Toon posts:

[REDHAT] Spamassassin

Pagina: 1
Acties:
  • 45 views sinds 30-01-2008

Verwijderd

Topicstarter
Ik heb al een tijdje een redhat servertje draaien, die ook de mail afhandelt. Ik heb alles default eropstaan, sendmail, spamassassin, etc.
Nu heb ik al een tijdje /etc/init.d/spamassassin opgestart, deze start de "spamd" daemon, die de spam zou moeten filteren.

Het vreemde is dat er echter niets gebeurt, krijg nog steeds evenveel spam binnen op alle adressen. Heb al wat in de configuratie files van sendmail en spamassassin rondgezocht, maar kan geen enkel aanknopingspunt vinden.

Ik verwachtte namelijk dat wanneer ik spamassassin zou starten, de spam meteen gefilterd zou worden.

Iemand een idee wat ik ben vergeten, heb namelijk een flauw vermoeden dat er echt 1 dingetje niet goed staat.

N.B. Config files zijn allemaal standaard..

• MikeN
  • Registratie: April 2001
  • Laatst online: 29-04 19:16
Je moet even sendmail leren dat hij de mail via spamd moet sturen :) Hoe dat moet is wel in de veeeeele howto's over spam filtering te vinden.

• Wilke
  • Registratie: December 2000
  • Laatst online: 23:04
Wat dacht je er van, om bv. ergens in te stellen dat er iets met die spamassassin daemon moet gaan gebeuren? Wat je nu zegt is net zoiets als Apache starten en dan roepen "hmm, nu is Apache gestart, er gebeurt niks :? Doe eens iets! *poke poke* "

http://linux.derkeiler.co.../RedHat/2003-08/1338.html
Zoeken met google naar 'spamassasin daemon sendmail'

Met andere woorden, zelf een beetje zoeken kan inderdaad ook geen kwaad, als je er dan nog steeds niet uitkomt, mag je uiteraard een topic openen met waar het precies niet meer lukt. Deze gaat echter wel dicht, je moet nu zelf denk ik verder kunnen komen...

[ Voor 24% gewijzigd door Wilke op 22-09-2003 23:42 ]

Dit topic is gesloten.