mp3 jukebox met web-interface en afstandsbediening

Pagina: 1
Acties:
  • 51 views sinds 30-01-2008

• cor-gijs
  • Registratie: Maart 2000
  • Laatst online: 05-04 20:53

cor-gijs

Dig further for bigger hole

Topicstarter
ik zoek voor op een ouwe bak een mp3-jukebox die met een web-interface maar ook met een afstandsbediening werkt.
het is dan de bedoeling dat via de webinterface de mp3-tjes geselecteerd worden ed., en dat er met de afstandsbediening eventueel door/teruggespoeld kan worden.
het gaat om een cyrix 100mhz met 32 mb mem en een soundblasterdingetje erin. ik draai debian 3.0 met kernel 2.4.18 (met volgens mij nog een 13 daarachter, maar da's vast niet zo belangrijk).ik heb mpg321 al geinstalleerd.
is het mogelijk om met een afstandsbediening door te zappen in een lijst mp3-tjes die door een web-based interface wordt bijgehouden?

There is no adequate defense, except stupidity, against the impact of a new idea.

• cor-gijs
  • Registratie: Maart 2000
  • Laatst online: 05-04 20:53

cor-gijs

Dig further for bigger hole

Topicstarter
kan misschien een beetje verkeerd overkomen, daarom:
dit is dus geen boodschappenlijstje, zo van: doe mij zo'n progje.
ik ben benieuwd of iemand zo'n progje kent, of iemand die mij kan vertellen of het mogelijk is en hoe ik het kan regelen.

There is no adequate defense, except stupidity, against the impact of a new idea.

• The Eagle
  • Registratie: Januari 2002
  • Laatst online: 18:13

The Eagle

I wear my sunglasses at night

Heb je hier iets aan (als linux-gebruiker moet je dat wel aanspreken) ;)
http://www.geexbox.org/en/index.html

Al is het nieuws nog zo slecht, het wordt leuker als je het op zijn Brabants zegt :)

• voodooless
  • Registratie: Januari 2002
  • Laatst online: 13:40

voodooless

Sound is no voodoo!

Je wil dus via de cyrix MP3's afspelen die je via het web kunt selecteren? Tuurlijk kan dat. Je hebt denk ik net zo simpel zelf wat in elkaar geflanst denk ik... op de console kun je met mpg123 mp3's afspelen met zo min mogelijk resources. Je kunt dan een PHP proggie schrijven om het geheel te beheren...

Afstandsbediening kan ook, en is ook niet zo heel moeilijk, denk alleen dat de koppeling tussen webinterface en afstandsbediening niet zo makkelijk gaat worden.

BTW... er is een edit knop!

En @ The_Eagle: wat heeft ie daar nu aan.. dit is niet via een web interface, en zijn systeem specs komen niet echt met dat overeen wat nodig is.

[ Voor 20% gewijzigd door voodooless op 22-09-2003 20:28 ]

Do diamonds shine on the dark side of the moon :?

• ZaWoot
  • Registratie: April 2002
  • Laatst online: 27-02 19:49

ZaWoot

Red Is The Color

Ik gebruik zelf Zina in een netwerkje, alles draait dus mooi in een webinterface in een database, en heeft leuke funties. Voor het afspelen wordt gebruikt gemaakt van (in mijn geval) Winamp.
Heb er zelf geen ervaring mee maar volgens mij is het niet moeilijk om met de AB Winamp te besturen.

Afbeeldingslocatie: http://www.pancake.org/images/zina_art_lp-sm.jpg
http://www.pancake.org/zina.html

EDIT:

}:O Mmmz niet naar de requirements gekeken :o

[ Voor 7% gewijzigd door ZaWoot op 22-09-2003 20:37 ]

• A_L
  • Registratie: Juni 2001
  • Niet online

A_L

Ik heb wel goede verhalen gehoord over GiantDisc. Het is een muziek database waarbij je een Palm-handheld als afstandsbediening gebruikt. (ook voor zoeken etc.) Het heeft volgens mij niet een web-interface. Maar het is zeker wel het bekijken waard.

Verwijderd

NOS policy - updated 01/04/03

Kijk eens in de mp3 frontend secties van freshmeat en sourceforge. Een topic gevuld met "dit is goed" of "dat is goed" draagt weinig bij aan dit forum. Tevens had je zelf wel wat meer voorwerk kunnen verrichten. Als je er een fatsoenlijke discussie van kunt maken, ben je welkom om dat te doen, maar niet op een opsom manier. Op slot.
Pagina: 1

Dit topic is gesloten.