3com: spellen en streaming video

Pagina: 1
Acties:

• stokkom
  • Registratie: Augustus 2003
  • Laatst online: 07-08 22:18
Ik heb een 3com 54mbit netwerkje (router en PCMCIA-kaartje, en een D-link pc-kaart) aangesloten op een Zyxel modem. Nu heb ik de volgende problemen:

1. Als ik een spel speel bij Spelpunt.nl (gamepoint) dan raak ik de verbinding heel even kwijt en is het spel afgebroken.
2. Als ik het Journaal wil kijken bij omroep.nl dan loopt na een paar minuten de verbinden vast en blijft de buffer hangen op 50% en gebeurt er niks meer.

Deze problemen heb ik niet als ik met een UTP kabeltje zit te internetten.

Ik zie in de logfiles van mijn router dat mijn IP-adres elke 15 minuten wordt benaderd:
/09/22 20:54:57 : DHCP Client : Send Request, Request IP = 212.238.221.204
2003/09/22 20:54:57 : DHCP Client : Receive Ack from 212.238.220.1, Lease time = 1800

Is er iemand met dezelfde problemen?

Met vriendelijke groet,
Erik van Stokkom

• djluc
  • Registratie: Oktober 2002
  • Laatst online: 16:31
Heb je niet gewoon een te korte lease tijd ingesteld? Verder mogen groetjes niet volgens de FAQ ;)

[ Voor 30% gewijzigd door djluc op 22-09-2003 21:33 ]

• YellowCube
  • Registratie: December 2001
  • Laatst online: 17:05

YellowCube

Wait...what?

Misschien kun je iets meer info geven. Welke router heb je precies, welk OS draai je etc.
Daarmee wordt het voor andere mensen iets makkelijker om met eventuele oplossingen en suggesties aan te komen.

Heb je al gekeken bij 3Com of je er meer info over kunt vinden. Misschien is het een bekend probleem en is er een firmware update voor het probleem.

Ik heb zelf een 11 Mbit router en als ik bijv. draadloos een MP3 vanaf een andere machine wil draaien valt ie ook om de zoveel tijd weg. Er is voor zover ik weet geen oplossing voor dat specifieke probleem.

Die logfile mededelingen zijn volgens mij gewoon van het feit dat jij een dynamisch IP adres krijgt van je provider dat om de 30 minuten (leasetime= ) "ververst" wordt.

als ik het mis heb hoor ik het wel

Je hoeft trouwens geen groeten te doen...is hier niet nodig omdat we van die aardige mensen zijn die elkaar continue de groeten doen.

edit:

djluc: je leasetijd wordt toch vanaf de provider ingesteld?

[ Voor 5% gewijzigd door YellowCube op 22-09-2003 21:41 ]

My doctor says that I have a malformed public-duty gland and a natural deficiency in moral fibre and that I am therefore excused from saving the world

• Plofkotje
  • Registratie: Oktober 2002
  • Laatst online: 22-02-2025
YellowCube schreef op 22 september 2003 @ 21:37:
blaat
edit:

djluc: je leasetijd wordt toch vanaf de provider ingesteld?
Als je goed leest, zegt hij dat hij in de logs van zijn router ziet dat hij een nieuwe DHCP lease aanvraagt.

Ik denk dat de lease die je router geeft te kort is.

• YellowCube
  • Registratie: December 2001
  • Laatst online: 17:05

YellowCube

Wait...what?

dat van die log had ik begrepen, maar voor zover ik weet wordt die tijd toch bepaalt door je provider? Die hebben aan hun kant toch ingesteld hoe lang die leasetijd is?
Of doe je dat op je router?

Ik heb er hier namelijk 2 staan en op geen van beide kan ik de leasetijd bepalen.

My doctor says that I have a malformed public-duty gland and a natural deficiency in moral fibre and that I am therefore excused from saving the world

Verwijderd

Aan het ip adres zie ik dat hij Demon heeft, en die hebben inderdaad hun leasetijd op 15 minuten staan...
Pagina: 1