Ik was dus van plan deze router te kopen: http://www.dixons.nl/Stor...5FNetwerk&prid=0007037477 maar aangezien ik weinig tot geen verstand heb van deze dingen leek het me een goed idee om ff te checken of dit wel een goed idee is. Als iemand commentaar op deze router zou kunnen geven wordt dat erg op prijs gesteld :-D
Ik lees Trust en Dixons, dat is wel de meest briljante kutcombinatie ooit 
Het ding is draadloos en daar betaal je uiteraard meer voor. Ik zou eerst eens kijken naar dingen met draad want dat is niet alleen sneller maar ook goedkoper. Als je toch al geen verstand hebt van routers, volstaat voor jou denk ik wel het meest simpele vierpoortsroutertje die je voor 35-50 euro kan kopen. Van die E-Tech of Sweex dingen. Heb er zelf ook eentje, en ik ga al een tijdje mee in computerland, maar hij voldoet perfect...
Het ding is draadloos en daar betaal je uiteraard meer voor. Ik zou eerst eens kijken naar dingen met draad want dat is niet alleen sneller maar ook goedkoper. Als je toch al geen verstand hebt van routers, volstaat voor jou denk ik wel het meest simpele vierpoortsroutertje die je voor 35-50 euro kan kopen. Van die E-Tech of Sweex dingen. Heb er zelf ook eentje, en ik ga al een tijdje mee in computerland, maar hij voldoet perfect...
Porsche 928 - It's about as fast as you can go without having to eat airline food.
Ik kan niet anders zeggen dan: amenCaptain Pervert schreef op 22 September 2003 @ 22:30:
Ik lees Trust en Dixons, dat is wel de meest briljante kutcombinatie ooit
Maar goed als hij wireless wil dan is dat zn goed recht als ie dr voor wil betalen, maar goed, ga dan langs een fatsoenlijke comp. zaak en laat je goed informeren... Trust is iig geen aanrader en je hoeft van de gemiddelde dixons verkoper echt niet te verwachten dat ie wel ff uitlegt hoe die werkt
//note: dixons heeft natuurlijk ook een doelgroep en dus bestaansrecht, maar goed, ik gun het niemand om deel te zijn van die doelgroep
Wat betreft de router: Ga liever voor een Edimax oid voor 39 euro (de bedraadde versie dan), kwalitatief beter, en meer mogelijkheden, en goedkoper.
Andere goeie optie is SMC of Linksys (voor wireless vooral de laatste!)
//edit: ik dacht dat t een typo/fout van de TS was, maar ook op de Dixons site hebben ze t meermaals over een 44 MB wlan router op het 802.11b protocol
* rvanlooijen zegt wijselijk niks...
[ Voor 9% gewijzigd door rvanlooijen op 22-09-2003 22:45 ]
dan zeg ik het welCaesartje schreef op 22 September 2003 @ 22:38:
[...]
//edit: ik dacht dat t een typo/fout van de TS was, maar ook op de Dixons site hebben ze t meermaals over een 44 MB wlan router op het 802.11b protocol![]()
* jwbagger zegt wijselijk niks...
802.11b: 11mbps
802.11a/g: 54 mbps
En 44 MB zit zelden in een router. Wat wil je hebben, 44 MB geheugen? Harddisk?jwbagger schreef op 22 September 2003 @ 22:49:
[...]
dan zeg ik het wel
"Pray, v. To ask that the laws of the universe be annulled in behalf of a single petitioner, confessedly unworthy." --Ambrose Bierce, The Devil's Dictionary
44Mbit kan best hoorjwbagger schreef op 22 September 2003 @ 22:49:
[...]
dan zeg ik het wel
Dlink heeft bijvoorbeeld 22mbit spul: Dat gebruikt gewoon 2 kanalen van 11mbit tegelijk, en zo zit je aan de 22mbit. Trust kennende zeggen ze dus gewoon weer 22mbit full duplex, dus heen en weer, ach we verkopen het gewoon als 44mbit..
Tja, zo kan ik het ook
En trust heeft zelf amper producten, is allemaal merkloos spul met een ander naampje, en brakkere drivers
Hmmm good point... ware t niet dat wlan niet full duplex kanDJSmiley schreef op 22 September 2003 @ 22:57:
[...]
44Mbit kan best hoorMarketing gelul..
Dlink heeft bijvoorbeeld 22mbit spul: Dat gebruikt gewoon 2 kanalen van 11mbit tegelijk, en zo zit je aan de 22mbit. Trust kennende zeggen ze dus gewoon weer 22mbit full duplex, dus heen en weer, ach we verkopen het gewoon als 44mbit..
Tja, zo kan ik het ook
En trust heeft zelf amper producten, is allemaal merkloos spul met een ander naampje, en brakkere drivers
dat zou ik niet zeggen als ik jou was! trust weet ook 2MP optical en 3MP optimized resolution te halen uit een 1.3MP cmosCaesartje schreef op 22 September 2003 @ 23:00:
[...]
Hmmm good point... ware t niet dat wlan niet full duplex kan
edit: ik bedoel dus dat je trusts specificaties best met een korreltje zout mag nemen
[ Voor 37% gewijzigd door jwbagger op 22-09-2003 23:28 ]
Ja idd, die Trust digicams die je 640x480 webcam shots proberen te verkopen als 3MP foto's zijn wel de beste reden om dat merk te mijden.
/edit Stel je voor dat Trust ooit PC's gaat leveren en dat Davilex het OS maakt. Dan ben je wel een beetje een masochist als je dat koopt
/edit Stel je voor dat Trust ooit PC's gaat leveren en dat Davilex het OS maakt. Dan ben je wel een beetje een masochist als je dat koopt
[ Voor 36% gewijzigd door Captain Pervert op 23-09-2003 03:13 ]
Porsche 928 - It's about as fast as you can go without having to eat airline food.
Pagina: 1