[mobo] 8rda+ OPTICAL Audio werkt niet.

Pagina: 1
Acties:

• poing
  • Registratie: Juli 2001
  • Niet online
Vroeger had ik geluid via men gewone hoofd telefoon maar deze week kwam men spdif bracket van epox toe dus wou ik die aan mijn stereo hangen maar ik hoor niets.

- Kaartje in pc gestoken, aan SPDIF pinnetjes gehangen
- Optical out pc naar optical in van stereo
- Stereo op juiste mode gezet
- hoor niets

Stereo werkt, alleen weet ik niet of optical werkt, zal wel, hij is 2 maand oud.

Geluid pc werkte via hoofd telefoon, nu nog, maar niet via optical :(

Hoe troubleshoot ik dit of weet iemand wat ik fout doe? Ik heb nog nooit optical gebruikt vandaar...

• Brothar
  • Registratie: Oktober 2000
  • Laatst online: 04-02 09:14

Brothar

meester

instellingen ? dipswitch of softwarematig ? Bios ?
Ikken je moederbord niet, maar ik zou dat even nagaan.
Wat vertelt je manual ?

Op mijn AC-3 versterker moet ik de digitaal-in apart inschakelen (dus check die manual ook maar 's. Ondertussen zal ik proberen iets te weten te komen over je mb).

[ Voor 50% gewijzigd door Brothar op 22-09-2003 21:26 ]

eagle

• poing
  • Niet online
Helemaal niets over deze bracket, ook niets te vinden op internet. Gewoon dat je het op de spdif pinnetjes moet pluggen en in de software het aantal speakers moet kiezen.

• poing
  • Niet online
Moet er geen licht uit dat draaidje komen langs de kant van de stereo?

• Brothar

Brothar

meester

Check ook even je versterker (lees mijn edit).
Hier zal ik straks editten het resultaat van wat ik vind over je mb.

eagle

• poing
  • Niet online
Versterker zou gewoon moeten werken als je kabel in plugt en het op digital in zet. Dan zou die BTW 5.1 of DTS (naar gelang software instelling) moeten detecteren maar hij doet niets.

Verwijderd

Misschien handig om in het nForce bedieningspaneel (van het geluid etc..) de digitale uitgang aan te zetten?? Vinkje bij digitale output aanzetten.
Mij lijkt dat dit t probleem is. Of heb je dit al gedaan?
Ik heb tzelfde mobo. Bij mij werkt de digitale uitgang wel (coaxiaal heb ik m aangesloten)
Hoe kom je trouwens aan dat bracket? Ik krijg overal te horen dat t niet verkrijgbaar is...

• poing
  • Niet online
Verwijderd schreef op 22 September 2003 @ 21:37:
Misschien handig om in het nForce bedieningspaneel (van het geluid etc..) de digitale uitgang aan te zetten?? Vinkje bij digitale output aanzetten.
Mij lijkt dat dit t probleem is. Of heb je dit al gedaan?
Ik heb tzelfde mobo. Bij mij werkt de digitale uitgang wel (coaxiaal heb ik m aangesloten)
Hoe kom je trouwens aan dat bracket? Ik krijg overal te horen dat t niet verkrijgbaar is...
Epox support heeft me een lijst van shops gegeven waar te bestellen. Optical en Coax out.

Is aangevinkt in het nforce pannel hoor, dat is juist het rare aan de hele zaak.

• Brothar

Brothar

meester

De nforce op Asus A7N8X heeft een testmogelijkheid. Kun je zoiets draaien (lijkt er haast op dathe "line-out" uit-gevinkt staat.

eagle

• poing
  • Niet online
Ik ben hier teweten gekomen dat er een ledje op die printplaat moet branden en dat doet hij niet, dus ik denk dat hij stuk is, kan gewoon niet anders

Verwijderd

poing schreef op 22 September 2003 @ 21:40:
[...]

Epox support heeft me een lijst van shops gegeven waar te bestellen. Optical en Coax out.

Is aangevinkt in het nforce pannel hoor, dat is juist het rare aan de hele zaak.
Zou je me die lijst misschien ff kunnen melen (zie profile voor adres) ? En hoeveel zo'n bracket +/- kost? Ik wil namelijk ook graag zo'n ding.

Heb nu gewoon een kabeltje direct van de pinnetjes naar coax ingang van stereo lopen. Werkt perfect, maar ik wil optisch voor de md-recorder...

Verwijderd

poing schreef op 22 September 2003 @ 21:47:
Ik ben hier teweten gekomen dat er een ledje op die printplaat moet branden en dat doet hij niet, dus ik denk dat hij stuk is, kan gewoon niet anders
Je weet zeker dat ie goed is aangesloten? en dus ook voeding krijgt? Als t ledje niet brand, zou ik denken aan dat er geen spanning op staat. Je hebt vast alles al gecontroleerd, maar tis maar een ideetje...

• Brothar

Brothar

meester

Zit het stekkertje op het moederbord misschien 180 graden gedraaid ?
(waardoor er geen spanning o komt, en dus geen signaal)

eagle

Pagina: 1