en dan reset die ook de bios, behalve de paswoord.

Want anders heeft die paswoord ook maar weinig zin waneer je die gebruikt.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Spice

Spice

Topicstarter
Anoniem: 91634 schreef op 23 September 2003 @ 12:11:
IK snap het nu er niet van in. Ik kan ook even de Home toets indrukken waneer ik me pc aanzet, en dan reset die ook de bios, behalve de paswoord.

Want anders heeft die paswoord ook maar weinig zin waneer je die gebruikt.
:? 8)7

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Anoniem: 80804

Dat gaat nogal moeilijk he als je pc niet boot bv door een te hoge fsb :S

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• pierre-oord
  • Registratie: April 2002
  • Laatst online: 10-02 23:00
Anoniem: 80804 schreef op 23 september 2003 @ 16:44:
Dat gaat nogal moeilijk he als je pc niet boot bv door een te hoge fsb :S
Neehoor, werkt ook bij oc failure. Ik gebruik hem alijd :Z

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Anoniem: 80804

pierre-oord schreef op 23 September 2003 @ 16:48:
[...]

Neehoor, werkt ook bij oc failure. Ik gebruik hem alijd :Z
Ok jij wint ;) Ik had er even niet aan gedacht want ik heb net een nieuw mobo en de vorige had niet zo'n oc failure dingens B)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Industrial_Life
  • Laatst online: 11-02 23:28
Ik heb een PC Geiger in me PC hangen al 1,5 jaar en deze heeft dit ook o.a.

http://www.vicstech.com/en/rd2/index.shtml

-

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Apen-nootjes
  • Registratie: September 2001
  • Laatst online: 03-04 12:48

Apen-nootjes

aka Apen-klootjes

Mja.. ik denk inderdaad ook dat dit meer wat is voor de mensen die het stoer vinden staan alsdat het echt nut heeft.. De pc is nou niet echt een goede overclock pc... verder is dat idee van een led kabeltje wel handig.. alleen dan niet 2 pennetje's maar een echt mooi drukschakelaartje eroverheen...

SmartDoDo: Ach, afhankelijk van je smaak kan het best een lekker geil ding zijn :P
You never had a date you couldn't inflate

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Anoniem: 83328

[quote]Anoniem: 73128 schreef op 23 September 2003 @ 11:23:
Resistor schreef op 23 September 2003 @ 11:18:
[...]

Wel iets om bij stil te staan.... 8)
moet je zo'n straaljager-uit-film-style knopje op je frontje maken, zo'n vuurknop met een klepje erover (natuurlijk een felrode knop met zwartgele schuine banden over het klepje :P

• Saeverix
  • Laatst online: 17-06 18:04
idd met klepje erover... zou ik ook gepost hebben, maar je was me al voor :)

Chookity-pok

Pagina: 1