Op het werk hier hebben we een CS-servertje draaien die we nu via een shell kunnen opstarten met het volgende screen-commando:

Daarvoor probeerde ik met het volgende PHP-scriptje hetzelfde screen-commando als hierboven te starten:
Zonder sudo krijg ik de melding "Must be connected tot a terminal".
Zonder mikehup start de server en is deze binnen enkele seconden weer gestopt.
Nu was mijn vraag of iemand al eens zoiets webbased heeft gedaan en of het uberhaupt wel mogelijk is.
code:
Nu willen we de CS-server webbased proberen te starten zodat niet iedereen shell-toegang hoeft te hebben, maar dat we toch allemaal de server kunnen starten 1
| screen -S hlcs_grfx ./hlds_run -game cstrike +exec server.cfg +port 27075 +ip ***.**.***.** +maxplayers 12 +map fy_iceworld |
Daarvoor probeerde ik met het volgende PHP-scriptje hetzelfde screen-commando als hierboven te starten:
PHP:
shell_exec zou alles wat wordt gereturned moeten weergeven via $start. Sudo zorgt ervoor dat het screen-commando onder de juiste gebruiker wordt gestart dacht ik. Mikehup is het commando om een los proces op te starten, zodat het proces niet wordt gekilled zodra je de browser sluit of het php-script stopt.1
2
3
4
| <? $start = shell_exec("sudo mikehup /home/grfx/screen"); echo "<pre>Output: $start</pre>"; ?> |
Zonder sudo krijg ik de melding "Must be connected tot a terminal".
Zonder mikehup start de server en is deze binnen enkele seconden weer gestopt.
Nu was mijn vraag of iemand al eens zoiets webbased heeft gedaan en of het uberhaupt wel mogelijk is.