Ik wil OpenBSD booten via het netwerk. Ik gebruik hiervoor als server een Debian(sparc64) machine.
Ik heb de VAX nu bootend via mop (mopd op de debian machine). Hij kan alleen de bsd.rd image niet ophalen via NFS.
Als ik via een andere machine de NFS share benader is er geen probleem.
dit is mijn /etc/exports:
(quickvax staat uiteraard in /etc/hosts)
dit is mijn /etc/bootparams
de message die ik krijg op de VAX is
maar de NFS share is in principe goed, want kan hem makkelijk vanaf mijn FreeBSD machine mounten...
Iemand een id wat het zou kunnen zijn? Ben er nu al een nachtje mee bezig geweest, en ik denk dat het iets kleins is. Als er nog meer config files nodig zijn roept u maar.
De VAX krijgt overigens netjes een IP adres, en haalt de mop image netjes op, alleen met NFS gaat het dus verkeerd...
Ik heb de VAX nu bootend via mop (mopd op de debian machine). Hij kan alleen de bsd.rd image niet ophalen via NFS.
Als ik via een andere machine de NFS share benader is er geen probleem.
dit is mijn /etc/exports:
code:
1
| /export/vax quickvax(rw) 192.168.1.11(rw) |
(quickvax staat uiteraard in /etc/hosts)
dit is mijn /etc/bootparams
code:
1
2
3
4
5
6
7
8
9
| # /etc/bootparams: provide diskless clients with information necessary # for booting. See bootparamd(8) for further information. # # Format : client id=server:path # # Example: client_1 base=server_1:/path/to/basedir # quickvax root=sphere:/export/vax |
de message die ik krijg op de VAX is
code:
1
| 72nfs_open: must mount first |
maar de NFS share is in principe goed, want kan hem makkelijk vanaf mijn FreeBSD machine mounten...
Iemand een id wat het zou kunnen zijn? Ben er nu al een nachtje mee bezig geweest, en ik denk dat het iets kleins is. Als er nog meer config files nodig zijn roept u maar.
De VAX krijgt overigens netjes een IP adres, en haalt de mop image netjes op, alleen met NFS gaat het dus verkeerd...
[ Voor 6% gewijzigd door Verwijderd op 23-09-2003 10:06 ]