Toon posts:

Vastlopers met nieuwe PC.

Pagina: 1
Acties:

Verwijderd

Topicstarter
Beste Mensen,

Een tijdje geleden heb ik een PC met de volgende specs. gekocht.

Asus p4b533-e Mainbord
en
T.Y.I. DDR 512Mb PC333/PC2700

Nu loopt deze na 30min a 3uur vast, heb toen alle diveses HDD videokaart etc verwijderd zodat ik alleen de volgende onderdelen nog in mijn PC had.
Moederbord, Processor,Geheugen en een diskettestation.

Toen memtest -86 v3.0 opgestart van diskette , maar deze liep ook telkens vast soms na 2uur soms na 3uur etc.

Ik heb het geugen opgestuurd en deze terug gehad (volgens de fabrikant vervangen). Echter de problemen blijven bestaan.

Het vreemde is dat als ik HP geheugen 256MB DRR PC2100 266 in mijn PC doe nergens last van heb.

Mijn vraag is. kan dit liggen aan:
- Het merk geheugen? dat deze problemen geeft met mijn moederbord, ondanks dat ik een Asus moedebord heb.
- De problemen pas kunnen onstaan als ik meer dan 256Mb gebruik, en ligt dit dan aan mijn processor of moederbord.
- Het probleem toch het geheugen is wat ik denk en dat de fabrikant me gewoon een oor aan naait.

Wat denken jullie wat het probleem is en wat zouden jullie in mijn geval doen?

Tnx.

• BalusC
  • Registratie: Oktober 2000
  • Niet online

BalusC

Carpe diem

Ik heb het geugen opgestuurd en deze terug gehad (volgens de fabrikant vervangen). Echter de problemen blijven bestaan.

Het vreemde is dat als ik HP geheugen 256MB DRR PC2100 266 in mijn PC doe nergens last van heb.
Dan zou ik gewoon voor een ander merk gaan. Het is niet zo vreemd dat bepaalde mobo-geheugen combinaties gewoonweg niet lekker wil werken :)

• Notna
  • Registratie: November 2002
  • Laatst online: 16-08 19:21

Notna

Moderator General Chat / Wonen & Mobiliteit

Where are you?®

Ik zou idd andere merk geheugen doen. Je hebt het ook wel eens met vid kaarten, die gewoon niet samen willen werken met je mobo ;)

En het lijkt me niet dat je mobo niet meer als 256 mb geheugen wil vreten.

offtopic:
Als je zeker wil weten of die verkoper je geen oor aannaait, moet je er een 'tekentje'op je geheugen zetten. Vervolgens opsturen en het resultaat bekijken. :)

[ Voor 14% gewijzigd door Notna op 22-09-2003 21:56 ]

Xbox Live ID:Notna8310

Verwijderd

heb je dubbel sided geheugen of single sided? Sommige stjipsets kunnen niet met single sided geheugen om.

• BalusC
  • Registratie: Oktober 2000
  • Niet online

BalusC

Carpe diem

Onzin. Dan zou hij juist problemen moeten hebben met de hoeveelheid geheugen dat volgens de BIOS in de PC zit.

Verwijderd

Topicstarter
Ja, ander geheugen zou de oplossing kunnen zijn, echter heb ik nog garantie op het geheugen en de moederbord, echter verteld het berijf dat ze niet verantwoordelijk zijn voor de samenstelling.
Dus kost dit grapje me weer 100 euro.
Met het risico dat ik 100euro neerleg en achteraf blijkt het toch iets anders te zijn.

Verwijderd

Ja maar als het andere geheugen wel goed werkt... denk ik dat geheugen vervangen best een optie is. Doet dat "kapotte" geheugen het wel goed in een ander systeem?

• bobsnl
  • Registratie: December 2000
  • Laatst online: 26-06 09:56
heb je dubbel sided geheugen of single sided? Sommige stjipsets kunnen niet met single sided geheugen om.
.....
Onzin. Dan zou hij juist problemen moeten hebben met de hoeveelheid geheugen dat volgens de BIOS in de PC zit.
Absoluut geen onzin ... dit is namelijk een bekend 'probleem' met de i845-serie chipsets, waar dit moederbord ook onder valt!

[IMG]http://veloviewer.com/SigImage.php?a=1d38a&r=2&c=8&u=M&g=p&f=abcdefghij&z=a.gif[/IMG]

• smvs
  • Registratie: September 2000
  • Niet online
had laatst een pc die vastliep in memtest en heb dit opgelost door een bios update.
was een gigabyte i845pe bordje.

Verwijderd

Topicstarter
Heb eens bij Asus gekeken voor mijn Moederbord en bij DDR stond er dit

DDR memory support
The ASUS P4B533 and the Intel 845E chipset unlock the value of Pentium 4 technology with high-bandwidth DDR SDRAM. Supporting up to 2GB of PC2100/PC1600 and a peak bandwidth of 2.1GB/s, the P4B533 enables enhanced performance in multimedia applications, video, audio, 3D games and more.

Volgens mij wordt het geheugen niet ondersteund:
ik heb namelijlk
T.Y.I. DDR 512Mb PC333/PC2700

Of zie ik dit verkeerd? Hebben ze me gewoon het verkeerde geheugen verkocht?

• Voutloos
  • Registratie: Januari 2002
  • Niet online
333 geheugen draait prima op 266 hoor. Verdiep je anders in de materie.

{signature}

Verwijderd

Topicstarter
Dus Mijn geheugen is wel goed in combinatie met mijn moederbord,
Ik heb ook al een BIOS update gedraait en mijn geheugen is dubbel sided.

Wat zou dan het probleem kunnen zijn?

Verwijderd

Topicstarter
Ok, heb het geheugen in een andere PC getest, hier werkt deze wel goed.
Snap er niets meer van.

• Max|Burn
  • Registratie: Augustus 2001
  • Laatst online: 05-08 09:53

Max|Burn

-- .. ... .--- .- .-.-.-

als je zon pc als geheel koop mag je toch verwachten dat het geheugen bij mobo past (?)
of heb je zelf t merk ram gekozen. (dus was t a: zelfbouw 2: zelf gekozen en in mekaar laten zetten 3: een vaste config gekocht)
als het 3 is vind ik toch wel dat de leverancier ander ram erin moet zetten.

ma ma ma ma ma macron one

Verwijderd

Topicstarter
Goed nieuws, deze loopt bij een andere Pc ook vast, alleen duurt dat ietsjes langer.

Verwijderd

Wat dus waarschijnlijk wil zeggen dat als het geheugen "vol" loopt door een of andere app en dan stuit op een stukkie wat slecht is in het geheugen, waarop je pc vastloopt. Merkteken aanbrengen en opsturen en dan kijken of je wel "nieuw" geheugen krijgt :)
Pagina: 1