Toon posts:

autostart dod server

Pagina: 1
Acties:

Verwijderd

Topicstarter
Hallo,
Ik wil graag, dat als ik op mijn dod icoontje klik dat dod automatisch een dedicated internet server aanmaakt. Ik heb op de dayofdefeat site gezocht, maar daar stond niets over dit probleem. Ik heb wel een andere opdracht regel gevonden:

C:\Games\hl-2\SeverDoc\serverdoc.exe C:\HLserver\hl2\hlds.exe -console -game dod -port 27016 +maxplayers 18 +map dod_caen +exec server.cfg

Met deze regel start er wel een server op, maar geen dedicated. Weet iemand misschien hoe ik dit moet doen??? alvast bedankt

Server:
windows 98
pentium 3 8oo
512 mb ram

• Crash
  • Registratie: Oktober 2001
  • Laatst online: 16:08
denk dat je dan een .bat file aan moet maken :)
tenminste, zo deden wij het voorheen altijd met CS
zal eens kijken of ik nog ergens een voorbeeldje heb

Verwijderd

code:
1
2
3
4
@echo off
:banaan
hlds.exe -console -game dod -port 27015 -noipx +ip x.x.X.x +set sv_password password +log on +maxplayers xx +map mapnaam
goto banaan

Zo draai je toch echt wel dedicated server hoor :)

Verwijderd

Topicstarter
moet alles tussen die twee lijnen in een bestandje worden opgeslagen die je dan start na het booten?

• Hahn
  • Registratie: Augustus 2001
  • Laatst online: 19:35
Verwijderd schreef op 22 September 2003 @ 22:55:
moet alles tussen die twee lijnen in een bestandje worden opgeslagen die je dan start na het booten?
Dat kan je doen, maar het lijkt me een beetje onzinnig om dat bestandje in een loop te zetten zoals ie er staat. Eén keer de server opstarten lijkt me toch wel genoeg? :)

The devil is in the details.

Verwijderd

MaRc0 schreef op 22 september 2003 @ 23:08:
[...]

Dat kan je doen, maar het lijkt me een beetje onzinnig om dat bestandje in een loop te zetten zoals ie er staat. Eén keer de server opstarten lijkt me toch wel genoeg? :)
zo start ie ook 1 X hoor :)
dit is juist makkelijk, in geval van een server crash word ie automatisch opnieuw opgestart ;)

Mooiste zou dan zijn om het zo te doen :

code:
1
2
3
4
5
echo off
:banaan
hlds.exe -console -game dod -port 27015 -noipx +ip x.x.X.x +set sv_password password +log on +maxplayers xx +map mapnaam
copy server.log servercrash.log
goto banaan

en ja, deze gegevens moet je gewoon even in een je texteditor knallen en dan bijv. opslaan als runserver.bat :)

[ Voor 11% gewijzigd door Verwijderd op 22-09-2003 23:16 ]

• Hahn
  • Registratie: Augustus 2001
  • Laatst online: 19:35
Aah ik had niet gelet op de echo off, of beter gezegd, ik wist niet precies wat dat deed :+

Maar als het werkt is het in iedergeval een mooie oplossing _o_

The devil is in the details.

Pagina: 1