Toon posts:

ADSL over rj-11 naar WLAN

Pagina: 1
Acties:

Verwijderd

Topicstarter
Ik heb thuis een adsl basic aansluiting met een modem die binnenkomt op een rj-11 stekkertje (telefoonkabeltje, maar hij is al gesplit in een adsl-lijn).
Uit de modem komt een usb'tje die ik in mn pc stop.

Nu zoek ik echter een WLAN access point die overweg kan met alleen de telefoon lijn. Ik heb al gegoogle'd e.d. en ik kan alleen normale routers vinden met een adsl (rj-11 dan wel, geen rj-45) aansluiting.
Ik wil nl met mn laptop via wlan op internet, maar dan zou ik dus eerst een router moeten kopen, om mn internet om te zetten in een ethernet-signaal/kabel, en dan zou ik daarachter pas een WLAN access point kennen zetten, omdat de meeste iig alleen maar ethernet ingang ondersteunen.

Weet er misschien iemand hoe ik dit het beste kan doen?
Ben ik gewoon lomp geweest met zoeken en is er wel zo'n oplossing (een WAP die een rj-11 ingang ondersteunt, en trouwens ook normale ethernet voor mn normale pc's), of moet ik echt eerst een adsl-modem kopen en daarachter een WAP zetten?

Alvast bedankt

• Master__R
  • Registratie: September 2002
  • Laatst online: 23-07 14:09
Draytek komt eind dit jaar geloof ik met routers die én een adsl modem in zich hebben én een WLAN acces point zijn.

Moet je ff op de site kijken (www.draytek.nl)

zie hier!

[ Voor 18% gewijzigd door Master__R op 22-09-2003 23:22 ]

• ilrenato
  • Registratie: December 2000
  • Laatst online: 01-04 11:19

ilrenato

Pizzah!!!!

Ik heb tegelijk met adsl zo'n multi pc modem geregeld, en daaraan gelijk een WAP gezet, works like a charm. Met je USB modem wordt het lastig, of je moet inderdaad 150 euri uitgeven aan een wireless adsl modem.. dat kan... Of je PC aan laten staan en er een usb wlan kaartje aan hangen en intenet connection sharen via xp. Laatste is het goedkoopst in aanschaf, maar lastig ff met software en tja hele tijd pc aan kost ook eurotjes.

Denk trouwens niet dat je groot bereik hebt met je wlan, het valt altijd tegen, twee vloertjes of muurtjes en basta...

Verwijderd

Topicstarter
jah ik weet het, ik heb atm voor als mijn zus toevalig eens achter internet moet, en dus sinds kort voor mn laptop, een hubje achter mn pc gezet en met ics werkt het wel aardig zo.
Alleen wordt dan de laptop thuis zo inmobiel, want het huis is niet groot, en de tuin zou hij ook nog makkelijk moeten halen, alleen een raam nl :)
Die optie is ook een oplossing, maar dat van mn pc die aan moet staan is een groot nadeel voor mij. Ik zou liever 200 euro betalen in totaal (want een Wlan kaartje voor de pc is ook nog niet zo goedkoop) en dan lekker onafhankelijk van mn pc internetten op mn laptop

• Die Bruine
  • Registratie: December 2002
  • Laatst online: 16-08 11:25
Waarom zoek je niet 2ehands een ethernet modem voor rond € 50,-, Nog eens € 120 voor een bv E-Tech W02 router en € 30,- voor een USB WLAN kaartje. Zit je op die € 200,- van je. Dat heb ik namelijk gedaan en het werkt perfect. Ok ik had liever een ADSL/Router/WAP-in-één, maar je kunt niet alles hebben :+

...heeft geleerd vandaag al te doen wat morgen pas hoeft te gebeuren