USB-stick voor e-mail

Pagina: 1
Acties:

• WieMie
  • Registratie: December 2000
  • Niet online

WieMie

WieMie Actief

Topicstarter
Ik heb op mijn laptop een kopie van de e-mails die ik thuis heb. Normaal synchroniseer ik dit dagelijks, maar vergeet ik wel 'ns. Ook niet altijd zin laptop aan het netwerk te hangen.

Nu had ik iets leuks bedacht: ik zet al m'n mails op een USB-stick. Voer in Outlook Express die map in als de map voor email. Opgelost. (gebruik ik deze dus ook op m'n desktop)

Maar, flashgeheugen heeft maar beperkte lees/schrijf capaciteit (na paar duizend keer kapot meen ik mij te herinneren). Is het verstandig een dergelijke constructie te gebruiken?

Verwijderd

volgens mij valt dat wel mee.
dus denk wel dat je dit gewoon kunt doen
en zo niet, hopen dat je garantie hebt :o

• Sir_Killalot
  • Registratie: Januari 2001
  • Laatst online: 14-03 04:55
Verwijderd schreef op 23 September 2003 @ 09:34:
volgens mij valt dat wel mee.
dus denk wel dat je dit gewoon kunt doen
en zo niet, hopen dat je garantie hebt :o
:X

En als die stick kapot gaat is tie ook gelijk ze mail kwijt he ;)

• Freee!!
  • Registratie: December 2002
  • Laatst online: 07:21

Freee!!

Trotse papa van Toon en Len!

WieMie schreef op 23 September 2003 @ 09:32:
[...]
Maar, flashgeheugen heeft maar beperkte lees/schrijf capaciteit (na paar duizend keer kapot meen ik mij te herinneren).
Met twee keer per dag overhangen (één keer op elke machine) ben je met een paar duizend keer toch al gauw een paar jaar verder.
Is het verstandig een dergelijke constructie te gebruiken?
Dat moet je zelf beoordelen, maar is dat ding groot genoeg? En hoeveel denk je dat ze in de toekomst kosten :?
BalusC schreef op 23 September 2003 @ 09:38:
in iets andere woorden wat ik ook al schreef
Ik was je net voor, maar great minds :P

[ Voor 16% gewijzigd door Freee!! op 23-09-2003 09:41 ]

The problem with common sense is that sense never ain't common - From the notebooks of Lazarus Long

GoT voor Behoud der Nederlandschen Taal [GvBdNT

• BalusC
  • Registratie: Oktober 2000
  • Niet online

BalusC

Carpe diem

Lezen is totaal geen probleem, maar ze zijn inderdaad beperkt beschrijfbaar: 100.000 tot 300.000 maal, afhankelijk van merk/type. Als je dit eens omrekent naar 1x per dag, dan kom je uit op 273 jaar, wanneer het 100.000 maal schrijfbaar is :)

Overigens zou je ook gewoon de email-client op je laptop kunnen instellen om alle emails op de server achter te laten na het binnenhalen en op jouw desktop instellen om alle email op de server te verwijderen na het binnenhalen :Y)

[ Voor 3% gewijzigd door BalusC op 23-09-2003 09:41 . Reden: gare zinsopbouw fixed ]

Verwijderd

Sir_Killalot schreef op 23 September 2003 @ 09:37:
[...]

:X

En als die stick kapot gaat is tie ook gelijk ze mail kwijt he ;)
Lijkt me dan wel slim als hij Kopieeren doet
en dan gewoon overschrijven op beide computers
( jajaa hier is over na gedacht )

• WieMie
  • Registratie: December 2000
  • Niet online

WieMie

WieMie Actief

Topicstarter
BalusC schreef op 23 September 2003 @ 09:38:
Lezen is totaal geen probleem, maar ze zijn inderdaad beperkt beschrijfbaar: 100.000 tot 300.000 maal, afhankelijk van merk/type. Als je dit eens omrekent naar 1x per dag, dan kom je uit op 273 jaar, wanneer het 100.000 maal schrijfbaar is :)

Overigens zou je ook gewoon de email-client op je laptop kunnen instellen om alle emails op de server achter te halen en op jouw desktop instellen om alle email op de server te verwijderen na het binnenhalen :Y)
Werkt niet goed... Ben nu aan het schuiven met de database bestanden. Gemiddeld haal ik circa 50x per dag mail (gedeeltelijk automatisch) en krijg rond de 25-50 mailtjes per dag binnen (+10-20 spam). Maar, dan zou die stick alsnog 3 jaar meegaan. Is vrij positief.
Verwijderd schreef op 23 september 2003 @ 09:39:
[...]

Lijkt me dan wel slim als hij Kopieeren doet
en dan gewoon overschrijven op beide computers
( jajaa hier is over na gedacht )
Dat doe ik nu, maar werkt niet fijn.

[ Voor 15% gewijzigd door WieMie op 23-09-2003 09:41 ]

Pagina: 1