[BATCH] Zolang programma draait pause

Pagina: 1
Acties:

• 4POX
  • Registratie: Maart 2000
  • Laatst online: 17:45

4POX

Everybody is wired

Topicstarter
Ik ben voor een basisschool een probleem aan het oplossen met een software pakket voor de kleuters. Het programma heet "Robbie Konijn" en het wordt gebruikt als ondersteunende software voor de groep 1 - 3

Nu heeft dit programma een leuk probleem. Het werkt alleen op 256 kleuren. Nu is het werkstation op 256 kleuren laten staan geen optie omdat de andere programma er dan niet meer uit zien.

Nu heb ik de oplossing gevonden. Het programma multires. Dit is een freeware programma waarmee je op de commandline je resolutie en kleuren kunt veranderen. Dus robbie konijn wordt nu met een batch file gestart.

code:
1
2
3
4
5
6
7
8
9
10
11
@echo off

rem Zet de kleuren naar 256 kleuren (256=8bit)
c:\progra~1\multires\multires.exe /800:600:8 /exit

rem start robbie konijn
c:\robbie\konijn.exe

rem restore de kleuren terug naar de oorspronkelijke instelling
c:\progra~1\multires\multires.exe /restore /exit

En hier kom ik het probleem tegen. Dit batch file zet de kleuren goed. Start het programma op maar zet meteen de kleuren weer terug. Wat ik nu graag wil is dat die na het starten van robbie konijn de batch file pauzeerd. Ik heb hier op lopen zoeken op google en got. Maar ik kom alleen timers tegen. En dat vind ik geen optie omdat je niet weet hoe lang een kind met het programma blijft werken.

Wat is wel een goede oplossing hiervoor ? Of is er een andere oplossing.. Welke niet moeilijk is.. We spreken over kinderen van 3 - 5 jaar die alleen op een snelkoppeling hoeven te klikken en kunnen spelen zonder veel moeilijke instellingen te hoeven doen.

AKA Rinkel weblog

Verwijderd

gewoon pause toevoegen aan het einde??

• André
  • Registratie: Maart 2002
  • Laatst online: 03-09 14:12

André

Analytics dude

code:
1
2
3
4
5
6
7
8
9
10
11
12
@echo off

rem Zet de kleuren naar 256 kleuren (256=8bit)
c:\progra~1\multires\multires.exe /800:600:8 /exit

rem start robbie konijn
c:\robbie\konijn.exe

pause

rem restore de kleuren terug naar de oorspronkelijke instelling
c:\progra~1\multires\multires.exe /restore /exit

• Krypt
  • Registratie: April 2000
  • Laatst online: 16:35
Ff het robbie Konijn proggie opstarten met: Start /Wait konijn.exe

Pvouput live

• F_J_K
  • Registratie: Juni 2001
  • Niet online

F_J_K

Moderator CSA/PB/AI

Front verplichte underscores

Pause kan maar dan moeten de kids wel op spatie rammen om af te sluiten.

Start /w c:\robbie\konijn.exe werkt beter. Of je gebruikt ipv een batch, een VBScript - op die manier heb je ook geen 'lelijk' DOS scherm in beeld :)
In een VBScript wacht je dan net zo lang tot konijn.exe weer is afgesloten voor je het start.

edit:

Hoi Krypt. Wil jij voortaan iets langzamer typen aub? B)

[ Voor 11% gewijzigd door F_J_K op 23-09-2003 10:26 ]

'Multiple exclamation marks,' he went on, shaking his head, 'are a sure sign of a diseased mind' (Terry Pratchett, Eric)

Verwijderd

F_J_K schreef op 23 September 2003 @ 10:25:
Pause kan maar dan moeten de kids wel op spatie rammen om af te sluiten.

Start /w c:\robbie\konijn.exe werkt beter. Of je gebruikt ipv een batch, een VBScript - op die manier heb je ook geen 'lelijk' DOS scherm in beeld :)
In een VBScript wacht je dan net zo lang tot konijn.exe weer is afgesloten voor je het start.

edit:

tsjah dat die kinderen te dom zijn om op spatie te drukken nadat ze klaar zijn is ook nie mijn schuld :+

Verwijderd

Ik gebruik voor dit probleem het progje Changerez, die doet dat automatisch. Werkt bij mij niet onder XP, wel onder 98. Freeware programma, als je wilt kan ik'm mailen.

• 4POX
  • Registratie: Maart 2000
  • Laatst online: 17:45

4POX

Everybody is wired

Topicstarter
Verwijderd schreef op 23 September 2003 @ 10:36:
Ik gebruik voor dit probleem het progje Changerez, die doet dat automatisch. Werkt bij mij niet onder XP, wel onder 98. Freeware programma, als je wilt kan ik'm mailen.
U/je mag het altijd mailen. Dan werp ik er een kritische blik :D op en ik weet zeker dat ik het altijd kan inzetten.. Ik heb 14 basisscholen onder het beheer met ieder hun problemen.. Je mag het mailen naar mijn got-email

AKA Rinkel weblog

• Krypt
F_J_K schreef op 23 september 2003 @ 10:25:
edit:

Offtopic:It's all because of the simplicity of the post...
Maar ik zal het voortaan proberen F_J_K, omdat je het zo netjes vraagt
:>

Pvouput live

Verwijderd

Vandaag "Changerez" gemaild in de hoop een tweaker in nood te hebben bijgestaan!
't Prog ooit via www.breekpunt.nl gevonden maar kan 'm niet meer ergens vinden ....
Wie wat bewaart die heeft wat ... :)

• Glacier
  • Registratie: Juli 2000
  • Niet online
Correct me if I'm wrong, maar gaven programma's in DOS geen errorlevel codes als ze afsloten? Ik weet niet precies meer hoe het zat, maar kan je zoiets niet uitzoeken?

• Krypt
Als een programma daarvoor geschreven is wel ja...niet elk programma hoeft dus een errorlevel af te geven.. maar anders gaat het zowieso niet werken.. het 'n batchfile die een windows executable aanroept; nadat de executable is geladen dan gaat ie vrolijk verder met de volgende regel.. tenzij je dus start /w gebruikt..

Pvouput live

Pagina: 1