MSI K7T Turbo wil alleen met clear jumper aan booten.

Pagina: 1
Acties:

• Red
  • Registratie: Februari 2002
  • Laatst online: 03-02-2023
Okay, nadat ik mijn moederbord heb teruggekregen naar aanleiding van dit topique: MSI K7T kapot door lekkende condensatoren *pics* moest ik er ook nog een kast bij kopen, omdat ik krap bij kas zat kon ik tot vorige week geen kast hiervoor kopen. Maar dat terzijde.

Afgelopen weekend het moederbord in de Aopen QF50B ingebouwd, processor erop, geheugen erin etc. etc. Ik alles nagelopen om te kijken of de jumpers enzo weer in de goede staat stonden (heb al eerder meegemaakt dat er een jumper nog op factory instelling stond, ploef, weg processor).

Alles staat goed, videokaartje erin en booten maar. Nou, 1 keer en daarna dus niet meer. Toen maar even Bios gereset, met jumper. Daarna aangezet, helemaal niets meer. Nog een keer. Weer niets, dus toen maar met jumper op de Clear stand booten, hé, het werkt( kon doorstarten naar een Windows) . Maar alleen kreeg ik de volgende melding:
CMOS checksum error - defaults loaded !
No keyboard detected press F1 to continue 7(8)7 (was ik vergeten er aan te hangen)
Ik de search hier gebruikt en een veel gelezen antwoord hier was, batterij leeg. Leek me niet eens zo raar, aangezien het moederbord 3 maanden zonder stroom heeft gezeten. Dus vanmiddag maar even een nieuwe CR2032 knoopcel gehaald en erin gezet. Nog steeds het zelfde probleem.

Nu is mijn vraag, aangezien ik de site van MSI niet echt bruikbaar voor mij was. Waar heeft mijn PC last van, aangezien hij dus alleen wil booten met de jumper op de Clear CMOS stand, op de Keep CMOS stand reageert er helemaal niets.

[ Voor 5% gewijzigd door Red op 22-09-2003 23:14 ]

• Jimbolino
  • Registratie: Januari 2001
  • Laatst online: 08-08 23:37

Jimbolino

troep.com

en de melding blijft aanhouden ook als je even in de bios gaat en dan saved ?

The two basic principles of Windows system administration:
For minor problems, reboot
For major problems, reinstall

• Red
Ja, die melding blijft hij geven.

• sjonie100
  • Registratie: Januari 2001
  • Laatst online: 15-10-2025
In handleiding staat hij verkeerd om!!! :'( 8)7 :r :Z (bij mijne in elk geval. Weet niet of dit ook bij 3.0 is)

• Red
zie bericht hier onder....

[ Voor 90% gewijzigd door Red op 23-09-2003 00:25 ]

• Red
Verdorie, na het vergeleken te hebben met de handleiding die ik online vond, klopt het inderdaad wat jij zegt. Alleen nu werkt het geheugen niet echt mee, kan dit komen vanwege het proberen te booten met een jumper op de clear stand ? Want het volgende staat in het boekje:
Avoid clearing the CMOS when the system is on !!!!
Pagina: 1