heb 2-8 Mbit maar niet constante download speed

Pagina: 1
Acties:

• CdRwin
  • Registratie: Juni 2001
  • Laatst online: 27-09-2024
Ik heb nu sinds een week InterNLadsl (surfnet) met het 2-8Mbit abbn.
Ik draai winXP en heb meerdere comps via mijn router aangesloten op mijn internet comp. Maar nu het probleem, als ik iets download met 1 connectie (dus zonder download manager of zo) krijg ik maar iets van 90 K/s maar als ik dan een download manager aan zet (die meerdere verbindingen opent trek ik mijn lijn helemaal open tot 900 K/s (dus hij kan het zeker!) Maar met 1 verbindingen kom ik niet verder als een zielige 90 K/s (terwijl die server echt wel 100Mbit aan kan). Ook bij www.speedtest.nl doet ie vaag en gaat ie ook niet boven de 120 K/s uit.

Lijkt wel of ik iets aan mijn packets moet veranderen of zo (is maar een idee) misschien meer mensen die zoiets gehad hebben, en het hebben opgelost door iets simpels?

Alvast bedankt!:)

www.Qbox.nl

• Miki
  • Registratie: November 2001
  • Laatst online: 14:57
CdRwin schreef op 23 September 2003 @ 01:13:
Ik heb nu sinds een week InterNLadsl (surfnet) met het 2-8Mbit abbn.
Ik draai winXP en heb meerdere comps via mijn router aangesloten op mijn internet comp. Maar nu het probleem, als ik iets download met 1 connectie (dus zonder download manager of zo) krijg ik maar iets van 90 K/s maar als ik dan een download manager aan zet (die meerdere verbindingen opent trek ik mijn lijn helemaal open tot 900 K/s (dus hij kan het zeker!) Maar met 1 verbindingen kom ik niet verder als een zielige 90 K/s (terwijl die server echt wel 100Mbit aan kan). Ook bij www.speedtest.nl doet ie vaag en gaat ie ook niet boven de 120 K/s uit.

Lijkt wel of ik iets aan mijn packets moet veranderen of zo (is maar een idee) misschien meer mensen die zoiets gehad hebben, en het hebben opgelost door iets simpels?

Alvast bedankt!:)
Een downloadmanager pakt natuurlijk via meerdere sites je download. logisch dat ie dus ook meer pakt. Er zijn veel sites die hun upload tot 1mbit hebben gecapped om zo het leech geweld wat tegen te gaan en andere downloaders ook een kans te geven.
Probeer iets te downloaden van microsoft.com en je zal zien dat het wel vlot zal gaan.

• Nibbles
  • Registratie: Maart 2000
  • Laatst online: 16-04 12:46

Nibbles

just nibb it

• Brede P
  • Registratie: Oktober 2000
  • Laatst online: 08-01 14:43
Inderdaad...
Ik heb hetzelfde al bij een boel verbindingen met Chello+.
Zit ik op een 100MBit ftp, krijg ik met 1 thread open 50/60 KB/s binnen, zodra ik meerdere threads open (meestal open ik er 10 tot 15), knalt de verbinding ineens tot een 350 tot 280 KB/s naar binnen...

• CdRwin
  • Registratie: Juni 2001
  • Laatst online: 27-09-2024
Miki schreef op 23 September 2003 @ 01:18:
[...]

Een downloadmanager pakt natuurlijk via meerdere sites je download. logisch dat ie dus ook meer pakt. Er zijn veel sites die hun upload tot 1mbit hebben gecapped om zo het leech geweld wat tegen te gaan en andere downloaders ook een kans te geven.
Probeer iets te downloaden van microsoft.com en je zal zien dat het wel vlot zal gaan.
Nee miki denk niet dat het daar aan ligt, want ik heb het getest op niet gecapte servers die dus echt wel tot 100Mbit kunne spuwen. En dat doen ze ook als ik het op school probeer. Owja en die MS download komt ook niet boven de 110 K/s uit.

Iemand anders nog een idee?

www.Qbox.nl

• Nibbles
  • Registratie: Maart 2000
  • Laatst online: 16-04 12:46

Nibbles

just nibb it

CdRwin schreef op 23 september 2003 @ 01:26:
[...]

Iemand anders nog een idee?
Lees de thread [rml][ Mensen met SurfSnelADSL] Problemen[/rml] en help mee door een emailtje met wat test snelheden te sturen naar de ServiceDesk. Alleen zo kunnen ze bij InterNLnet contact opnemen met SurfNet die uiteindelijk het probleem moet oplossen.

[ Voor 23% gewijzigd door Nibbles op 23-09-2003 01:30 ]

Pagina: 1