Suffie schreef op 24 September 2003 @ 11:03:
.....
Toch is het er langzaam "ingesluimerd" ik voelde me eerst gewoon de hele tijd kl0te, en ging me steeds slechter en slechter voelen.... Tot het moment dat ik serieus aan de dood begon te denken wilde ik niet behandeld worden. Ik heb (mede door ervaringen in het verleden) een weerstand tegen hulpverleners en psychologen. Ik besefte me wel dat het zo niet meer verder kon en dat ik die weerstand naast me neer moest leggen, want ik WILDE niet depressief zijn.
.....
ik was opzich ook wel gelukkig als kind, maar ik had eigenlijk nooit vriendjes en weinig contact met mensen, nu eigenlijk ook niet, maar dat is een ander verhaal.
op dat moment beseft ik dat eigenlijk niet, maar hoe ouder ik werd, hoe meer ik het begon te beseffen, en op de mavo rond de 2e klas begon ik ook echt aan de dood te denken.
ik ben ook vanaf groep 8 van de basisschool echt helemaal hopeloos geweest op een meisje, maar soms had ik het gevoel dat ze ook wat voor mij voelde, en soms juist weer niet, maar ik kon altijd wel goed met haar praten, en was ook vaak op haar verjaardag enzo.
ze was net als ik een buitenbeentje, ikdenk dat dat ook hielp, we werden alle 2 ook wel gepest, ik denk daarom dat we goed op konden schieten.
maar hoelanger dat duurde hoe gekker ik mezelf maakt, ik werd echt helemaal mensen vreemd.
ik maakte nog maar moeilijk contact met mensen, al liet ik het nooit zo merken, maar was heel negatief over alles en mezelf, ik moest gewoon dood en dat was beter voor iedereen en dat merkte toch niemand.
op internet kon ik wel m'n draai vinden, zeker op ICQ en later msn, ik praate veel met meiden, want daar kon ik beter mee opschieten, die waren rustiger en kon je ook fatsoenlijk mee praten, iet met die oversexte puber jongens.
ik kan nog steeds beter opschieten met meiden trouwens.
maar ik merkte dat ze me vooral als uitlaatklep gebruikte, ik kan goed luisteren en mensen steunen, en ik schijn ook goede adviezen te geven, maar als ik iets had, kon ik het niet bij ze kwijt, dat wouden ze dan niet, en al die verhalen, die echt ver gingen, bleven maar in m'n hoofd zitten, en werd meer en meer, en het deed steeds meer pijn, geestelijk pijn.
ik trok mezelf ook steeds meer terug, kwam haast niet meer buiten, zat alleen nog maar op m'n slaapkamer te janken, elke dag weer, het was soms ook gewoon op.
tegen m'n ouders deed ik normaal, die merkten niets, die laten hun gevoelens ook nooit zien, dat hoort volgens hun denk ik niet.
op een gegeven moment was ik zover dat ik de afscheids brieven al klaar had, en precies wist hoe ik het wou doen, met de ns, mischien niet leuk voor die mensen in de trein, maar dat maakte me allemaal niet meer uit, wat wouden ze doen dan?
maar toen ontmoete ik m'n vriendin op chatpoint, en daar voelde ik me rustig bij als ik met har sprak, en op een gegeven moment kregen we dus iets, en dat maakt me wel gelukkiger.
maar jah, we woonen 120 km uit elkaar, en thuis was ik nog steeds alleen, en werd ik weer depri, maar op een gegeven moment heb ik het bij haar uitgegooit, en ze schrok natuurlijk, maar ze heeft me enorm gesteund, em heefter voor gezorgt dat het een beetje in de ijskast staat.
ik ben nog vaak depri, en wil ook nog wel eens dood, want thuis is er weinig verandert, ik ben bestwel mensenschuw, trek me heel erg terug op m'n kamer, en als ik echt weg moet, trek ik me heel diep terug in m'n jas, en loop ik snel, terwijl ik naar beneden kijk.
ik vertrouw psychiaters en andere hulpverleners niet ik bedoel, als ik de deur dichttrek bij ze, komt de volgende weer, en die krijgt ook weer zo iets te horen, ze hebben er gewoon te voor geleerd.
ik geloof dat m'verhaal nogal slordig is geschreven, dat spijt me, dit is ook niet alles, ik kan het niet allemaal neer zetten, dat lukt gewoon niet.
One day I will solve my problems with maturity. Today however, it will be Margaritas