DFI Lanparty NFII Ultra B | AMD XP-M 2400+ | 2x Twinmos 512MB PC3200 | Sapphire Radeon 9800 Pro
Hitachi Deskstar 160GB S-ATA 8MB | NEC ND-3540
Wat betreft het hangen op Verifying DMI pool data: jouw IDE config is verkeerd geconfigureerd (kabels/jumpers/BIOS settings/etcetc). Doublecheck deze dus
Raar hoor ..
[ Voor 19% gewijzigd door BalusC op 23-09-2003 08:36 ]
Verwijderd
ik had toen ook een sirene maar hij starte wel op dit kwam omdat de temp warning op 55 stond en me temp was 53 ofzo, ook als ik nu me fan iets tegen houd gaat er een alarm af en als ik de fan stop valt me pc uit
[ Voor 113% gewijzigd door Verwijderd op 23-09-2003 08:25 ]
Verwijderd
2 pasta van koeler af.
3nieuwe pasta
4pootje van socket paar keer heen en weer
5koeler er weer op.
6 veel plezier.
heb dit ook al eens meegemaakt en heb dat toen gedaan.
geluidje betekent hitte alarm
[ Voor 26% gewijzigd door Verwijderd op 23-09-2003 15:25 ]
M'n C: Schijf is atm de S-ATA (daar boot hij ook van)
Op Prim. Master zit DVD
Op Prim. Slave zit 2e HD
Op Sec. Master zit CD-RW
Op Sec. Slave zit nix
Ik zal van het weekend de boel es open slopen om de IDE te controleren.
Wat die temepratuur betreft... Als ik opstart met het sirenegeluid en ik start winbond hardware doctor zit hij gewoon onder de 50 graden... en ik vin het ook zo raar dat als ik eerst ff in de bios rommel en daarna boot hij altijd doet en als ik niet in bios rommel hij ut nooit doet....
Hoe kan hij nou een hitte-alarm geven als de sensor zelf zegt dat hij onder de 50 graden zit?
Zou een BIOS-Flash dit miss ook verhelpen?
Ik zal iig de tip van nando van het weekend ook es proberen
DFI Lanparty NFII Ultra B | AMD XP-M 2400+ | 2x Twinmos 512MB PC3200 | Sapphire Radeon 9800 Pro
weet iemand nog een leuke signature?
Verwijderd
Ik kan verschillende temps opgeven... 1tje voor alarm.. 1tje voor uitval en zelfs nog ergens 1 voor geloof ik... Alarm staat ingesteld op 75 graden... CPU blijft onder 50 graden.
Heb ik geen beeld of wel? Lees draad!
Verwijderd
Verwijderd
had EXACTE probleem met een Gigabyte 7VA-C mobo! Nieuwste bios dr op en klaarmisbehavingman schreef op 23 September 2003 @ 07:56:
Klinkt als het moederbord dat de PC uitzet omdat de processor te heet wordt. Dan krijg je meestal een sirenegeluid. Doet je CPU koeler het nog?
Sterker nog, dat is de oplossing! Fix zit in bios 17. Wel ff kijken of ie ook daadwerkelijk voor de rev 2.0 is, de site van Abit is enigzins misleidend, anders flash je nog de verkeerde, als er niet bij staat dat ie voor 2.0 is, dan is het niet de goede..GuuZ14 schreef op 23 september 2003 @ 17:43:
Zou een BIOS-Flash dit miss ook verhelpen?
Ik zal iig de tip van nando van het weekend ook es proberen
http://fae.abit.com.tw/eng/download/bios/nf7-s2.htm
Zo dan, ik heb em ff opgezocht voor je, heb je iig zeker de rev 2.0 bios!
Persoonlijk vind ik dat die alarmpjes er zijn om te gebruiken, heeft mij al een paar keer mijn proc gered, maar iedereen moet het natuurlijk zelf weten.
[ Voor 39% gewijzigd door Naluh! op 23-09-2003 20:46 ]
heb er uberhaupt wel pasta tussen zittenAnders moet ik van t weekend eens met wat thermische pasta aan de slag.
als dat er tussen zit zal er geen goed contact zijn tussen koeler en processor
[Edit: slecht nederlands]
[ Voor 20% gewijzigd door KC Boutiette op 24-09-2003 11:26 ]
Verwijderd
dus pakte hij hem niet helemaal.
gewoon schoonmaken en weer netjes erop zetten moet goed gaan.
sucses
Ik moet sowieso ff mijn koelprut vernieuwen.
{\/}/-\[) [_[ \/(-© - Turn off your mind, relax and float downstream. Volg mijn disease outbreak detective en andere geweldige Avonturen