[linux] pcmcia modem met conexant hsf chip

Pagina: 1
Acties:

• Sir Isaac
  • Registratie: September 2002
  • Laatst online: 21-05-2025
Ik ben op zoek naar een pcmcia modemkaartje omdat het modem in mijn laptop niet bruikbaar is. Nu heb ik een aanbieding van een Sitecom PC-001 modem, met een conexant hsf chip.
Wat zoeken op internet leerde dat de meeste pcmcia modes een seriele poort emuleren en dus moeten werken. Maar er zijn ook een hoop laptops met een onboard conexant hsf chip die niet werken.
Heeft iemand een idee of dit ding zal werken? Conexant (Rockwell) was in de tijd dat ik nog analoge modems gebruikte bepaald geen rommel merk....

• voodooless
  • Registratie: Januari 2002
  • Laatst online: 06:22

voodooless

Sound is no voodoo!

http://www.linuxant.com/drivers/

en:
Conexant (Rockwell) was in de tijd dat ik nog analoge modems gebruikte bepaald geen rommel merk....
Blijkbaar gebruik je het nog steeds ;)

Do diamonds shine on the dark side of the moon :?

• u_nix_we_all
  • Registratie: Augustus 2002
  • Niet online
Ik heb ook een conextant hsf chipset (dacht ik , kan ook de hcf zijn) in mijn laptop,
maar die werkt bij mij niet stabiel.
Het hoeft niet aan de driver van conextant te liggen, maar aangezien dit wel een
"softmodem" is, ben je gebonden aan die binaire drivers van de fabrikant.

Ik zou gaan zoeken naar een pcmcia modem met een "hardware modem" chipset,
bijv http://www.tweakers.net/pricewatch/35868

You don't need a parachute to go skydiving. You need a parachute to go skydiving twice.

• AlterEgo
  • Registratie: Juli 2001
  • Niet online
De linuxant drivers zijn niet meer gratis (er is wel een beperkte (14.4k) gratis versie om te testen). Het is een kwestie van proberen of ze jouw modem ondersteunen of niet.
Ik heb meest goede ervaringen met de drivers.

Wat zegt Sitecom zelf? Ze waren een poosje geleden heel fanatiek drivers voor linux voor hun spulletjes aan het aankondigen :? Stuur ze eens een mailtje :)

• ajvdvegt
  • Registratie: Maart 2000
  • Laatst online: 04-12-2025
Wordt-ie misschien ondersteund door PCTel?

I don't kill flies, but I like to mess with their minds. I hold them above globes. They freak out and yell "Whooa, I'm *way* too high." -- Bruce Baum

• Sir Isaac
  • Registratie: September 2002
  • Laatst online: 21-05-2025
De Conexant zijn inderdaad niet meer gratis ($15 voor de volledige versie)
PCTel ondersteunt hem niet.

De bewering dat vrijwel alle pcmcia modems een seriele poort emuleren is dus niet (meer) overeenkomstig de werkelijkheid.

Welke chipsets zijn wel helemaal hardwarematig? Ik heb al wat gezocht maar kan alleen lijstjes vinden waarop een aantal modems staat.
Pagina: 1