.
[ Voor 99% gewijzigd door Verwijderd op 31-10-2023 21:52 ]
PMG FAQVerwijderd schreef op 23 September 2003 @ 10:55:
Hmmm, welke chipset? goede vraag, 't was 1 van de allereerste P4 systemen van Dell (Dimension 8100).
Als je nu ECC hebt, kun je alleen non-ECC bijplaatsen als het mogelijk is om die ECC controle uit te zetten. Maar kijk even naar: Welk geheugen zit er momenteel in mijn systeem?, dan kun je achterhalen of het nu ECC heeft of niet.En ik wil het verder niet overclocken of zo. Volgens mij heeft het geheugen wat er in zit wel ECC, ik kan er dus non-ecc bij plaatsen?
Zelfde afmeting en chip densiteit. Grof gezegd: zelfde aantal chips (zie Technische PMG FAQ - RAM FAQ voor meer specifieke uitleg). Maar play it safe, neem gewoon twee exact dezelfde als je kunt (zeker als je niet denkt gemakkelijk dichtheden te kunnen bepalen)Maar het belangrijkste is me nog niet duidelijk: Er moeten 2 dezelfde modules geplaatst worden, hoe erg moeten die hetzelfde zijn? compleet zelfde type of alleen zelfde totale afmeting?
Oslik blyat! Oslik!
Je kunt zien hoeveel chips erop zitten door aan de zijkant achter de plaat te kijkenVerwijderd schreef op 23 september 2003 @ 12:11:
Kijk, daar zit dus het probleem! Ik heb 1 module gekocht en het is lastig om er een exact zelfde bij te vinden! Dus wat zijn de opties/risico's! Exact het zelfde aantal chips is dus een 'must'? Is dat aantal uit het type nummer af te leiden? want die ijzeren plaat die er op zit zit wel erg vast.
Oslik blyat! Oslik!
Toch welstar-saber schreef op 23 September 2003 @ 16:03:
bij RDRAM Modules kan je meestal de chips niet tellen.zit een heatspreader op.
1
2
3
| PCB ------------------------------- chips = = = = = = = = Spreader =============================== |
[ Voor 14% gewijzigd door dion_b op 23-09-2003 16:21 ]
Oslik blyat! Oslik!