PHPBB of VBulletin?

Pagina: 1
Acties:
  • 119 views sinds 30-01-2008
  • Reageer

• ccm1982
  • Registratie: Oktober 2001
  • Laatst online: 14-06-2022
We zijn momenteel bezig met een site waar onder andere een forum op moet komen. Nu zijn we een beetje aan het kijken welk forum we het beste kunnen nemen. Nu heb ik 3 soorten forums intresse

PHPBB
FM (Moddem PHPBB forum)
of
Vbulletin.

De 1e twee forums zijn gratis. Voor VBulletin moet je betalen. Maar wat maakt VBulletin beter zodat je er voor moet betalen? Of zit hier geen voordeel aan? Iemand ervaring met deze 2 soorten forums??

Al vast bedankt

• Masselink
  • Registratie: April 2000
  • Laatst online: 15:04

Masselink

Voor de dorst

Vergeet YaBBse niet, die is ook goed en gratis.

www.yabbse.org

(Niet als Spam, maar als voorbeeld: www.aastad.nl/forum )

Wireguard VPN Client: https://github.com/masselink/MasselGUARD

• gorgi_19
  • Registratie: Mei 2002
  • Laatst online: 11:20

gorgi_19

Kruimeltjes zijn weer op :9

Je kan allicht ook eens kijken in [rml][ test] 9 verschillende forum systemen[/rml]

Hier wordt ook eea besproken en getest. :)

Digitaal onderwijsmateriaal, leermateriaal voor hbo

• ccm1982
  • Registratie: Oktober 2001
  • Laatst online: 14-06-2022
Thanks. Hier heb ik zeker wat aan. Nu zie ik alleen nog steeds niet wat VBulletin eventueel als voordeel heeft

• SavageNL
  • Registratie: November 2001
  • Laatst online: 07:32
Als je dat niet ziet lijkt me de keus erg gemakkelijk...

Verwijderd

vBulletin kan beter overweg met enorm drukke fora, maar in de praktijk kan phpBB er ook eenvoudig mee overweg.

• Rafe
  • Registratie: Mei 2002
  • Laatst online: 27-06-2025
Een forum kiezen is net zoiets als kleding kiezen, hangt heel erg van je eigen smaak af :)

vBulletin: tja... De gratis varianten daarvan werken net zo goed en hebben ook dezelfde functies, dus ik zou het niet kopen. Zelf ben ik erg tevreden met Invision. :)

• Spikey
  • Laatst online: 01-09 11:21

Spikey

Making the web accessible!

Ik ga persoonlijk ook voor Invision Power Board.
heb daarvoor Vbulletin, phpBB en UBB gebruikt, maar Invision vind ik beter.
Het is gebruiksvriendelijk, ziet er stanaard al goed uit en mijn gebruikers vinden het makkelijk te gebruiken.

Tevens zijn er voor invision ook een heleboel hacks beschikbaar waarmee je je forum kunt aanpassen. En er is een goeie portal beschikbaar. Persoonlijk een echte aanrader dus

Sony a6700 + primes | Trek Checkpoint SL5 Gen2 | Trek Emonda SL7 2019

• We Are Borg
  • Laatst online: 22:13

We Are Borg

Moderator Wonen & Mobiliteit / General Chat
www.react.nl :P

Ze hebben volgens mij een goedkopere versie van react (minder rechten instellingen). Je kan het eens vragen ;)

• AW_Bos
  • Registratie: April 2002
  • Laatst online: 20:17

AW_Bos

Nostalgicus 🕰

Vbulletin is dan ook wel zeer uitgebreid maar is denk ik alleen maar Engels. Verder zit er veel onnodige poespas in, zoals BBcode knoppen, spellingscontrole enzo...

"Je kan met alle ziel en zaligheid ergens aan werken, maar soms is de uitkomst een zaal vol zieligheid." - Ariën

Pagina: 1