Check alle échte Black Friday-deals Ook zo moe van nepaanbiedingen? Wij laten alleen échte deals zien
Toon posts:

PCI naar molex

Pagina: 1
Acties:

Verwijderd

Topicstarter
Ik zat te denk omdat vaak mensen het niet leuk vinden dat er weer een molex draad word gebruikt door hen videokaart; dat het mischien mogelijk is om van een oude netwerk kaart een soort extra molex kaart te maken.
Ik had het volgende in gedachten.

Afbeeldingslocatie: http://members.lycos.nl/excrizz/molex-pci.JPG

Is het mogelijk ?
En maakt het veel uit als je hem onder het agp slot stopt ? ze zijden van wel maar aangezien dit toch iets anders is is het mischien wel mogelijk.

• Sine
  • Registratie: Juni 2001
  • Laatst online: 08:57
ik weet zo niet wat de specs van de gemiddelde pci bus zijn, maar veel power kun je er iig niet uit halen

Repareren doe je zo.

• Res-q
  • Registratie: December 2002
  • Laatst online: 18-11 10:29

Res-q

Redder in nood?

Lijkt me wel te doen, maar de vraag is of je zoveel stroom uit een pci slot kunt halen. Bovendien zijn pci slots vaak maar 5V. Eveneens moet je dan zorgen voor verbindingen van het slot naar de molex... Een splittertje kopen/maken lijkt me makkelijker/goedkoper... maarja, voor het tweak-gevoel...

en zo is het voorspeld!

• RawPeanut
  • Registratie: April 2001
  • Laatst online: 15-05-2023

RawPeanut

Nog niet gare aardnoot

Even om je niet de grond in te boren maar eh.. Denk je echt dat als een pci slot genoeg stroom levert om een moderne videokaart te voeden dat de fabrikanten dan voor de lol een molex op een videokaart zetten?

Canon Digital Ixus V3

• The Bad Seed
  • Registratie: November 2001
  • Laatst online: 28-11 22:21

The Bad Seed

Chaotic since 1983

bedoel je dan dat je stroom uit het pci slot gaat gebruiken om de molex te voeden van je agp videokaart?
Lijkt me niet zo'n goed plan, de meeste videokaarten die een molex aansluiting hebben voor stroom gebruiken tientallen watts, en ik geloof niet dat je pci aansluiting dat gaat trekken.

Hail to the guardians of the watchtowers of the north

• DinX
  • Registratie: Februari 2002
  • Laatst online: 01:54

DinX

Motormuis

Volgens mij ga je op die manier je pci slot naar de haaien helpen.
AGP-kaarten die extra stroom vragen van een molex (die dus van de voeding komt) trekken echt teveel stroom voor zo'n PCI-slotje.

En draait zo'n PCI-slot ook niet op 3,3V :?

Marokko 2015: Route
Sat Tracker: SpotWalla
Blog: Gone for a ride

Verwijderd

Des te minder je mobo power moet geven aan eender wat des te stabieler het is.
Casefans kan je dus ook beter rechtstreeks aan de voeding hangen ipv het mobo.
Als je dan de rmp draad op het mobo aansluit kan je nog steeds de rpm aflezen zonder dat het mobo eronder lijdt

• ThaHandy
  • Registratie: Juli 2001
  • Laatst online: 26-11 22:26

ThaHandy

Discovery Channel

men heeft niet voor niet de molonex connector @ kaart
de meeste mobo's kunnen dat vermogen niet leveren/->agp->pci

• Meneer aard
  • Registratie: Mei 2002
  • Laatst online: 07:36

Meneer aard

Porsche rulez!

Kijk hier maar eens http://www.hardwarebook.net/connector/bus/pci.html. Verder heeft ie op punt A2 12 v en op A12 ground dat moet het doen volgens die site.

Als de wereld vergaat; Ja dan zijn alle mussen dood:+

• The_Greater
  • Registratie: Februari 2001
  • Laatst online: 28-11 08:38
Persoonlijk denk ik ook dat de pci bus parralel wordt gevoed.
En daarom zal het al helemaal niet mogelijk zijn. Wat er 1 niet kan leveren gaat je ook niet met 2 lukken. Want de mobo kan gewoon niet meer leveren.

/Edit\

Meneer aard, je link resulteerd in een 404

[ Voor 13% gewijzigd door The_Greater op 23-09-2003 08:08 ]

Working in the IT : "When you do things right, people won't be sure you've done anything at all"

• Kaj.
  • Registratie: Juni 1999
  • Niet online

Kaj.

1 LED is niet genoeg

Wie kent nog die Voodoo-kaart met een apart voedinkje erbij? Volgens mij was dat de Voodoo 3.
De uitbreidingssloten wordt parrallel gevoed inderdaad: er loopt één stel sporen die AGP en PCI (en soms ook nog ISA) van prik voorzien.
Er een extra draadje overheen leggen heeft geen enkele zin.
Ook dien je rekening te houden met de spoordikte en de stroom die je door een spoortje kan jagen. Je kunt wel een 550VA voeding kopen en lekker je 5V-lijn tot 40A belasten volgens opgave van de voedingsfabrikant, maar je moederbord kan nooit langdurig al die Ampéres verwerken.

Ook weet je niet hoe het ontwerp van de kaart is: voor hetzelfde geld lopen er geen voedingssporen naar de AGP-contactvingers van de kaart omdat het ontwerp uitgaat van de aparte voeding middels die molex op de kaart.

En een splitterkabel kost een paar kwartjes, waardoor elke fabrikant met een beetje fatsoen in z'n donder zo'n kabeltje erbijlevert, dus doe jezelf een plezier en sluit het ding gewoon aan zoals de fabrikant het in gedachten had.

Verwijderd

.

[ Voor 97% gewijzigd door Verwijderd op 31-10-2023 21:52 ]

• deepbass909
  • Registratie: April 2001
  • Laatst online: 11:59

deepbass909

[☼☼] [:::][:::] [☼☼]

Nog een ander puntje. Een jaar of 5 geleden, toen de nVidia Riva TNT op de markt kwam, trok die meer stroom dan alle videokaarten daarvoor (Voodoo 3 kwam er vlak achteraan).
Deze kaart had 1 gigantisch probleem. Veel Moederborden konden niet genoeg stroom leveren over hun AGP poort voor deze kaart. Het gevolg onstabiele systemen.
Alle moederborden die daarna zijn gemaakt kunnen sindsdien meer stroom leveren om de videokaart te voeden (en die zijn ook zeker steeds meer stroom gaan verbruiken). Maar die aanpassing heeft alleen plaats gevonden op de AGP poort, de pci-bus is eigenlijk niet veranderd.
Wat jij nu dus wilt is een kaart voeden via een poort die minder stroom kan leveren dan de poort waar de kaart al inzit, en die zelf niet genoeg stroom kan leveren. Kortom, wil niet!

Waarschuwing, opperprutser aan het werk... en als je een opmerking van mij niet snapt, klik dan hier

Verwijderd

Topicstarter
Ik heb het nog eens aan mijn Informatiekunde leraar gevraagd maar van hem kreeg ik ook te horen dat een pci slot waarschijnelik niet genoeg volt levert. Een xtra voeding zou een optie zijn maar dat is toch weer 1 xtra voeding waterkoelen voor mij. Verder heeft niemand een id voor een snellere oplossing zonder voeding ?

• Puc van S.
  • Registratie: Maart 2002
  • Laatst online: 28-11 19:02
ik weet dat de voodoo 5 (d8 ik) ook extra voeding nodig had en die had dat dmv een adapter (zeg maar net zo iets al een adapter van een discman), misschien kan je zelf een adsaptertje in me kaar knutselen die 220v ac omzet in 12v dc en 5v dc en dat aansluiten opeen molexstekker en die in de kaart stoppen?

[http://www.okbreijnen.nl] [Overwatch] [Cennahysh]

• heintjeput
  • Registratie: Juni 2003
  • Laatst online: 08:06
kun je niet gewoon een molex splitter kopen en daar van een deel verlengen met 50cm of zo, en dan laat je hem achter je mobo langs lopen en dan laatje hem vlak bij je apg-slot er achteruit komen en dat op je videokaart aan sluiten? Is denk ik toch een goedkope oplossing en ook vrij makkelijk
Pagina: 1