[Win95] fout tijdens laden IOS

Pagina: 1
Acties:

• Niek_
  • Registratie: Februari 2002
  • Laatst online: 05:39
Heb gesearched maar vind niks soortgelijks:

Ben gisteren bezig geweest met de computer van m'n vader. Heb een netwerkkaart erin gezet. Paar keer opnieuw opgestart voor instellingen, niks aan de hand. Keertje extra opgestart om te kijken of alles nog werkt (anders chagarijnige vader) maar alles deed het.

Heb nu net de computer weer aangezet (wilde nog even wat veranderen) en krijg de volgende foutmelding:

Tijdens het initialiseren van apparaat IOS:
Fout: kan een I/0-subsysteemstuurprogramma niet laden.
Een bestand in de .\iosubsys-subdirectory is beschadigd,
of het systeem heeft weinig geheugen vrij.

Snap hier dus niks van. Hij deed het goed en er is niks meer geinstalleerd en/of veranderd. (zie het gezicht van mijn vader straks al.... :( dusse help svp.....)

Iemand een idee? :?

Verwijderd

er is een bestand beschadigd voor de een hardware. Misschien is deze bestand in win95 CD.
Als deze erin zit verwijder je de bestand hierboven en kopieer van je win95 CD de bestand terug naar de locatie.

Verwijderd

Kun je in veilige modus komen? Lijkt me een goed idee om dan in veilige modus even die netwerkkaart te verwijderen uit apparaatbeheer en dan eens kijken of hij weer wil starten.

• Niek_
Ok, misschien klein probleem, heb geen Win95 cd, bestanden staan wel in Cab op de harde schijf.

Kan de computer opstarten in de safe modus, ga nu ff proberen of het verwijderen van de netwerkkaart het probleem oplost.

[ Voor 6% gewijzigd door Niek_ op 22-09-2003 19:53 ]

Verwijderd

Als het niet in de safe modus dan moet je in de cabs gaan zoeken naar het bestand en dan weer terugzetten

• Niek_
Heb alle netwerkkaarten eraf gegooid. Krijg echter na opnieuw opstarten wel weer de foutmelding.

probleem is ook dat ik niet weet welk bestand beschadigd is, zie foutmelding in 1e post. Het systeem heeft het over een bestand...

Verwijderd

Wordt er iets nog anders gemeld of alleen wat hierboven staat. En hoeveel geheugen heb je

[ Voor 19% gewijzigd door Verwijderd op 22-09-2003 20:02 ]

• Niek_
Het volgende wordt exact zo gemeld.

Tijdens het initialiseren van apparaat IOS:
Fout: kan een I/0-subsysteemstuurprogramma niet laden.
Een bestand in de .\iosubsys-subdirectory is beschadigd,
of het systeem heeft weinig geheugen vrij.

(geen idee hoeveel geheugen, maar laat ik het zo zeggen, computer heeft het altijd gedaan)

Verwijderd

kijk hier eens http://support.microsoft.com/default.aspx?scid=kb;nl;263466 of het werkt.
ik hoor van je of het gelukt is

• Niek_
Heb even op de link gekeken maar daar wordt gesproken over deze:

Initializing Device IOS: Beschermingsfout van Windows

foutmelding, die op m'n computer is anders, kan dit geen kwaad?

Verwijderd

nee als goed engels betekent Initializing Device IOS in het Nederlands het initialiseren van apparaat IOS. Dus het kan geen kwaad.

Verwijderd

Hierin wordt uitgelegd hoe je de beschadigde bestand kan vinden

• Niek_
Heb het met behulp van Microsoft als volgt opgelost, Heb in system.ini onder het groepje [vcache] de regel:

maxfilecache=6144

erbij gezet, opslaan, windows opstarten en probleem is opgelost.
Allemaal bedankt voor jullie reacties.
Pagina: 1