Toon posts:

Instellingen terug krijgen TheBat! en MSN Messenger

Pagina: 1
Acties:

Verwijderd

Topicstarter
Gisterenavond heb ik mijn nieuwe hardeschijf geformateerd en gepartitioneerd :)
Al mijn belangrijke data, zoals Mp3-DivX-Jpg's etc, opgeslagen. Deze vervolgens naar mijn nieuwe 2de harde schijf overgezet, de D:

Nou is hier verder nix verkeerds aan 8) , maar (ja er is altijd een maar :D )
nu ben ik een fanatiek gebruiker van TheBat! en Msn Messenger v6.0 in samenwerking met Messenger Plus!.

Ik had 5 e-mail aliassen ingesteld in het e-mail programma TheBat!. ik had hier een hoop mail instaan en wilde die allemaal bewaren. Daarom heb ik de hele map in C:\Program Files\ gekopieerd en op de D:\ opgeslagen.

Dit heb ik gedaan om na de schone Windows Xp Pro installatie, TheBat! geinstalleerd te hebben, de oude map terug te zetten B) En zo dacht ik mijn oude mails en instellingen weer terug te hebben.... Je raad het al dit is dus niet gelukt ;(

:? Mijn 1ste vraag is dus: Hoe krijg ik mijn 5 accounts en de bijbehorende mail terug in de juiste folders/mappen?

Ook gebruik ik MSN Messenger v6.0 samen met Messenger Plus. Ik geef niet veel om het programma, alleen om de functie op de namen van de mensen in je contact lijst te veranderen.

Voorbeeld:
nl_4_life_hardcore @ hotmail.com e-mail
AlL ThE HaRdCore Maniacs :) Vrijdag Helraiser, KinKy Schermnaam
Samira van de Es Echte naam

In mijn lijst veranderde ik iedereen zijn naam in <voornaam><spatie><achternaam>

Dit is veel overzichterlijker en hoef je niet naar rare e-mails te kijken wie het ook alweer is, omdat ze 3 keer per dag hun naam veranderen :( In mijn lijst had ik inmiddels al ongeveer 100 mensen/buddies omgezet naar hun eigen naam. Lekker overzichtelijk en kaal _/-\o_
Dit heeft echter veel tijd gekost en moeite, dus had ik de MSN Messenger en Plus! folders opgeslagen op de 2de harde schijf B)

:? Mijn 2de vraag is dus: Hoe krijg ik die custom names weer terug in mijn MSN-lijst?

De andere instellingen maakt me niet zoveel uit alleen die custom names :Y)
Ik heb overigens geprobeerd de mappen in normale modes te vervangen en in save modes. Echter geen van beide werkt, dus daarom dit topic :|

• riot
  • Registratie: Juli 2001
  • Laatst online: 11-02 11:20
Hoi,

Als je de bat opnieuw hebt geinstalleerd kun je je email accounts terugkrijgen door een nieuwe account aan te maken met exact dezelfde naam als de oude account.
Als het goed is staan er mappen in de installatie dir van de bat met de naam van de verschillende accounts.
Wanneer je op next klikt zul je direct zien dat thebat de gegevens van je oude accounts overneemt.

Mooie software ;-)

ps: wel ff backuppen voor het geval dat.

• radial
  • Registratie: Augustus 2000
  • Laatst online: 21:37

radial

Watch out

Er bestaat ook een klein prog. zodat je je register instellingen vd bat kunt saven in een reg-file die je dan evt op de nieuwe harddisk kunt gebruiken, wel ff zorgen dat de paden overeenkomen of evt aanpassen!

zie hier en dan " TheBat! Configuration Saver.zip "

20xSF170s - ozo

Verwijderd

Topicstarter
Ik heb dus de TheBat! Configuration Saver.zip gedownload en gistalleerd en de

TheBat! Message Recovery.rar heb ik tevens ook getest.

Echter jou eerste programma is om bestaande mails op te slaan.
ik heb dus een schone installatie gedaan en opnieuw TheBat! geinstalleerd.
Alleen heb ik mijn oude mails gewoon opgeslagen door heel de sytem-map te kopieren.
Door deze terug te kopieren heb ik mijn mail niet terug.

Uw programma is om de mail die er nu in staat, 2 mails dus, te backuppen. Hier heb ik weinig aan. Maar toch bedankt voor de moeite ;)

En Riot jou tip heb ik ook gebruikt, maar deze heefte chter niet geholpen. Hij nam helemaal geen oude mails op. Ook niet als je mail ophaalt ;(

:? Heeft er iemand anders nog andere suggesties of idee-en?
edit:
Die site is wel duidelijk, denk ik 8)7 maar ik ken echt heel slecht duits. Daar ben ik bijna 2 keer op blijven zitten :(

[ Voor 9% gewijzigd door Verwijderd op 23-09-2003 15:24 ]

• riot
  • Laatst online: 11-02 11:20
Verwijderd schreef op 23 September 2003 @ 13:53:
En Riot jou tip heb ik ook gebruikt, maar deze heefte chter niet geholpen. Hij nam helemaal geen oude mails op. Ook niet als je mail ophaalt ;(
[/edit]
Vreemd ik gebruik dit regelmatig ... veel klanten waar ik als systeembeheerder rondloop maken gebruik van thebat. Regelmatig moet ik een pc opnieuw installeren en dan heb ik geen problemen.

• iscara
  • Niet online
Waarom heb je bij The Bat niet gewoon de backup functie gebruikt?

• radial
  • Registratie: Augustus 2000
  • Laatst online: 21:37

radial

Watch out

Nog even uit de readme me van TheBat! Configuration Saver

[cut]
THE BAT! CONFIGURATION SAVER INFO:

This small utility is designed for those of The Bat! users who
feel the exporting Windows Registry is complicated and
dangereous :) This program allows quick rebuild of The Bat!
settings, e.g, after reinstallation of Windows system.

This program is freeware, so it can be distributed without any
constrains, but the author does not allow for any modification
of included files without his permission.

The program was carefully tested by many users and should
operate without any problems. However, the author is not
responsible for any damages caused by the use of the program.
[/cut]

Op deze manier doe ik het al een tijdje als er weer eens een schone installatie moet plaats vinden, zo ook op andere machines waar the bat draait en altijd zonder enig probleem! :)

20xSF170s - ozo

Verwijderd

Topicstarter
iscara schreef op 23 September 2003 @ 22:27:
Waarom heb je bij The Bat niet gewoon de backup functie gebruikt?
:X :o vergetem, oeps. Ik kwam er pas achter nadat ik Windows aan het installen was.
Ik bleef echter hopen dat gwn de systemmap kopieren in de nieuwe map gewoon zou werken. Hellaas heb ik het nog niet werkend :(

Verwijderd

Topicstarter
radial2000, maar jij hebt het over als er weer eens een schone installatie moet plaatsvinden

Dit is bij mij echter al gebeurd :D

Ik dacht als ik nu de gehele map uit:
code:
1
C:\Program Files\The Bat!\

kopieer en vervolgens na de schone installatie
weer TheBat installeer en daarna de oude map kopieer naar
code:
1
C:\Program Files\The Bat!\

Ik dacht dit wel zou werken, maar dit werkt helaas niet ;(

Verwijderd

Topicstarter
Oeps :D Sorry Roit
Je had helemaal gelijk maar ik had niet goed opgelet.

Ik had namelijk wel alle mails gekopieerd naar:
code:
1
C:\Program Files\The Bat!\MAIL\

En in TheBat! nieuwe account aangemaakt met de verschillende acountnamen B)

Wat ik echter vergeten was, was dat ik mijn Mail-Map had verzet van:
code:
1
C:\Program Files\The Bat!\MAIL\

naar:
code:
1
D:\Mijn documenten\Mijn E-Mail

Helemaal vergeten. Ik kwam erachter toen ik de K9 spamfilter wou installeren en een beetje aan het hanesen was in de opties. Sorry mijn fout :+

De eerste vraag is dus nu opgelost, bedankt! :*)

Alleen nu zou ik graag nog antwoord willen hebben op mijn 2de vraag. Hoe ik dus de custom namen terugkrijg in Msn Messenger v6.0?

Ik heb dus al mijn namen aangepast, zodat in het hoofdscherm, alle contactpersonen met hun voor en achternaam worden genoemd/benaamd ;)

Iemand die dus zo heet:
I (L) Johan 4 Ever, WiL HeM NoIt MeR KwiJt MijN ScHatJe (K)
Heb ik hernaamd in haar eigen naam:
Jenna van der Kamp

Dit is veel overzichtelijker en neemt niet zoveel ruimte in. Ook is het handiger herkennen wie wie ook alweer is. Je hebt namelijk mensen die elke dag hun naam veranderen. Je kan dan elke dag gaan kijken wat hun e-mailadress is en dan pas weet je wie het is :( zeer frustrerend.

Ik had ongeveer 100 buddies :D hernaamd. Alleen ik weet niet hoe ik deze terugkrijg. Heb een schone installatie gedaan en de nieuwe bestanden vervangen door de oude, die ik nog voor de schone installatie gebruikte.
Dacht dat dit ook zou werken, maar tevergeefs ;(

:? Weet iemand hoe ik deze instellingen terugkrijg en in welke file dit misschien staat?

Ik kan natuurlijk dan ook altijd nog met Resource Hacker aan de gang gaan, maar net zoals bij Trillian stonden al de veranderde namen in de Buddie.XML en kon je zo kopieren na een schone installatie en je had al je renamed buddies weer terug 8)

Verwijderd

Topicstarter
Ik ga weer een nieuwe schone installatie doen op mijn PC. Nu wil ik al mijn mails opslaan en ook graag de instellingen van K9-Spamfilter. Ik was wat aan het zoeken en dit leek mij een heel leuk progje B):

The Bat! + K9 Backup

Mijn Duits is zeer slecht dus kan iemand mij die vertellen waar ik deze kan downloaden, want zie de link er niet echt tussenstaan :+

Echter zoek ik nog een soort van back-up programmatje om te zorgen dat mijn instellingen van Messenger Plus worden bewaard. En daarmee duid ik op de Custom-names die je mensen kan geven.

Ik kon hem niet zo één-twee-drie vinden op het forum van Messenger Plus.
Ik rijd nu naar huis van het werken en dan zoek ik daar nog wel even door 8)

edit:
Ik heb het al gevonden. Had ipv backup --> back-up in de search gebruikt. Dit geeft 2 uitkomsten :)

Je moet hetvolgende doen:
You need to back-up the following registry key...HKEY_CURRENT_USER\Softweare\Patchou\MsgPlus2\mycontactemail\Contacts.

Or back-up all the patchou keys to save every setting you have in plus!
Of deze patch downloaden.
deze patch is echter alleen voor het opslaan van de custom names

Nu nog testen of hij werkt :9

[ Voor 31% gewijzigd door Verwijderd op 09-12-2003 20:09 ]

Verwijderd

Topicstarter
Ik weet nu hoe je The Bat! + K9 Backup.zip kunt downloaden. Je moest je namelijk eerst even aanmelden :+ Ik weet het, het is lekker dom, maar zoals ik eerder al zei is mijn Duits niet bepaald goed. Ik deze dus gedownload en proberen of het lukt. Ik botste al op een paar problemen. Je moest namelijk zelf het programma veranderen. Naar mijn mening niet zo'n groot probleem. Echter doet hij het dan niet.

Het is een *.bat-file die je moet bewerken. Je moet volgens mij maar 2 dingen veranderen.

code:
1
2
De locatie aangeven waar je The Bat! hebt geinstalleerd/
De locatie aangeven waar je de Back-Up wilt laten.

Ik had natuurlijk eerst de locatie veranderd waar ik the bat! heb geinstalleerd. Daarna de batch-file opgeslagen en getest. Alles deed perfect alleen wilde ik een andere directory kiezen waar hij deze back-up moet opslaan.

Ik wilde graag deze locatie:
code:
1
D:\Software\The Bat! 2.02.03 [Christmas Edition] [NL]\Back-Up\

Als het goed is moet je dan de 2 regels van het batch-file'tje:
code:
1
2
set SOURCE_DIR="D:\TheBat!"
set TARGET_DIR="E:\TheBat!_Backup\%DATE%"

veranderen in:
code:
1
2
set SOURCE_DIR="C:\Program Files\The Bat!"
set TARGET_DIR="D:\Software\The Bat! 2.02.03 [Christmas Edition] [NL]\Back-Up\%DATE%"

het probleem is echt dan, dat hij de *.zip-file niet meer weg kan schrijven. Dit is echter wel een cruciaal bestandje, want daar worden al de mails in opgelagen en de directory van The Bat!.

Ik denk dat hij die niet kan maken, omdat ik de nieuwe naam waar de back-up moet worden gemaakt haakjes bevat: [ en ]
code:
1
D:\Software\The Bat! 2.02.03 [Christmas Edition] [NL]

Via DOS kan ik er wel gewoon inkomen met de haakjes, maar als ik het in de batch-file stop dan begint hij te stotteren en dan doet hij het niet meer.

Ik weet echter niet of het daar zeker aan ligt maar denk het haast wel!!

kan iemand mij hiermee helpen, want ik wil eigenlijk wel windows opnieuw installeren, omdat hij weer vaag begint te doen. Kan geen winamp meer draaien en laat staan MSN Messenger. Alle hulp is dus gewenst.

Ik heb net weer geprobeerd een Back-Up te maken. Ik heb ipv
code:
1
set TARGET_DIR="D:\Software\The Bat! 2.02.03 [Christmas Edition] [NL]\Back-Up\%DATE%"
het volgende gebruikt
code:
1
set TARGET_DIR="D:\Software\Back-Up\%DATE%"
Dit werkte echter wel. Dit versterkt denk ik mijn gedachte dat het door de haakjes komt.

Ik krijg dan de volgende foutmelding in het dos-venster:
Automatisierte Sicherung von The Bat! und K9
--------------------------------------------

Kan het opgegeven programma niet uitvoeren.
1 bestand(en) gekopieerd.

FEHLER: Datei "D:\Software\The Bat! 2.02.03 [Christmas Edition] [NL]\Back-Up\za
13-12-2003"\TheBat!.zip nicht gefunden!
Druk op een toets om door te gaan. . .
Kan iemand mij asjeblieft helpen, ik ben echt vastgelopen :(
Pagina: 1