Ik ben al een anderhalf jaar in het bezit van een grafisch LCD (uit dit topic). En hij heeft altijd goed gewerkt. Ik heb er zelf nog een complete Winamp plugin voor geschreven (herinnerd iemand zich WoL?). Maar nu ben ik gaan studeren en ben dus verhuist. Toen heeft hij wel een jaar in de kast gelegen, maar vandaag ben ik hem toch maar weer gaan aansluiten.
Alles lijkt nog goed te gaan tot dan toe (zelfs m'n oude AT-voeding deed het nog goed). M'n reset levert een net streepje op, maar als ik dan ga testen krijg ik een vreemd probleem: niet alle commando's komen aan. Dit kan verschillende gevolgen hebben:
- Initialisatie werkt al niet, ik krijg gewoon helemaal niets te zien
- Missen stukken tekst, of gewoon corrupte tekst
- Grafisch compleet verneukt
- Elke combinatie van het bovenstaande
Ik heb dus al even zitten zoeken in al die oude topics over deze LCD en dit heb ik al geprobeerd:
- LPT instellingen veranderen. Letterlijk alles geprobeerd, maar alleen ECP levert nog een beetje leesbaar iets op
- Extra pauzes in m'n code ingevoegd => alleen nog meer verneukt
- Andere programma's geprobeerd => allemaal hetzelfde probleem
- Proberen die status in m'n code te lezen => blijft oneindig hangen, oftewel de status wordt nooit goed
Dus ik ben er nu even uit
Weet iemand van jullie nog een andere oplossing???
Alles lijkt nog goed te gaan tot dan toe (zelfs m'n oude AT-voeding deed het nog goed). M'n reset levert een net streepje op, maar als ik dan ga testen krijg ik een vreemd probleem: niet alle commando's komen aan. Dit kan verschillende gevolgen hebben:
- Initialisatie werkt al niet, ik krijg gewoon helemaal niets te zien
- Missen stukken tekst, of gewoon corrupte tekst
- Grafisch compleet verneukt
- Elke combinatie van het bovenstaande
Ik heb dus al even zitten zoeken in al die oude topics over deze LCD en dit heb ik al geprobeerd:
- LPT instellingen veranderen. Letterlijk alles geprobeerd, maar alleen ECP levert nog een beetje leesbaar iets op
- Extra pauzes in m'n code ingevoegd => alleen nog meer verneukt
- Andere programma's geprobeerd => allemaal hetzelfde probleem
- Proberen die status in m'n code te lezen => blijft oneindig hangen, oftewel de status wordt nooit goed
Dus ik ben er nu even uit