Okee, ik ben nu al een hele dag in gevecht met arrays (handige dingen, maar lastig af en toe).
Wat is het geval: ik wil graag het volgende maken:
Als ik met deze code in de .cc file compileer, gaat dit perfect! Alleen wanneer ik het programma draai, dan knalt hij op het moment van de declaratie van square eruit... En het stomme is, wanneer ik edge naar 17 verhoog, dan werkt het perfect!!! En het is echt alleen afhankelijk van de grootte van het dimensionele gedeelte van square (dus [nframes][nx][ny]).
Nu de volgende vragen (en ik hoop dat jullie ze allemaal beantwoorden):
• wat is de reden dat een segmentation fault komt op regel 5?
• hoe kan ik het oplossen, want ik het echt die vector-array nodig van 6 bij 836 bij 787
• als het systeem verkeerd is opgezet: hoe te verbeteren? (Het idee is dat ik dus een 6 bij 836 bij 787 bij variabele grootte array heb. Dit variabele grootte heb ik dus opgelost door een vector als type te gebruiken.)
[specs van systeem]
Solaris machine met 8 GB RAM en 14 GB swap
Unix.
[/specs]
Wat is het geval: ik wil graag het volgende maken:
C++:
1
2
3
4
5
| double edge = 10.; //size of the edge of the squares of the grid in pix unsigned nx = static_cast<unsigned>(floor(8352./edge)+1); //de getallen zijn ook weer variabelen unsigned ny = static_cast<unsigned>(floor(7860./edge)+1); //maar zijn nu ff ingevuld.. unsigned nframes = 6; vector<fline>square[nframes][nx][ny]; //waarbij fline een class is, die goed werkt! is getest |
Als ik met deze code in de .cc file compileer, gaat dit perfect! Alleen wanneer ik het programma draai, dan knalt hij op het moment van de declaratie van square eruit... En het stomme is, wanneer ik edge naar 17 verhoog, dan werkt het perfect!!! En het is echt alleen afhankelijk van de grootte van het dimensionele gedeelte van square (dus [nframes][nx][ny]).
Nu de volgende vragen (en ik hoop dat jullie ze allemaal beantwoorden):
• wat is de reden dat een segmentation fault komt op regel 5?
• hoe kan ik het oplossen, want ik het echt die vector-array nodig van 6 bij 836 bij 787
• als het systeem verkeerd is opgezet: hoe te verbeteren? (Het idee is dat ik dus een 6 bij 836 bij 787 bij variabele grootte array heb. Dit variabele grootte heb ik dus opgelost door een vector als type te gebruiken.)
[specs van systeem]
Solaris machine met 8 GB RAM en 14 GB swap
Unix.
[/specs]
[ Voor 5% gewijzigd door PrinsEdje80 op 23-09-2003 08:09 . Reden: specs added ]
Used to be Down Under... Foto gallery