[Linux] Login eruit slopen?

Pagina: 1
Acties:
  • 26 views sinds 30-01-2008

• Thijsch
  • Registratie: Februari 2002
  • Laatst online: 01-01 18:43
Ha,

Ik heb een klein vraagje. Ik ben bezig met het samenstellen van een muziek computer, die dus gebruikt wordt om mp3s af te spelen. Nu wil ik deze op linux laten draaien, wat ook goed kan. Maar nu is het probleem dat je dan steeds moet inloggen.

Ik wil dus het login systeem bypassen, zodat als je hem aanzet hij gewoon gaat booten en meteen doorstart naar X (dat lukt wel maar het inloggen niet).

Gezocht heb ik al met de search en met google, maar duidelijke antwoorden niet gevonden?

Weet iemand hoe je het login systeem eruit kan halen?

• bazs2000
  • Registratie: November 2000
  • Laatst online: 24-04 15:03

bazs2000

Pixels zo groot als een atoom

Linux kun je installeren maar welke heb je erop staan?
Mandrake 9.0 of 9.1 loggen meteen in wanneer er maar één gebruikersaccount op staat. :)

Krankzinnige muziek vind je hier.

• Thijsch
  • Registratie: Februari 2002
  • Laatst online: 01-01 18:43
er staat nog niets op. Die PC zit in de planningsfase. Maar mijn persoonlijk faforiet is debian dus dat zal het waarschijnlijk wel worden.

• bazs2000
  • Registratie: November 2000
  • Laatst online: 24-04 15:03

bazs2000

Pixels zo groot als een atoom

Het staat er nog niet op, maar heb je het al geprobeerd?
Het kan goed zijn dat er automatisch wordt ingelogd want er zijn niet meer users waaruit gekozen moet worden. Misschien moet het wel met Debian maar dat weet ik weer niet. :)

Krankzinnige muziek vind je hier.

Verwijderd

in de rc.local een commandline mp3/ogg player in de bg forken

• blouweKip
  • Registratie: November 1999
  • Laatst online: 29-04 18:25
Je kunt dat wel met X (en een login/display manager zoals gdm), misschien gewoon X draaien (als je systeem niet te traag is)

"For my friends, anything; for my enemies, the law."

• elevator
  • Registratie: December 2001
  • Niet online

elevator

Officieel moto fan :)

Kan je niet je /etc/inittab aanpassen om in je gewenste runlevel bash (of ander programma) te starten ipv getty/login ?

• moto-moi
  • Registratie: Juli 2001
  • Laatst online: 09-06-2011

moto-moi

Ja, ik haat jou ook :w

ParaDot schreef op 22 September 2003 @ 20:41:Maar nu is het probleem dat je dan steeds moet inloggen.
Ik wil dus het login systeem bypassen, zodat als je hem aanzet hij gewoon gaat booten en meteen doorstart naar X (dat lukt wel maar het inloggen niet).
Dan moet je eens goed naar de opties kijken in gdm of kdm, daar staat toch echt tussen hoe je ervoor zorgt dat hij automatisch doorstart.
Maar waarom uberhaupt X gebruiken :?
Weet iemand hoe je het login systeem eruit kan halen?
Zie boven, en als je het hebt over de console login, kijk eens naar /etc/inittab ?

Anyways, dit is echt wel te vinden met google. Dus ga me alsjeblieft niet vertellen dat je al gezocht hebt, terwijl duidelijk blijkt dat je dat niet hebt gedaan ;)

Anyways --> slotje dus.

God, root, what is difference? | Talga Vassternich | IBM zuigt

Pagina: 1

Dit topic is gesloten.