Toon posts:

Beginnend Webdesign

Pagina: 1
Acties:
  • 166 views sinds 30-01-2008

Verwijderd

Topicstarter
Ik ben 16 jaar en zit nog op school,

Ik wil graag websites voor andere mensen/bedrijven gaan maken/beheren (niet gelijk professionele sites, maar ongeveer vergelijkbaar met de door http://www.paradog.nl gemaakte sites). Ik heb al vaker een site in elkaar gezet

Ik heb een aantal vragen hierover.

1. Moet ik me hiervoor inschrijven bij de KvK ?

2. Wat kan ik voor een site vragen ?

> Ik zag dat paradog voor de sites €500 starttarief rekend voor het verzorgen van de domeinnaam,het plaatsen van de website op de server en het aanmelden bij een groot aantal van de belangrijkste zoekmachines.

3. Moet ik me nog ergens anders aanmelden/inschrijven ?

als me nog andere vragen invallen zal ik die alsnog stellen

[ Voor 4% gewijzigd door Verwijderd op 22-09-2003 21:10 ]

• coubertin119
  • Registratie: Augustus 2002
  • Laatst online: 20-08 15:43
Van vraag 1 en 3 weet ik niks, maar vraag 2 hangt puur af van je capaciteiten. Lees vooral ook eens de P&W FAQ, daar staat een klein beetje uitleg over "wat kan ik hiervoor vragen" :).

P&W FAQ - Hoeveel kan ik vragen voor ...?

[ Voor 18% gewijzigd door coubertin119 op 22-09-2003 21:11 ]

Skat! Skat! Skat!

• André
  • Registratie: Maart 2002
  • Laatst online: 19-08 12:30

André

Analytics dude

Als jij zoiets gaat doen als bedrijf zijnde moet je wel een kvk nummer hebben, ivm belasting enzo. En dan ben je klaar dacht ik.

• ixi
  • Registratie: December 2001
  • Laatst online: 04-08 21:43

ixi

1: Ja, dit moet op naam van je ouders aangezien je nog geen 18 bent.
2: Wat je wilt. Kijk hoeveel tijd je ongeveer kwijt bent en dat maal je gewenst uurloon.
3: Misschien handig als je bij een hosting-bedrijf een reseller-account neemt, zo kan je je klanten ook hosting aanbieden en er zo ook nog wat aan verdienen.

• dArtagnan
  • Registratie: Mei 2002
  • Laatst online: 15-07 20:09

dArtagnan

Een voor allen, allen voor een

Als je wilt werken onder de noemer van een bedrijf (wit) hoeft je eigenlijk alleen aan te melden bij de Kamer van Koophandel als Eenmanszaak. Hier heb je geen startkapitaal voor nodig.
1. Ik ben 16 jaar oud en wil graag een eigen bedrijf gaan beginnen, mag dat?
Ja, in principe mag je een bedrijf beginnen en kun je je laten inschrijven bij de kamer van koophandel. Maar let op: je bent nog minderjarig en daarom ben je volgens de wet niet handelingsbekwaam. Je ouders zijn dus aansprakelijk voor jouw zakelijke handelingen.

Er bestaat wel de mogelijkheid om handlichting aan te vragen bij de kantonrechter als je tussen de 16 jaar en 18 jaar oud bent. Door de verkregen handlichting mag je als minderjarige eigenaar van een bedrijf bepaalde rechtshandelingen voor je bedrijf verrichten, net als een meerderjarige. Met andere woorden: door handlichting aan te vragen wordt je handelingsbekwaam en ben je zelf aansprakelijk voor de zakelijke rechtshandelingen en niet je ouders.

Verwijderd

Topicstarter
Dus als ik me bij de KvK aanmeld, kan ik verder doen wat ik wil???
Koraalduivel schreef op 22 September 2003 @ 21:19:
Als je wilt werken onder de noemer van een bedrijf (wit) hoeft je eigenlijk alleen aan te melden bij de Kamer van Koophandel als Eenmanszaak. Hier heb je geen startkapitaal voor nodig.

[...]

Verwijderd

Je kan ook gewoon niet officieel voor wat mensen een siteje bouwen hoor. Vind de KvK niet erg

Verwijderd

Topicstarter
Verwijderd schreef op 22 September 2003 @ 21:24:
Je kan ook gewoon niet officieel voor wat mensen een siteje bouwen hoor. Vind de KvK niet erg
en hoe krijg je bekendheid bij die mensen dan

Verwijderd

Verwijderd schreef op 22 september 2003 @ 21:21:
Dus als ik me bij de KvK aanmeld, kan ik verder doen wat ik wil???
Nee, zeker niet. De KvK en Belastingdienst staan namelijk helemaal los van elkaar. Je zult dus ook nog de papieren van de Belastingdienst in moeten vullen, een aantal vragen of je verwachte omzet en winst. Aan de hand daarvan en nog wat zaken (aantal opdrachtgevers etc) bepalen ze of de *belastingdienst* je ook als een bedrijf ziet. Zoja heb je dus een BTW nummer nodig en moet je belasting gaan betalen. Dit verhaal staat geloof ik ook ergens op de website van de KvK.
Verwijderd schreef op 22 September 2003 @ 21:24:
De KvK zal het inderdaad niets uitmaken, de Belastingdienst echter wel. Zodra jij voor geld aan de slag gaat zul je meestal belasting moeten betalen. Die vinden het dus zeker wel een probleem.

Zie ook nog dit, afkomstig van de website van de KvK:
Ik ga voor mezelf beginnen, moet ik mij ook aanmelden bij de Belastingdienst of doet de kamer van koophandel dat?
Nee, u moet zelf contact opnemen met de Belastingdienst in uw regio en het formulier "Opgaaf gegevens startende ondernemers" aanvragen. Na inlevering van het formulier ontvangt u binnen een paar weken bericht voor welke belastingen u geregistreerd bent: de inkomstenbelasting, de BTW en/of de loonbelasting. Ook wordt aan de hand van deze opgaaf beoordeeld of u in aanmerking komt voor het ziekenfonds (belastbaar inkomen in 2003 onder de € 20.250) en de WAZ (Wettelijke Arbeidsongeschiktheidverzekering Zelfstandigen).

[ Voor 50% gewijzigd door Verwijderd op 22-09-2003 21:29 ]

• We Are Borg
  • Registratie: April 2000
  • Laatst online: 21:41

We Are Borg

Moderator Wonen & Mobiliteit / General Chat
Verwijderd schreef op 22 september 2003 @ 21:24:
Denk het wel. Niet officieel is zwart werken.

Wie zijn daar op tegen:

- De belastingdienst. Die loopt geld mis
- De mensen die wel netjes belasting betalen en klanten kwijt raken aan zwart werkers.

Voor Zulukop: Zoek eens op google op bedrijf starten, daar kan je info vinden over wat je moet doen om bedrijf te starten.

* We Are Borg heeft zelf ook gezocht hiernaar tijdje geleden :)

Een kleine tip

Wil je serieus worden genomen door mensen die iets meer verstand hebben van websites? Haal dan die rechtermuis actie weg op je site. Staat erg amateuristisch

[ Voor 18% gewijzigd door We Are Borg op 22-09-2003 21:29 ]

• Jelmer
  • Registratie: Maart 2000
  • Laatst online: 22:57
Hoeveel tijd wil je er eigenlijk in gaan steken? Als je nl maar, pak m beet, 4 sites de eerste twee jaar mag maken, zou ik het gewoon freelance doen. Scheelt je een grote berg aan administratieve rompslomp en maak je de belastingdienst ook nog eens blij. (die hebben geen trek meer in die webdesignbedrijven die 1 a 2 opdrachten hebben en dan toch maar weer wegens tijdgebrek/te weinig opdrachten stoppen)

Verder is een KvK nr niet verplicht en kun je gewoon particulier of ziekenfonds bij je ouders meeverzekerd blijven (liep zelf destijds met die vraag rond :))

enne, bekendheid krijg je echt niet via de KvK, ja ok, een hoop spam van andere bedrijven, maar meer ook niet. Je zult toch echt zelf reclame moeten maken/contacten moeten hebben.

[ Voor 20% gewijzigd door Jelmer op 22-09-2003 21:32 ]

• Kimberly
  • Registratie: Juli 2002
  • Laatst online: 20-08 13:43
Hmm je mag nog wel even door oefenen met webdesign enzo als ik zo naar je site kijk..

Ben ook 16 en kan dr heel wat meer mee/van.

Intel 14700K | Asus ROG Strix z790 GAMING WIFI | 32GB 7200MHZ | ASUS ProArt RTX 4070 SUPER | Fractal North | CORSAIR RM750 | Samsung 2.5TB NVME | Samsung Odyssey G8 OLED

Verwijderd

Topicstarter
We Are Borg schreef op 22 September 2003 @ 21:26:
[...]

Denk het wel. Niet officieel is zwart werken.

Wie zijn daar op tegen:

- De belastingdienst. Die loopt geld mis
- De mensen die wel netjes belasting betalen en klanten kwijt raken aan zwart werkers.

Voor Zulukop: Zoek eens op google op bedrijf starten, daar kan je info vinden over wat je moet doen om bedrijf te starten.

* We Are Borg heeft zelf ook gezocht hiernaar tijdje geleden :)

Een kleine tip

Wil je serieus worden genomen door mensen die iets meer verstand hebben van websites? Haal dan die rechtermuis actie weg op je site. Staat erg amateuristisch
Welke site ? en welke rechtermuisknop actie
Voor de duidelijkheid... die paradog site is dus niet van mij he....
Ik nam het maar als voorbeeld omdat hij voor vrij simpele sites (kijk bij voorbeelden) toch nog €500 starttarrief vraagt

[ Voor 12% gewijzigd door Verwijderd op 22-09-2003 21:33 ]

• We Are Borg

We Are Borg

Oeps :X Dacht dat http://www.paradog.nl/ door jou was gemaakt :X

• dArtagnan

dArtagnan

Ik zou hier eens kijken. Daar staan waarschijnlijk de meeste antwoorden op je vragen.

Verwijderd

Deorgere schreef op 22 September 2003 @ 21:30:
Hmm je mag nog wel even door oefenen met webdesign enzo als ik zo naar je site kijk..

Ben ook 16 en kan dr heel wat meer mee/van.
:r :r :r :r :r :r :r

• Bor
  • Registratie: Februari 2001
  • Laatst online: 01:06

Bor

Coördinator Frontpage Admins / FP Powermod

01000010 01101111 01110010

Denk niet dat paradog zo veel klanten krijgt met zo'n website. Dat is gewoon hobby werk, no offence. Dan zijn er bedrijven die het beter doen voor het zelfde / minder geld.

Over Bor | Vraag & Aanbod feedback | Frontpagemoderatie Forum

Verwijderd

Waarom wil je toch zo graag voor jezelf beginnen? Zou je niet eerst wat ervaring opdoen, zodat je iets mooiers en beters kunt produceren dan Paradog?

Sorry, maar ik denk dat je een beetje naief bent als je denkt dat het jou wel gaat lukken. Heb je enig idee hoeveel bedrijfjes failliet zijn gegaan de afgelopen 2 jaar? Kun je zelf wel alles? Voor opdrachten zorgen, designen, webscripten. Heb je genoeg ervaring? Weet je genoeg van hosting, en e-mail?

Er zijn zoveel vragen te bedenken, en ik betwijfel of je er zelf wel goed over hebt nagedacht. Als ik met de weinige informatie die ik over je heb, een beeld van je moet vormen, dan kom je niet al te serieus over. Uit niets kan ik afleiden dat je je er serieus mee bezighoudt. Alleen je posthistory op GoT al.

Ga lekker solliciteren en part-time bij een webdesign bureautje werken, en besteed de andere helft van de tijd aan lezen, leren, uitzoeken en het uitdenken wat je nu eigenlijk wilt. :)
Rot jij ook weer even op dan? Verder reageer je ook nooit in W&G, en deze bijdrage schiet ook niet veel op.

[ Voor 12% gewijzigd door Verwijderd op 22-09-2003 21:36 ]

• sjaakaq
  • Registratie: September 2003
  • Laatst online: 13-08 23:00

sjaakaq

It might get loud

Op www.paradog.nl heb ik van rechtermuisknop-capriolen als pop-up boxes van '(c) paradog' oid heb ik echter geen last.
Wel amateuristich: ik werk op 800*600 en ik kan niet scrollen in het menu, enkel door alles te selecteren en naar boven te draggen..waardoor de layout wordt verneukt. Tevens sluiten de frames niet helemaal 100% goed aan...

[ Voor 5% gewijzigd door sjaakaq op 22-09-2003 21:37 ]

leoaq.fm // Jeune Loop

Verwijderd

Mensen, mensen, post eens een serieuze inhoudelijke reply. Dit is óók geen sitecheck topic...

• Freddy_Fish
  • Registratie: April 2002
  • Laatst online: 27-07 15:02

Freddy_Fish

de Verdwenen Zeewierzaadjes

Hmmz als je dan als echt bedrijf wil gaan beginnen, al eens gedacht aan legale software, want zodra je ingeschreven staat als bedrijf, kan je ook een controle verwachten. Ik zou het lekker klein en zwart houden zonder problemen. En ga je het wel redden met school enz, ik weet niet wat je voor opleiding doet, en hoeveel tijd je over hebt, maar in webdesign gaat toch best wel wat tijd zitten.

[ Voor 27% gewijzigd door Freddy_Fish op 22-09-2003 21:41 ]

Verwijderd

Verwijderd schreef op 22 September 2003 @ 21:26:
[...]

Nee, zeker niet. De KvK en Belastingdienst staan namelijk helemaal los van elkaar. Je zult dus ook nog de papieren van de Belastingdienst in moeten vullen, een aantal vragen of je verwachte omzet en winst. Aan de hand daarvan en nog wat zaken (aantal opdrachtgevers etc) bepalen ze of de *belastingdienst* je ook als een bedrijf ziet. Zoja heb je dus een BTW nummer nodig en moet je belasting gaan betalen. Dit verhaal staat geloof ik ook ergens op de website van de KvK.

[...]

De KvK zal het inderdaad niets uitmaken, de Belastingdienst echter wel. Zodra jij voor geld aan de slag gaat zul je meestal belasting moeten betalen. Die vinden het dus zeker wel een probleem.

Zie ook nog dit, afkomstig van de website van de KvK:

[...]
Ja hoor, en die vinden het erg als een 16jarig jochie voor wat vakantiegeld een siteje bouwt voor wat mensen uit het dorp

Verwijderd

Topicstarter
ik zeg niet dat ik een bedrijf wil beginnen ik wil gewoon sites bouwen voor anderen zonder alteveel gezeik dat ik me moet inschrijven bij de KvK enzo..

kort gezegt i need some money ;)
Freddy_Fish schreef op 22 September 2003 @ 21:38:
Hmmz als je dan als echt bedrijf wil gaan beginnen, al eens gedacht aan legale software, want zodra je ingeschreven staat als bedrijf, kan je ook een controle verwachten. Ik zou het lekker klein en zwart houden zonder problemen. En ga je het wel redden met school enz, ik weet niet wat je voor opleiding doet, en hoeveel tijd je over hebt, maar in webdesign gaat toch best wel wat tijd zitten.

Verwijderd

Verwijderd schreef op 22 September 2003 @ 21:42:
ik zeg niet dat ik een bedrijf wil beginnen ik wil gewoon sites bouwen voor anderen zonder alteveel gezeik dat ik me moet inschrijven bij de KvK enzo..

kort gezegt i need some money ;)

[...]
Daar hoef je je totaal nergens voor in te schrijven. Iedereen blij :D.

En reclame maken kun je alsnog wel hoor! mond op mond reclame of een brieffie in de supermarkt ofzo. Werkt perfect :D

• We Are Borg

We Are Borg

Verwijderd schreef op 22 September 2003 @ 21:38:
[...]

Ja hoor, en die vinden het erg als een 16jarig jochie voor wat vakantiegeld een siteje bouwt voor wat mensen uit het dorp
Hij wil dingen verkopen voor 500 euro per site en dat is de simpelste vorm die hij aanbied.

Denk je dat meneer de belastingdienst het niks uitmaakt? Ach, het is maar 500 euro de website. Denk ff na plz ;)

Ik ga hier niet in op het feit of het bedrijf succesvol wordt. Het gaat om het idee erachter

• OzBoz
  • Laatst online: 17-08 13:58

OzBoz

.:.H.:.I.:.P.:.

Jelmer schreef op 22 September 2003 @ 21:29:
Hoeveel tijd wil je er eigenlijk in gaan steken? Als je nl maar, pak m beet, 4 sites de eerste twee jaar mag maken, zou ik het gewoon freelance doen. Scheelt je een grote berg aan administratieve rompslomp en maak je de belastingdienst ook nog eens blij. (die hebben geen trek meer in die webdesignbedrijven die 1 a 2 opdrachten hebben en dan toch maar weer wegens tijdgebrek/te weinig opdrachten stoppen)
Sinds wanneer dacht je dat freelancers geen inkomstenbelasting gingen afdragen. Die zijn in principe ook gewoon eenmanszaal. Staat compleet los van startkapitaal. Dat is alleen nodig bij een BV en dat is totaal niet van toepassing.

Even naar reagerende op de TS, belasting afdragen is belangrijker dan KvK geneuzel. Maar gezien je leeftijd zou ik gewoon even zorgen dat je wat anders verzint. En dan bedoel ik niet zwart maar gewoon het opgeven op je Tj biljetje. Dan moet je er vanzelf ook inkomstenbelasting over betalen als ik me niet vergis.

Dat KvK verhaal zou ik fijn laten schieten, mensen die een serieus bedrijf willen (das een beetje de reden van de KvK) gaan niet naar iemand van 16 die net zindelijk is ;) das gewoon melig bedoeld. Maar KvK kost je geld en je hebt er in jou geval helemaal niets aan. Gewoon zorgen dat je netjes je inkomstenbelasting betaald, dan is er weiing aan het handje. Kun je geen facturen met BTW maken omdat je geen BTW nummer hebt maar ook dat is om dezelfde reden als KvK verhaal onzin.

edit: Moet me verder van het hart dat ik zelden zoveel onzin in 1 draad gezien heb. Wel, HK daargelaten.

[ Voor 4% gewijzigd door OzBoz op 22-09-2003 21:48 ]

My Fizion | My 3D prints | LinkedIn

Verwijderd

We Are Borg schreef op 22 September 2003 @ 21:46:
[...]

Hij wil dingen verkopen voor 500 euro per site en dat is de simpelste vorm die hij aanbied.

Denk je dat meneer de belastingdienst het niks uitmaakt? Ach, het is maar 500 euro de website. Denk ff na plz ;)

Ik ga hier niet in op het feit of het bedrijf succesvol wordt. Het gaat om het idee erachter
Hij vraagt ook of die 500 wel een redelijk bedrag is ;)

[ Voor 1% gewijzigd door Verwijderd op 22-09-2003 21:49 . Reden: Niet dus ]

• GambitRS
  • Registratie: Juni 2001
  • Laatst online: 13-06-2013

GambitRS

w00t

Freddy_Fish schreef op 22 september 2003 @ 21:38:
Ja, maar zo'n site als paradog maak je in een uurtje. Zeg nou zelf, beetje photosoepen beetje text invullen en even alles in bijvoorbeeld dreamweaver oid inplakken (of composer van netscape navigator, lekker gratis :P ) en klaar.

MechWarrior || Monsters Game

Verwijderd

Topicstarter
We Are Borg schreef op 22 September 2003 @ 21:46:
[...]

nee, ik wil er geen 500 euro voor vragen...
dat vraagt paradog ervoor (vrij amateuristische sites)
daarom heb ik dit topic ook geopend.... omdat die kerel met vrij makkelijke sites best veel geld verdient (voor een 16 jarige)

ik zie bij zijn voorbeelden dattie 20 sites heeft gemaakt
500x20 = 10000 , nou dan kun je als 16 jarig jochie wel even vooruit..

maar ik hoef er dus echt geen 500 euro voor want volgens mij zijn die sites die paradog maakt dat bij lange na niet waard !

• dArtagnan

dArtagnan

Als je alleen voor vrienden/bekenden/andere mensen een website wilt maken en er wat geld voor wil vragen lijkt het me niet echt noodzakelijk om je te registreren als bedrijf. Die zullen je ook niet gaan vragen om een factuur.

Voor bedrijven ligt dit wat moeilijker. Zij moeten namelijk dit wel verwerken in hun boekhouding en zullen ook graag willen weten door wie ze de site laten maken.

Als je het simpel wil houden moet je je gewoon beperken tot vrienden/bekenden/andere mensen. En echt rijk zul je er niet snel van worden. Als je echt geld wil hebben kun je het beter proberen als vakkenvuller e.d.

Verwijderd

Als je een voor bedrijf werk doet willen ze meestal een factuur met BTW. Je moet dus een BTW nummer aanvragen. Bij een lage omzet hoef je (tot een bepaalde drempel) de ontvangen BTW niet af te dragen. Wel moet je dit bedrag aangeven voor de inkomstenbelasting. Bij een zeer lage omzet kan je zelfs vrijstelling aanvragen voor het (anders verplicht) voeren van een administratie.

[ Voor 3% gewijzigd door Verwijderd op 22-09-2003 22:05 . Reden: aanvulling ]

• Wolfboy
  • Registratie: Januari 2001
  • Niet online

Wolfboy

ubi dubium ibi libertas

niet als echt bedrijf gaan werken tenzij je errug goed bent, en als ik het zo zie heb je nog veel te leren.

Vergeet ook niet dat deze markt redelijk vol zit, zeker met mensen die een beetje weten hoe ze met html moeten klooien, een paar scriptjes op de pagina zetten en verder niets kunnen.
Ik geef je weinig kans dat je hier echt een goedlopend bedrijf van kan maken.
Die site van je alleen geeft al een slechte indruk imho.

Blog [Stackoverflow] [LinkedIn]

Verwijderd

Wat blijft iedereen zeuren over zijn site. Hij heeft helemaal geen site!

Verwijderd

Topicstarter
voor de 2e keer, die site is niet van mij >:)
Wolfboy schreef op 22 september 2003 @ 22:04:
niet als echt bedrijf gaan werken tenzij je errug goed bent, en als ik het zo zie heb je nog veel te leren.

Vergeet ook niet dat deze markt redelijk vol zit, zeker met mensen die een beetje weten hoe ze met html moeten klooien, een paar scriptjes op de pagina zetten en verder niets kunnen.
Ik geef je weinig kans dat je hier echt een goedlopend bedrijf van kan maken.
Die site van je alleen geeft al een slechte indruk imho.

• sjaakaq

sjaakaq

It might get loud

Ik zie gigantische gouden bergen voor je:
ieder kneuterig bedrijfje wil tegenwoordig on-line. Die bedrijven hebben vaak nog minder smaak dan een afgelikte boterham, dus die zijn met elk kleurig, FX rijk webhoopje blij! Vraag gewoon 100 euro, pruts een standaard frameset in elkaar, zoek 2 hippe kleurtjes, kopieer wat info die zij je geven: KLAAR! De gemiddelde bezoeker is de 'oooooo ik heb mail van Ria over dat lekkere recept' 50 jarige stijlloze uitgezakte man/vrouw, die nog net weet waar de adresbalk voor is.

De opdrachtgever idem; die vraagt hooguit: "heeft de pagesite frame tabellen en webspace??" oid...je lult wat van bla.....frame....html...script...windows en hij/zij is tevreden.

Easy peasy

leoaq.fm // Jeune Loop

• kleautviool
  • Registratie: Mei 2003
  • Laatst online: 20-08 11:04
Ik lees hier dat iedereen zegt dat je je bij de KvK moet inschrijven, maar dit hoedt niet.
Ikzelf ben nu bezig met een aantal sites voor (bekende) bedrijven en wou me inschrijven bij de KvK om het allemaal een beetje legaal te houden, maar dit werd mij afgeraden bij de KvK zelf. Misschien ook om het feit dat ik niet echt serieus een webdesign bedrijf wou beginnen, en omdat het meer als hobby was en zeker geen intentie had om een bedrijf te beginnen. Maar over het algemeen had het volgens hem weinig nut. De medewerker waarmee ik daar een gesprek had heeft mij nadrukkelijk afgeraden mij bij de KvK in te schrijven, omdat ik toch niet zo gek veel omzet had. Ik moets me echter wel bij de belastingdienst inschrijven, maar KvK was (volgens hem) niet nodig.

[ Voor 20% gewijzigd door kleautviool op 22-09-2003 22:22 . Reden: wat vergeten ]

• SnoF
  • Registratie: Januari 2003
  • Laatst online: 20-07 17:34
Ach de belastingdienst gaat echt niet uitzoeken of je 2 sites in een jaar hebt gemaakt van 500 euro.. het kost ze meer om het uit te zoeken dan dat het oplevert.. laat staan de kosten om het uit te zoeken.. als je er nou 20 maakt is dat een andere zaak.. en je kan ook 'tijdelijk' op de loonlijst van een bedrijf staan, welke vervolgens belasting inhoud.. of je werkt als freelance 'journalist' en je verkoopt je informatie (site) door aan een bedrijf.. (dunno of dat veel belastingvoordeel oplevert..)

In ieder geval veel suc6 ermee! 8)7

PS
xou ff wachten met KvK en eerst s kijken of je wel bekendheid kan krijgen bij klanten en of je uberhaupt wel aardig wat klanten binnensleept.. KvK registratie kan dan altijd nog..

• Wolfboy
  • Registratie: Januari 2001
  • Niet online

Wolfboy

ubi dubium ibi libertas

sorry had verkeerd gelezen 8)7

maar nogmaals ik zou het als ik jouw was voorlopig nog zwart houden, als je merkt dat het een beetje begint te lopen dan kan je eventueel altijd nog een bedrijf ervan maken.

Maar zoals je op de site van DICK$NOR kan zien is het voor iedereen mogelijk om geld te vangen hiermee >:)

Blog [Stackoverflow] [LinkedIn]

Verwijderd

Het aanvragen van een BTW nummer is belangrijker dan een inschrijving KvK. KvK is niet verplicht, echter als je wilt inkopen (hard en software) bij de groothandel vragen ze altijd om een inschrijving KvK. Voor de inschrijving KvK moet je elk jaar contributie betalen.

[ Voor 14% gewijzigd door Verwijderd op 22-09-2003 22:27 . Reden: aanvulling ]

• sjaakaq

sjaakaq

It might get loud

Wow die dicksnor is wel EXTREEM lame zeg....

leoaq.fm // Jeune Loop

Verwijderd

Dicksnor is van niveau anno 1900. Het beste slechte voorbeeld.

[ Voor 5% gewijzigd door Verwijderd op 22-09-2003 22:33 . Reden: aanvulling ]

• Morax
  • Laatst online: 12-08 19:47
De KvK zal echt niet moeilijk doen als jij af en toe eens een site voor 50 euro maakt ofzo hoor :) Ik doe het zelf ook wel eens. Alleen als je met grote bedragen gaat werken en regelmatiger sites gaat maken, dan zou ik me inschrijven als ik jouw was, maar gewoon af en toe een site voor geld maken lijkt mij niets mis mee :)

Als dat wel zo was, dan zou dat betekenen dat elke dienst die jij iemand bewijst dat ook door een bedrijf gedaan zou kunnen worden (bijv. computer formatteren voor iemand en daar 15 euro voor krijgen ofzo, om het in de computersfeer te houden) je je daarvoor moet inschrijven bij de KvK en belastingsdienst, lijkt me niet echt handig :/
Dan zijn ze zelf meer geld kwijt aan administratiekosten dan dat ze aan je verdienen :P

[ Voor 27% gewijzigd door Morax op 22-09-2003 22:37 ]

What do you mean I have no life? I am a gamer, I got millions!

Verwijderd

Topicstarter
en die dicksnor verdient met die bagger nog geld ook ?? OFHOE :D

• OzBoz

OzBoz

Morax schreef op 22 September 2003 @ 22:32:
[...]

Je vergeet alleen alweer dat die site die in de startpost niet van hem is ;)

De KvK zal echt niet moeilijk doen als jij af en toe eens een site voor 50 euro maakt ofzo hoor :) Ik doe het zelf ook wel eens. Alleen als je met grote bedragen gaat werken en regelmatiger sites gaat maken, dan zou ik me inschrijven als ik jouw was, maar gewoon af en toe een site voor geld maken lijkt mij niets mis mee :)
Menschen menschen.. de KvK doet sowieso niet moeilijk.. zal hun een worst zijn of je ingeschreven staat. Ze verdienen niets aan je.
Verwijderd schreef op 22 September 2003 @ 21:50:
[...]

ik zie bij zijn voorbeelden dattie 20 sites heeft gemaakt
500x20 = 10000 , nou dan kun je als 16 jarig jochie wel even vooruit..
Ja.. en daar gaat dan 31.2% (ff uit mijn hoofd) inkomstenbelasting af. Misschien moet je je eens verdiepen in een onderneming in het algemeen. Je bent een jaar of 8 te laat begonnen. Bestel eest alvast het boek van bispublishers.nl Hoe start ik een ontwerppraktijk oid.

Dit draadje mag wat mij betreft op slot.. mensen die wel posten maar het niet weten, anderen daardoor op het verkeerde been zetten.

• OzBoz

OzBoz

SnoF schreef op 22 september 2003 @ 22:21:
Ach de belastingdienst gaat echt niet uitzoeken of je 2 sites in een jaar hebt gemaakt van 500 euro.. het kost ze meer om het uit te zoeken dan dat het oplevert..
Dat doen ze wel, zo werken ze altijd. Maakt niet uit wat het kost, dat gaat immers van de grote hoop.

• McVirusS
  • Registratie: Januari 2000
  • Laatst online: 21-08 10:46
Dit gaan nergens op uitlopen, leer van wat reeds gepost is en gebruik de search om nog meer antwoorden te vinden. Hopelijk is de topicstarter nu stuk wijzer geworden.
Pagina: 1

Dit topic is gesloten.