Toon posts:

creative of logitech?

Pagina: 1
Acties:
  • 52 views sinds 30-01-2008

Verwijderd

Topicstarter
hey mensen ben van plan om nieuwe speakers te kopen maar kom er niet uit welk model ik moet halen.
ik heb een lijst gemaakt

Logitech Z640 5.1 Retail
Creative Inspire 5.1 5100 Retail incl. SBLive! 5.1
Creative Inspire 6.1 6700 Retail

heb geruchten gehoord dat logitech erg goeie speakers maakt en daar tegenover hoor ik weer dat ze heel slecht zijn, in ieder geval welk zouden jullie nemen of welk raden jullie mij aan :)

BVD :)

• voodooless
  • Registratie: Januari 2002
  • Laatst online: 08-08 12:05

voodooless

Sound is no voodoo!

zoek naar reviews

Do diamonds shine on the dark side of the moon :?

Verwijderd

Topicstarter
ja maar ik kan geen revieuws vinden waarbij ze de logitech en creative tegen over elkaar plaatsen

[ Voor 5% gewijzigd door Verwijderd op 22-09-2003 22:37 ]

• itsalex
  • Registratie: Januari 2003
  • Niet online
Ik heb zelf de Logitech Z640 en de Creative Inspire 2.1 3500. Je kan niet zeggen dat het gelijk is maar voor het idee is de Creative Inspire ongeveer gelijk met de 5.1 set qua subwoofer en boxen volgens mij.

Ik vind dat de Logitech een mooi geluid heeft maar die Subwoofer kan niet op mijn buro staan vanwege dat die dendert dus echt te veel bas heeft. De logitech kan hard maar de Creative blijft niet achterwege. Ik ben niet echt een expert op het gebied maar luister heel veel hardcore en stuff like that met veel bas. Ik vind dat de Logitech een slechte sub heeft en die Creative een veel strakkere.

Hoewel de Logitech groter is qua sub en makkelijker qua bediening vind ik de Logitech net wat makkelijker omdat de knoppen op de center aanwezig zijn.

Dat is dus niet bij Creative. Die Creative kan je de bass wat gecontroleerde open zetten dan bij de Logitech. Ik zou echt gaan voor de Creative. Die is wel wat duurder maar qua geluid veel mooier met klassiek en zo(sorry dat luister ik maar het gaat puur voor het geluid). Ga dan voor de 6.1 want een extra box is altijd mooi meegenomen. In combinatie met een Soundblaster is het gewoon mooi werk.

I hit the CTRL key, but I'm still not in control!

Verwijderd

Topicstarter
dat is alvast 1 voorstander voor de creative :)
tnx itsalex :)

any one else met zn ervaringen of revieuws? :)

• Tittysmack
  • Registratie: Maart 2002
  • Laatst online: 05-08 14:30

Tittysmack

"no comment"

Het sterft al van de welles/nietes topics over logitech en creative, als je in de search kijkt kom je er waarschijnlijk al een paar tegen :)

Neemt niet weg dat ik logitech voorstander ben.

Athlon xp2800+ / Abit NF-7 / 512 mb dual channel MDT DDR400 / Club3D 9700pro / Samsung 52x24x52 / Samsung DVD 16x48 / Hitachi 82.3 GB 7200 rpm / Maxtor 61.4 GB 7200 rpm / Philips Seismic Edge 5.1 / Logitech z-560 / Q-tec 6051MD

Verwijderd

Topicstarter
jah klopt ik heb ook gezoekt maar er zijn daar oude modellen van de speakers en niet de nieuwe dus vandaar dit nieuwe, laten we zeggen dat dit deel II is :)

voorstander van logitech dat wordt dus nu 1 - 1 :)

• Tittysmack
  • Registratie: Maart 2002
  • Laatst online: 05-08 14:30

Tittysmack

"no comment"

Als je deze nou eens doorleest, dan kun je nog veel meer speakersets vergelijken:

Het grote: Kiezen van een pc-speakersysteem-topic :)

Athlon xp2800+ / Abit NF-7 / 512 mb dual channel MDT DDR400 / Club3D 9700pro / Samsung 52x24x52 / Samsung DVD 16x48 / Hitachi 82.3 GB 7200 rpm / Maxtor 61.4 GB 7200 rpm / Philips Seismic Edge 5.1 / Logitech z-560 / Q-tec 6051MD

• itsalex
  • Registratie: Januari 2003
  • Niet online
Kijk op zich is die Logitech niet slecht. Ik lever heel vaak van die Logitech S50 boxjes die door Labtec zijn gemaakt. Helemaal niet slecht voor € 15. Niet topgeluid maar gewoon net geluid en prima. De Logitech Z640 is ook helemaal niet slecht. Dat zeg ik ook niet. Ik heb hier op 2.1 config 3 boxen en een sub. Perfect geluid en koptelefoon is goed. Je kan lekker met die Fader en Center spelen of eventueel een koptelefoon aansluiten.

Maar als ik gewoon kijk naar Creative zeg ik voor die 20 euro duurder dat je gewoon fijner en kwalitatief net een slag beter hebt. De Sub mag kleiner zijn maar bonkt harder door en dat kan ik niet zeggen van die Logitech. Die bonkt wel maar gewoon de verkeerde richting op. Kan ik wel goed zetten maar daar wordt het geluid niet mooier van.

Je kan ook US-Blaster nemen. Gaat ook lekker maar is echt bagger geluid als je het hard gaat zetten. Maar 1 voordeel: de boxen kan je aansluiten met rood-zwart draad dus niet met pluggen maar met gewoon boxenkabels!!!! Dat vind ik nou een voordeel maar dat is ook het enige voordeel en o ja de prijs maar daarvoor zou ik het laten.

Ik heb hier ook nog Philips maar die test ook nog wel eens. Labtec heeft ook mooie speakers. Niet hard gehoord maar qua Windows opstarten voelde je echt de bas in je maag. De basreg stond op de helft. Heel keurig en boxen zagen er goed uit en geluid vond ik even goed als Creative. Maar het is aan jou de keuze wat je budget is en wat je wil uitgeven.

Vergeet niet dat Logitech ook muizen maakt en ik weet niet echt of dat een voordeel moet zijn want Creative doet namelijk alles met geluid en alles wat daaraan gekoppeld is en dat geldt ook voor Labtec.

I hit the CTRL key, but I'm still not in control!

Verwijderd

Topicstarter
Tittysmack schreef op 22 September 2003 @ 23:01:
Als je deze nou eens doorleest, dan kun je nog veel meer speakersets vergelijken:

Het grote: Kiezen van een pc-speakersysteem-topic :)
ja heb ook een kijkje daarin genomen maar er wordt daar van alles en nog wat met elkaar vergeleken, ik wil alleen ff weten wie welk voorstander is van de modellen van mn eerste post :)

• Raymond
  • Registratie: Maart 2000
  • Laatst online: 19:58
hey mensen ben van plan om nieuwe speakers te kopen maar kom er niet uit welk model ik moet halen.
ik heb een lijst gemaakt
Elk van die speakers is uitgebreid besproken in meerdere topics. Lees die aub even door, die info geldt nog steeds :)
Pagina: 1

Dit topic is gesloten.