Toon posts:

Schematische werking moederbord

Pagina: 1
Acties:
  • 221 views sinds 30-01-2008

Verwijderd

Topicstarter
Goedenaevond,

Ik loop nu stage en ik wou mijn stageverslag over het moederbord doen, dus zoals dit schematisch werkt. Ik weet er zelf nog niet zo heel veel van, daarom heb ik het ook gekozen want het lijkt me wel interessant.

Ik dacht oh, ik ga even googlen, dan vind ik wel wat maar het enige wat ik vind is plaatjes met aangegeven waar de BIOS, de CPU en de PCI sloten zitten :Z

Heeft er iemand een schematische weergave of beschrijving van hoe de componenten onderling communiceren, dus hoe het moederbord een signaal afhandelt, welke componenten achter elkaar aan de beurt komen om hun deel van het proces te verrichten, etc. Het hoeft niet heel gedetailleerd, een beetje algemeen het liefst omdat het anders veel te veel informatie wordt ;)

Bij voorbaet danck :*)

• Joen
  • Registratie: Juli 2003
  • Laatst online: 02-08 15:24
T scheelt: ik dee er een half jaar over om het te leren op school tijdens de lessen hardware.
Veel suc6 er mee dus. (kun je niet een eenvoudigere opdracht doen?)

• The Eagle
  • Registratie: Januari 2002
  • Laatst online: 09:18

The Eagle

I wear my sunglasses at night

Denk dat je die schematische weergaves van mobo's wel bij de grote mobo-producenten (asus, abit, msi, etc) moet kunnen vinden op hun site. Verder zou ik als ik jou was eens op zoek gaan naar artikelen van PC bladen...ik weet dat PC-active een aantal jaar terug de complete werking van een mobo heeft uitgelegd bij een test, en verder zul je op de website van de C't ook wel het e.e.a. kunnen vinden

Al is het nieuws nog zo slecht, het wordt leuker als je het op zijn Brabants zegt :)

• BalusC
  • Registratie: Oktober 2000
  • Niet online

BalusC

Carpe diem

GoT is geen huiswerkhulpforum :)
Vraag je leraar om tips qua bronnen.

Dit topic is gesloten.