Toon posts:

Raid controller opstartprobleem

Pagina: 1
Acties:

Verwijderd

Topicstarter
Hetvolgende is het geval:

Ik heb onlangs 3 Maxtor 250GB U150 harddisks aangeschaft en daarvoor een Promise Fasttrak S150 SX4 om raid 5 te installeren.

Na alles in mijn kast gegooid te hebben start ik mijn computer op en krijg op een gegeven moment een lange piep metd e melding: There's an error in Dimm. Press ESC to quit or wait to continue.

Ik dus vervolgens die Corsair geheugen modules eruit halen en één voor één proberen maar geen resultaat, nog steeds een piep en de melding dus.
Daarna de oude Maxtor 60GB harddisk erin om hier maar eens te gaan vragen maar nog steeds dezelfde piep en de melding. Daarna heb ik mijn Raid controller eruit gehaald en toen was het weg.

Vreemde was dat de computer wel gewoon met de setup van Windows begon, ondanks piep.

Heeft iemand de oplossing? Bij voorbaat dank.

• Brede P
  • Registratie: Oktober 2000
  • Laatst online: 08-01 14:43
Is die foutmelding die hij geeft niet van toepassing op het geheugen van de RAID controller, als deze dat tenminste bezit?!?

• DaRealRenzel
  • Registratie: November 2000
  • Laatst online: 18-03 23:28

DaRealRenzel

Overtuigd Dipsomaan

hmm. Lijkt er op dat 't geheugen op je RAID controller een beetje brak is. En ja, zelfs al zit er geen cache geheugen op je controller, dan zit er toch geheugen op (waar de RAID CPU mee werkt dus).

ff controller omruilen dus maar.

Nothing is a problem once you've debugged the code

Verwijderd

Topicstarter
Verrek, hoe een rare melding iets simpels kan zijn. Er moet een geheugenmodule in....
Nooit geweten. Bedankt voor je reactie.

• Brede P
  • Registratie: Oktober 2000
  • Laatst online: 08-01 14:43
Ach ja, kan gebeuren...
Toevallig van de week wat over gelezen, RAID controllers die tot 256MB RAM ondersteunen...
Zou me inderdaad wel voor kunnen stellen dat die controllers geheugen nodig hebben om te functioneren...

• Concrete
  • Registratie: Februari 2000
  • Laatst online: 02-11-2015

Concrete

Just press the button...

Promise heeft een util op de website staan, waarmee je de geheugenmodule (als je 'em hebt ;) ) kunt testen op geschiktheid en/of compatibiliteit.

Beton is koel. Een Alpha is koeler.

Verwijderd

Topicstarter
Net alsof die controller nog niet duur genoeg was....

Klopt, dat programmaatje wordt ook op diskette meegeleverd.
Maakt het iets uit hoe snel die module is, of kan zo'n controller ze allemaal aan?

• OnTracK
  • Registratie: Oktober 2002
  • Laatst online: 09:27
PC133 SDRAM, max 256MB

Not everybody wins, and certainly not everybody wins all the time.
But once you get into your boat, push off and tie into your shoes.
Then you have indeed won far more than those who have never tried.

• Dukey
  • Registratie: November 2000
  • Laatst online: 28-02 18:33

Dukey

Ik heb dit getypt hier -->

Het hoeft niet, maar is wel aan te raden voor deze applicatie, ECC geheugen

Je hebt hem verder nog niet kunnen proberen? Ik ben namelijk op zoek naar een fatsoenlijke hardware Raid serial ATA controller.
Ik wil graag weten of ik erop vooruit ga, ik maak nu gebruik van m'n onboard Silicon Image 3112.

De reden waarom ik een aparte controller wil is dat ik een keer 4 HD's in een Raid-5 wil gooien. Heb gisteren gezocht op de 3Ware Escalade 8506 voor reviews. Maar de resultaten waren minder dan die van mijn SI 3112. Dus nader onderzoek is wel geboden. (Ik weet dat deze kaarten eigenlijk bedoeld zijn voor Server ed).

Ook wel de allergrootste _ _ _ _ _ (vul in met blokletters)

Pagina: 1