Toon posts:

[WinXP] Mijn Documenten Delen

Pagina: 1
Acties:

Verwijderd

Topicstarter
Ik wil Mijn Documenten sharen. en synchroniseren op een ander systeem. Dit heb ik bij een Window98-Win2k netwerk ook gedaan en werkte uitermate succesvol.
Als ik Mijn Documenten nu share, zie ik de map wel op een ander XP machine, maar is die map niet toegankelijk (andere gedeelde 'normale' mappen zijn wel toegankelijk).

De Windows Help zegt mij hierover:
* De optie Delen is niet beschikbaar voor de systeemmappen Documents and Settings, Program Files en Windows. Bovendien kunt u mappen in andere gebruikersprofielen niet delen.

Kortom, het gaat / mag niet van mr. Microsoft.
Heeft iemand een work-around (of stiekem toch een oplossing) ?

Verwijderd

De map waarnaar je bestanden gesychroniseerd worden sharen :?

• Spider.007
  • Registratie: December 2000
  • Niet online

Spider.007

* Tetragrammaton

Is idt Windows Xp Home of Windows Xp Home?

---
Prozium - The great nepenthe. Opiate of our masses. Glue of our great society. Salve and salvation, it has delivered us from pathos, from sorrow, the deepest chasms of melancholy and hate

Verwijderd

Topicstarter
Yep, dit is Window XP Home. (kan er ook niks aan doen, t zat erbij).

Maar goed, ik vraag om een oplossing. Ik heb niet voor niks de profiles naar een andere partitie gebracht (4 uur werk aangehad :()

• djluc
  • Registratie: Oktober 2002
  • Nu online
Spider.007 schreef op 22 september 2003 @ 20:00:
Is idt Windows Xp Home of Windows Xp Home?
offtopic:
Jij geeft de mensen ook geen keuze hè ;)

In Home kun je zeker geen folder redirection toepassen? Dan zou het namelijk wel kunnen, gewoon 2 aparte mappen maken en die syncen.

[ Voor 13% gewijzigd door djluc op 22-09-2003 23:11 ]

• The Evil Brain
  • Registratie: Februari 2003
  • Laatst online: 01-01 10:54
hmm waarschijnlijk niet-werkende, stomme oplossing, maar ik dacht dat ik het een keer voor mekaar had gekregen (nu niet meer nee :( ) door de mijndocs-map te slepen naar de gedeelde documentenmap.

• Spacecowboy
  • Registratie: September 2000
  • Laatst online: 15:50

Spacecowboy

XBL: Biggmans

Staat er bij de bronmap "mijn documenten" "van deze map een prive map maken" aangevinkt?? Dat kan nog wel eens problemen geven met netwerk acces.

Zomaar een idee...

HENG HENG

• Opperhoof
  • Registratie: Mei 2003
  • Laatst online: 16:55
* KICK *

heeft iemand hier ondertussen al een oplossing voor, want ik zit nu met het probleem en kan verder weinig zinnigs vinden..?

• lier
  • Registratie: Januari 2004
  • Laatst online: 17:10

lier

MikroTik nerd

Je Mijn Documenten map uit het profiel halen en direct in de root zettten. Deze vervolgens sharen en je probleem is opgelost.

Dit stond volgens mij ook al eerder gepost...

En zeker naar aanleiding van jouw opmerking
De Windows Help zegt mij hierover:
* De optie Delen is niet beschikbaar voor de systeemmappen Documents and Settings, Program Files en Windows. Bovendien kunt u mappen in andere gebruikersprofielen niet delen.
lijkt het mij logischer om een oplossing als deze te proberen !

[ Voor 50% gewijzigd door lier op 29-09-2004 16:40 ]

Eerst het probleem, dan de oplossing

• Opperhoof
lier schreef op 29 september 2004 @ 16:31:
Je Mijn Documenten map uit het profiel halen en direct in de root zettten. Deze vervolgens sharen en je probleem is opgelost.

Dit stond volgens mij ook al eerder gepost...

En zeker naar aanleiding van jouw opmerking
[...]
lijkt het mij logischer om een oplossing als deze te proberen !
ik snap niet helemaal wat jij bedoeld. ik kan geen zinnige oplossing vinden in die quote die je geeft,....?

en hoe kan ik de mijn documenten in de root zetten? ctrl+x ctrl+v?? kan heel de familie mijn documenten niet meer vinden...

andere oplossingen?

• Opperhoof
denk dat ik begrijp wat je wilt,... ik heb nu bij alle gebruikers de map "c:\documents and setting\pietje" gedeelt, op deze manier kun je idd wel de documenten die je nodig hebt veranderen en opvragen.

maar nu is de netwerkomgeving een beetje rommelig, staan imho teveel shares in. is er een manier om de "mijn documenten" shares bij elkaar te zetten in een soort v map?
Pagina: 1