NF7-S maakt sirene geluid bij het opstarten :(

Pagina: 1
Acties:
  • 109 views sinds 30-01-2008
  • Reageer

• GuuZ
  • Registratie: December 2001
  • Laatst online: 22-08-2021

GuuZ

is liev

Topicstarter
Ok het verhaal:

Een paar dagen terug starte ik mijn PC op... maar hij bleef zomaar ineens heel lang hangen bij Verifiening DMI Pool Data... Na een paar minuten bootte hij weer vrolijk verder.

Dag daarna zet ik weer mn PC aan... hij blijft niet hangen daar maar nu maakt hij op het moment dat hij Windows gaat booten (dat blauwe balkje) een raar sirene geluid dat niet ophoud. Als ik dan mn PC reset en ffies in de bios kijk naar mn temps blijken die goed als ik dan bios afsluit boot hij gewoon zonder enig probleem.

Nu had ik gister en net vandaag weer hetzelfde probleem! Eerst dat geluid en dan ffis in bios kijken ne hij doet ut weer vrolijk...

Hoe kom ik hier vanaf? Is er iets kapot?

Ik heb al geprobeerd op te zoeken wat het geluidje betekent maar heb het niet kunnen vinden... Miss dat een der tweaerks het weet :)

Specs:

Abit NF7-S Rev 2.0
AMD XP 2500+
2x 512 MB Twinmos
Seagate 7200.7 120GB S-ATA (schijf waarvab geboot word)
en Windows XP Pro

DFI Lanparty NFII Ultra B | AMD XP-M 2400+ | 2x Twinmos 512MB PC3200 | Sapphire Radeon 9800 Pro
Hitachi Deskstar 160GB S-ATA 8MB | NEC ND-3540

• BèR
  • Registratie: Mei 2002
  • Laatst online: 20-11-2022
Klinkt als het moederbord dat de PC uitzet omdat de processor te heet wordt. Dan krijg je meestal een sirenegeluid. Doet je CPU koeler het nog?

• BalusC
  • Registratie: Oktober 2000
  • Niet online

BalusC

Carpe diem

Check de handleiding van jouw moederbord inzake die piepjes :)

Wat betreft het hangen op Verifying DMI pool data: jouw IDE config is verkeerd geconfigureerd (kabels/jumpers/BIOS settings/etcetc). Doublecheck deze dus :)

edit:
Raar hoor ..

[ Voor 19% gewijzigd door BalusC op 23-09-2003 08:36 ]

Verwijderd

staat niet in de handleiding :P,
ik had toen ook een sirene maar hij starte wel op dit kwam omdat de temp warning op 55 stond en me temp was 53 ofzo, ook als ik nu me fan iets tegen houd gaat er een alarm af en als ik de fan stop valt me pc uit :+

[ Voor 113% gewijzigd door Verwijderd op 23-09-2003 08:25 ]

Verwijderd

1 koeler eraf
2 pasta van koeler af.
3nieuwe pasta
4pootje van socket paar keer heen en weer
5koeler er weer op.
6 veel plezier.

heb dit ook al eens meegemaakt en heb dat toen gedaan.

geluidje betekent hitte alarm

[ Voor 26% gewijzigd door Verwijderd op 23-09-2003 15:25 ]

• GuuZ

GuuZ

is liev

Topicstarter
thanx for de reacties. Volgens mij zitten mn IDE devices prima... ik heb er nix aan verandered en eerst deed alles het tog egt prima...

M'n C: Schijf is atm de S-ATA (daar boot hij ook van)
Op Prim. Master zit DVD
Op Prim. Slave zit 2e HD
Op Sec. Master zit CD-RW
Op Sec. Slave zit nix :)

Ik zal van het weekend de boel es open slopen om de IDE te controleren.

Wat die temepratuur betreft... Als ik opstart met het sirenegeluid en ik start winbond hardware doctor zit hij gewoon onder de 50 graden... en ik vin het ook zo raar dat als ik eerst ff in de bios rommel en daarna boot hij altijd doet en als ik niet in bios rommel hij ut nooit doet....

Hoe kan hij nou een hitte-alarm geven als de sensor zelf zegt dat hij onder de 50 graden zit?

Zou een BIOS-Flash dit miss ook verhelpen?

Ik zal iig de tip van nando van het weekend ook es proberen :)

DFI Lanparty NFII Ultra B | AMD XP-M 2400+ | 2x Twinmos 512MB PC3200 | Sapphire Radeon 9800 Pro

• snooze
  • Registratie: September 2002
  • Laatst online: 18-03 07:39

snooze

kinda busy atm.

betekent dat ie geen tachosignaal binnenkrijgt en dus dat ie denkt dat je cpu koeler niet draait kun je als het goed is in je bios uitzetten (eerst ff checken of hij wel draait) je kunt ook een andere koeler met (werkend) tacho signaal kopen.

weet iemand nog een leuke signature?

Verwijderd

Heb jij zo'n bios waar je zo'n temperatuur kunt geven waarbij hij moet alarm geven? Of is dat alleen maar dat je een temp moet geven waarbij hij uitvalt?

Verwijderd

heb je ook geen beeld of wel?

• GuuZ

GuuZ

is liev

Topicstarter
hmmz weet nix van zon signaal.... maar na ff rommelen doet hij het altijd wel :)

Ik kan verschillende temps opgeven... 1tje voor alarm.. 1tje voor uitval en zelfs nog ergens 1 voor geloof ik... Alarm staat ingesteld op 75 graden... CPU blijft onder 50 graden.

Heb ik geen beeld of wel? Lees draad!

Verwijderd

Je moet in het bios wat experimenteren met de in te stellen waarden van de alarm temperatuur, dan kun je booten zonder dat ie meteen gaat gillen. En heb je al de laatste bios? Updaten is makkelijk, kan nu vanaf de desktop, check de Abit site.

• zandpaddo
  • Registratie: Maart 2001
  • Laatst online: 11-08 12:43

zandpaddo

Samsung HD's!!!!

ik vermoed dat ie het toerental van je fan niet goed uitleest. Als ik mijn cpu fan van 4800 naar 1800 toeren draai (potmeter) begint ie ook te gillen als een gek.

Verwijderd

misbehavingman schreef op 23 September 2003 @ 07:56:
Klinkt als het moederbord dat de PC uitzet omdat de processor te heet wordt. Dan krijg je meestal een sirenegeluid. Doet je CPU koeler het nog?
had EXACTE probleem met een Gigabyte 7VA-C mobo! Nieuwste bios dr op en klaar

• Naluh!
  • Registratie: Juni 2003
  • Niet online
GuuZ14 schreef op 23 september 2003 @ 17:43:

Zou een BIOS-Flash dit miss ook verhelpen?

Ik zal iig de tip van nando van het weekend ook es proberen :)
Sterker nog, dat is de oplossing! Fix zit in bios 17. Wel ff kijken of ie ook daadwerkelijk voor de rev 2.0 is, de site van Abit is enigzins misleidend, anders flash je nog de verkeerde, als er niet bij staat dat ie voor 2.0 is, dan is het niet de goede..

http://fae.abit.com.tw/eng/download/bios/nf7-s2.htm

Zo dan, ik heb em ff opgezocht voor je, heb je iig zeker de rev 2.0 bios! :) Als je niet wil flashen om wat voor reden dan ook moet je die alarmpjes allemaal uitzetten (of een ervan, ik weet het ook niet meer precies...), maar dan moet je wel verschrikkelijk uitkijken met oc-en en hopen dat je koeler nooit kapot gaat. :X
Persoonlijk vind ik dat die alarmpjes er zijn om te gebruiken, heeft mij al een paar keer mijn proc gered, maar iedereen moet het natuurlijk zelf weten. ;)

[ Voor 39% gewijzigd door Naluh! op 23-09-2003 20:46 ]

Specs

• KC Boutiette
  • Registratie: April 2002
  • Niet online
Hebben mensen nog meer ideeen voor het oplossen van dit probleem??? Ik heb nl exact hetzelfde sirene geluid, alleen ik kom niet eens in mn bios. Ik krijg nieteens beeld. BTW ik heb t allemaal net inelkaar gezet dus het heeft nog niet goed gewerkt. Anders moet ik van t weekend eens met wat thermische pasta aan de slag. :(

• Cardinal
  • Registratie: Maart 2002
  • Laatst online: 23:01
Anders moet ik van t weekend eens met wat thermische pasta aan de slag.
heb er uberhaupt wel pasta tussen zitten :?
als dat er tussen zit zal er geen goed contact zijn tussen koeler en processor

• KC Boutiette
  • Registratie: April 2002
  • Niet online
Jahoor, zat al op de koeler. k heb alleen niet zo'n zin in het schoonmaakwerkje :(

[Edit: slecht nederlands]

[ Voor 20% gewijzigd door KC Boutiette op 24-09-2003 11:26 ]

Verwijderd

Ik had dit dus ook bij een systeem en daar zat dus een koeler op van een palamino en een trougbred cpu zat eronder
dus pakte hij hem niet helemaal.
gewoon schoonmaken en weer netjes erop zetten moet goed gaan.

sucses

• _Richie_
  • Registratie: Januari 2002
  • Niet online
Ik heb dit probleem ook gehad. Hij bleef piepen en gillen tot ik in windows kwam. Toen moest ik hardwaredoctor opstarten om er voor te zorgen dat de pc door had dat alles in orde was. Met het nieuwe biosje was dit verholpen. Welke Bios heeft de topic starter???

• MaDLiVe
  • Registratie: November 2000
  • Laatst online: 21:51

MaDLiVe

.-Observer-.

Ik heb dit probleem ook vaak zat. Sirene geluid en pats pc uit en dat zitten we nog maar tegen de 50 graden :P

Ik moet sowieso ff mijn koelprut vernieuwen.

{\/}/-\[) [_[ \/(-© - Turn off your mind, relax and float downstream. Volg mijn disease outbreak detective en andere geweldige Avonturen

• GuuZ

GuuZ

is liev

Topicstarter
ik doe nu nog met de originele bios. ik ga hem dit weekend flashen naar de recentste versie

Pagina: 1