Hallo allemaal,
Op http://merkestein.op.het.net/watercooling.htm staat een uitgebreid verslag over mijn vrijwel afgeronde waterkoeling project (kon niet wachten om hem te laten zien
) met een heleboel foto's. Laat me even weten wat jullie er van vinden. Hopelijk hebben anderen ook wat aan de uitleg die ik erbij geef. Mocht je nog aanvullingen willen dan hoor ik die ook graag.
Ff een korte samenvatting:
Mijn PC bevat de volgende (voor de wc setup belangrijke) onderdelen:
- Abit NF7-S rev 2.0 motherboard (mobo)
- AMD Barton 2800+
- Leadtek Geforce 4 Ti 4600
Ik heb de volgende onderdelen gebruikt (heb expres voor standaardonderdelen gekozen omdat ik persoonlijk van een cleane look houd en het dus niet zag zitten om bijv. een sloopradiator te gebruiken). Ik heb de blokken en radiator in Amerika gekocht. Heeft me heeeeeel erg veel geld bespaard
De rest komt uit NL (XXLcase, Freezing Hardware, TweakStore):
- DangerDen Maze 4 CPU block (stainless steel hold down)
- DangerDen Maze 3 GPU block (stainless steel hold down)
- DangerDen Maze 3 Chipset block (stainless steel hold down)
- BlackIce Extreme radiator
- Eheim 1048 pump
- LiquidIcer reservoir
- Innovatek PumpControl
- Klax 1/8 hose (3 meters)
Ik ben erg tevreden over het resultaat. De temps zijn idle 38 en stressed 45. Dat lijkt hoog, maar de 120mm fan om mijn radiator draait zo langzaam door het gebruik van een Zalman Fanmate dat die soms niet eens wil starten bij het aanzetten van de pc
. Dus daar zit nog een heleboel potentieel in voor het overclocken. Verder vind ik het er best wel strak uitzien. Alleen jammer van de slang die niet al te best is (Klax) en verschrikkelijk snel knikt. Vandaar de grote bochten. Maar dat ziet er in het donker wel weer aardig uit.
Verder wil ik nog koelblokjes aanbrengen op mijn mosfets en video card, vmod en vdimm mod doen op het mobo. En wellicht de voeding nog modden zodat de 3,3 V nog wat sterker wordt. En dan ga ik pas overclocken. Maar heb voorlopig geen tijd meer, dus dat moet nog even wachten. De setup valt nu dus wat minder onder Die-hard Overclocking en wat meer onder Cooling.
Grtz,
Marc

Op http://merkestein.op.het.net/watercooling.htm staat een uitgebreid verslag over mijn vrijwel afgeronde waterkoeling project (kon niet wachten om hem te laten zien
Ff een korte samenvatting:
Mijn PC bevat de volgende (voor de wc setup belangrijke) onderdelen:
- Abit NF7-S rev 2.0 motherboard (mobo)
- AMD Barton 2800+
- Leadtek Geforce 4 Ti 4600
Ik heb de volgende onderdelen gebruikt (heb expres voor standaardonderdelen gekozen omdat ik persoonlijk van een cleane look houd en het dus niet zag zitten om bijv. een sloopradiator te gebruiken). Ik heb de blokken en radiator in Amerika gekocht. Heeft me heeeeeel erg veel geld bespaard
- DangerDen Maze 4 CPU block (stainless steel hold down)
- DangerDen Maze 3 GPU block (stainless steel hold down)
- DangerDen Maze 3 Chipset block (stainless steel hold down)
- BlackIce Extreme radiator
- Eheim 1048 pump
- LiquidIcer reservoir
- Innovatek PumpControl
- Klax 1/8 hose (3 meters)
Ik ben erg tevreden over het resultaat. De temps zijn idle 38 en stressed 45. Dat lijkt hoog, maar de 120mm fan om mijn radiator draait zo langzaam door het gebruik van een Zalman Fanmate dat die soms niet eens wil starten bij het aanzetten van de pc
Verder wil ik nog koelblokjes aanbrengen op mijn mosfets en video card, vmod en vdimm mod doen op het mobo. En wellicht de voeding nog modden zodat de 3,3 V nog wat sterker wordt. En dan ga ik pas overclocken. Maar heb voorlopig geen tijd meer, dus dat moet nog even wachten. De setup valt nu dus wat minder onder Die-hard Overclocking en wat meer onder Cooling.
Grtz,
Marc
edit:
1. Wat pix toegevoegd
1. Wat pix toegevoegd
edit:
2. Verhaal wat uitgebreid
2. Verhaal wat uitgebreid
edit:
3. En nog een keer
3. En nog een keer

[ Voor 88% gewijzigd door McRam op 23-09-2003 10:57 ]
Pain don't hurt. Babes love scars. Broken bones heal.