[XP] Codering opheffen van vorige installatie (2)

Pagina: 1
Acties:
  • 51 views sinds 30-01-2008

• martinvdm
  • Registratie: Januari 2001
  • Laatst online: 13-05 20:24

martinvdm

Martinvdm = TechJunky.nl

Topicstarter
Omdat mijn vorige topic opeens gesloten was door mensen die zomaar je topic sluiten:

Ik heb de search en ook de google al gebruikt, maar ik kom daar nu niet echt een stap verder.

Ik heb mijn machine onlangs opnieuw geinstalleerd. Er stond Windows XP op en die heb ik er dan ook weer op gezet. Mijn profiel map heb ik een backup van gemaakt zodat ik deze weer terug kan zetten in de nieuwe installatie. De Computernaam en gebruikersnaam is exact hetzelfde gebleven.

Nu heb ik een keer, in een wazige bui, lang geleden (wist ik al lang niet meer) mijn "Mijn documenten" folder gecodeerd. Dit kon je doen door Rechtermuis op de folder te klikken en dan de knop Geavanceerd te kiezen. Hier kan je voor : "Inhoud coderen om gegevens te beveiligen" kiezen. Nu heb ik mijn pc natuurlijk opnieuw geinstalleerd, maar helemaal niet meer aan die folder gedacht. Ook heb ik geen certificaten gebackupd of iets dergelijks.

Probleem is nu ik kan de data in die folder nu niet meer gebruiken. Eerst kon ik er helemaal niet in, en nu wel, omdat ik de rechten overuled hebt. Maar als ik het coderings vinkje uitzet, dan zegt ie access denied. Wel merkwaardig is dat als ik de folder view op Thumbnails zet, dan zie ik wel de thumbnails, maar kan het niet openen. Na wat zoekwerk blijk je hier een Herstelagent voor te hebben. Je dient hiervoor een gebruiker aan te wijzen die die taak maag vervullen, en hem een certificaat toe te wijzen via de Local Policy's.

Nu ben ik niet zo'n certificaten guru, en ik zou dus niet weten waar je dat certificaat vandaal haalt. Veel liever dus....helemaal geen certificaten troep, maar hoe krijg ik mijn bestanden weer benaderbaar.

He who laughs last thinks slowest! | ▶️ Youtube | 🌐 TechJunky.nl | ☀️ 3000Wp PV | Ford Explorer EV Ext

• martinvdm
  • Registratie: Januari 2001
  • Laatst online: 13-05 20:24

martinvdm

Martinvdm = TechJunky.nl

Topicstarter
wat ik wilde vragen dus !:

Ok illegaal of niet, maar wat houd die herstelagent (recovery agent) dan in?? Die is er niet voor niets toch?

He who laughs last thinks slowest! | ▶️ Youtube | 🌐 TechJunky.nl | ☀️ 3000Wp PV | Ford Explorer EV Ext

• momania
  • Registratie: Mei 2000
  • Laatst online: 15:28

momania

iPhone 30! Bam!

martinvdm schreef op 23 september 2003 @ 09:45:
Omdat mijn vorige topic opeens gesloten was door mensen die zomaar je topic sluiten:
[rml]momania in "[ XP] Codering opheffen van vorige instal"[/rml]

Als je dat leest zie je dat ik 'm niet zomaar sluit :/
martinvdm schreef op 23 september 2003 @ 09:45:
wat ik wilde vragen dus !:

Ok illegaal of niet, maar wat houd die herstelagent (recovery agent) dan in?? Die is er niet voor niets toch?
Als je geen certificaat hebt, heb je daar dus niets aan, simpel, klaar uit, punt.

Neem je whisky mee, is het te weinig... *zucht*

Dit topic is gesloten.