EXCH 5.5 Domain name required for sender address ?

Pagina: 1
Acties:

• harissa
  • Registratie: Juni 2002
  • Laatst online: 31-01-2022
Ik krijg op mijn Echange 5.5 sp4, Win2k de volgende NDR als NDR:
----------
The following recipients did not receive the attached mail. Reasons are listed with each recipient:

<a@b.nl> a@b.nl
MSEXCH:IMS:ORG:SITE:SERVER 3553 (000B09AA) 553 5.5.4 <a@b.nl>... Domain name required for sender address

The message that caused this notification was
--------------------

Normaal is de afzender postmaster@domein.nl. Ik vermoed dat daar iets niet goed gaat. Ik heb recent alles verplaatst naar een nieuwe server met een nieuwe naam, en het heeft enkele weken wel goed gewerkt. Na een reboot werkt het opeens niet meer, en ik heb al vaker gereboot. Hoe krijg ik de NDR's weer de deur uit?

• Arno
  • Registratie: Juli 2000
  • Laatst online: 24-02 09:03

Arno

PF5A

Ik denk dat we je beter kunnen helpen als je meer informatie met ons deelt, zoals eventlog entries ;)

"Supercars are made to mess around with G-forces, hypercars are made to mess around with G-strings"
Jeremy Clarkson

• harissa
Traag:

OK. Hier volgen meer gegevens.

Eerst heb ik via deze metode een nieuwe server opgezet in een bestaande Site volgens http://www.swinc.com/resource/exch_faq_appxa.htm

Na het moven van de mailboxen en public folders van de oude naar de nieuwe server de oude server uitgezet, maar nog niet uit de Site verwijderd. Ik kreeg in de appl-log de volgende melding:

An RPC communications error occurred. Unable to bind over RPC. Locality Table (LTAB) index: 49, NT/MTA error code: 1722. Comms error 1722, Bind error 0, Remote Server Name OUDESERVER [MAIN BASE 1 500 (null)] (14)

Dat leek me logisch. Ik wou de server nog niet verwijderen, om te kijken of alles lekker werkt. Alles werkte goed voor ca. 10 dagen. Toen kreeg ik het proleem van de NDR.

Vandaag weer de oude aangezet. Het probleem met de NDR bestaat niet meer. Ik kan ook niks vinden op de oude server wat te herleiden is tot de NDR.

Voldoende zo ? Als je nog meer wilt weten hoor ik het wel.

Mutsje:

De codes 5.5.3 Too many recipients en/of 5.5.4 Invalid command arguments kan ik niet plaatsen bij de NDR. Gewone mail verzenden gaat wel, ook naar meerdere ontvangers.

• mutsje
  • Registratie: September 2000
  • Laatst online: 19-02 13:21

mutsje

Certified Prutser

261251 kijk deze even na. op Eventid 1722 kun je op www.microsoft.com/technet nog meer vinden. Dit is wel de basis van je problemen.

• harissa
Voor het archief:

Geen problemen meer. Oplossing: deinstallatie van de Exchange Server op de oude server en het verwijderen van de oude server uit de Site.

Alles werkt weer nominaal.
Pagina: 1